1,461    0    0  

Vannlekkasje på badet, ikke god nok takst

 1     0
Det hele startet 2 nov da vi var hjemme. Alt vannet fra dusjen havnet i 1 etasje, vi ringte forsikringen for å varsle om at vi hadde vannlekkasje.. Vi begynte da å rive taket i gangen i 1 etasje for å se hvor det kom fra om vi måtte ha rørlegger med det samme..

Vi fant ut at det mest sannsynlig var avløpet så ble bare til at vi ikke skulle bruke badet.. 2 uker etter dukker en takstmann opp.. han tar en takst, men setter også i gang et bygg firma for å rive badet så man kunne begynne å tørke det.. Da skulle takstmann komme tilbake når det ble revet for å ta en ny vurdering om ting var verre enn første utgangspunk..

Da kommer det frem en del punkter at takstmann mener snekkere og rørleggeren bare kan skjøte rundt glassbyggersteinen vi hadde i dusjen, men det godtar ikke de pga membrann. Så de river hele badet ned..

Badet blir satt til tørk, etter 1.5 uke har vi forsatt ikke hørt noe fra takstmann.. Vi ringer for å høre hvordan saken ligger ann... Da kommer han med en takst på 40 000,- at det vil det koste for å bygge opp badet ført igjen når det ikke står noe igjen pga mye vann etter lekkasje.. 

Når vi snakker med snekkeren, rørlegger osv som var med på å rive det koster nok et likt bad iallefall 110 000,- siden badet ikke er så stort..

Vi mener dette rett og slett er svindel så tar kontakt igjen.. Takstmann mener at dette er det det vil koste.. Så han gir seg ikke..
Rørleggeren sier at bare vannrørene og det de skal fikse kommer på 30 000 iallefall og da skal vi klare og få resten av badet opp for 10 000 kanskje..

Vi skal ringe saksbehandler og kreve ny takstmann og jeg tenkte jeg skulle ringe forbrukerrådet på mandag..
Noen andre tips til hvordan vi kan ta denne saken videre? 

Legger med bilder av badet også sånn at dere kan se standarden på det...