#1982
 5,725     0
Klarer ein å starte ein 10kW motor på 3x16 230 V B karakteristikk? Alternativt C?
Den står i ein større dreiebenk eg vurderer å hive inn på verkstaden.
Ubelasta start med kun gearkasse som bremser.
Under drift antar eg ingen problemer, å bruke over 6kW når ein dreier har nok ikkje eg behov for.

   #1983
 24,659     Akershus     0
Ev stjerne-trekantvender?
Signatur
   #1984
 5,725     0
YD er eit bra forslag, får samle inn litt matriell, den skal eg klare å bygge bortimot gratis.
Eller mjukstarter/frekvensomformer? Men koster vel meir enn benken??
Forøvrig denne benken (kobla til 400V i dag som dere ser)

   #1986
 61     0
Har et gammelt sikringsskap (1980) med skrusikringer, som nok skal oppgraderes i nær fremtid.

Jeg ser de selger trege skrusikringer bant annet på Biltema, hvordan kan jeg vite om det elektriske opplegget takler at jeg bruker slike sikringer? Kan det antas at dette er tilfelle?
   #1987
 317     0
I forbindelse med at jeg nå har fått smeltet Schuko-støpsel til elbilen to ganger så har ledningsbiten fra den såkalte "kladden" til Schuko støpsel stadig blitt kortere.  Jeg ser at det derfor går mot å bytte denne stumpen.

Vil gjerne bruke kabel av den myke fine "oljebestandige" typen som gjerne er oransje, men hva heter den kabeltypen?

knall!

ps:
Siste gang var definitivt årsaken et elendig offentlig ladepunkt i kjelleren på sandvika storsenter.

   #1989
 317     0
PUR kabel ja!  "kan benyttes mellom forflåte og merder", da bør den fungere mellom elbil og stikkontakt :-)


takker !

knall!
   #1990
 576     Hordaland     0
Jeg har på badet sånt speil med lys i. Begge lysrørene var gåen og ble skiftet ut med 13W osram lysrør men ble ingen lys.. Hva er det som kan være galt? Må det være helt lik type av de som var der fra før? De gamle var også 13W men en annen betegnelse, FSL T5 13W/527.