17 932    30    0  

Ødelagt vaskemaskin - garanti?

 124     0
Hei!

Har en nå 3 år gammel vaskemaskin. Den vasker bare med kaldt vann. Dette skjedde også tidligere i sommer. Da viste det seg at det var elektronikken i vaskemaskinen som var ødelagt. Da ringte jeg whirlpool og de sendte over en repratør ganske kjapt. Regner med at det er samme feilen igjen. Men nå ringer jeg whirlpool og sier at de må fikse maskina mi, da svarer dem at de fikser den bare mot kvitering. Den har ikke jeg lenger. kjøpte maskina på elprice, og de er konkurs så kan heller ikke stikke innom butikken for kopi....

Er det slik at da er detr ingenting jeg kan gjøre opp mot whirlpool? Hva skal jeg gjøre?

   #1
 6 855     Bærum     0
Hvis Elprice er konk sliter du. Jeg var i samme situasjon angående reparasjon på en bil. Sjekket opp hvilke muligheter som finnes, og jeg kan bare si at du basicly er fu*ked.

Svaret jeg fikk fra forbrukerrådet den gangen lød slik:

"Du må rette et krav til konkursboet, men som oftes blir du kun avspist med et
dividende krav, som i praksis vil si at du ikke vil nå frem med din klage. Når
innklagde er konkurs er det heller ikke noe Forbrukerrådet kan gjøre, annet
enn å henvise til konkursboet. Beklager dette."
  (trådstarter)
   #2
 124     0
men det er jo whirlpool som står for garantiansvaret, ikke elprice. grunnen for at jeg nevnte elprice er at d kunne hatt kviteringen i databasen sin.

så spørsmålet er, kan whirlpool virkelig kreve kvitering?
   #4
 642     Trøndelag     0
hadde du kvittering i sommer?
da viser du til at du viste den da.

verdt et forsøk
   #5
 3 259     Akershus     0
Garanti er noe butikken gir og kan være hva som helst. Lengden på en garanti kan være fra 0 dager til evig.
----------------------
Reklamasjon er nok det du bør fokusere på om du skal oppnå noe. Du har 5 års reklamasjonsrett på din vaskemaskin. Om forhandleren ikke eksisterer lengre kontakter du importøren.
Signatur
  (trådstarter)
   #6
 124     0
ok. da var det reklamasjonretten jeg var ute etter. for whirlpool sier de vil fikse maskina, men bare mot kvittering.

Hadde ikke kvitteringen i sommer....

Har en bekjent som mener at de ikke kan kreve kvittering.

   #7
 22 352     Akershus     0
Hvis du har reparert den før skal den ligge i WP sitt system. Jeg hadde et liknende tilfelle før der jeg ikke hadde kvitteringen den 5. gangen det helvetes kjøleskapet røyk.

Har du papirer fra sist reparasjon.
   #8
 3 259     Akershus     0
Det er ikke noe absolutt krav til kvittering. Du må sannsynliggjøre at du har kjøpt den. Feks kan den/du være registrert hos forhandler (en god grunn til å bruke feks elkjøp som er konsekvent på dette), eller som nevnt over at den er registrert ved tidligere reparasjon, evt. tar du utskrift fra nettbanken din.
Signatur
CSI
   #9
 582     Hordaland     0
Kjøp dig en Miele - så går det i verste fall ca. 5 gange så lang tid før du får noe som helst problem. Dette selvsagt forutsatt du kjører minimum 2 maskiner om dagen - ellers kommer det at gå en del lengre tid...
   #10
 237     Troms     0
Står det produksjonsår 2008 på dataplata burde det la seg gjøre å sannsynliggjøre at du ikke kjøpte den før 2006 Smile