#21
 524     Akershus     0

Har selv vært bort i frakt prisene til Aurus.
I mange tilfeller konkurrerer han på utsalgspris med mange steder i UK, eller er i hvert fall ikke langt over, men når man kan få samme vare sendt hele veien fra en butikk dyp ned i sør-vest England og levert på døren i Oslo for mindre enn Aurus sender fra Haugesund, så er det noe fundemental feil med et eller annet.  ???


Dette var uheldig formulert av meg og det beklager jeg her og nå  :-[.
Selvsagt er ikke Aurus skylder for at Postens fraktsatser er såpass høye at de sannsynligvis bidrar til å gjøre Aurus (og andre) ukonkurransedyktig ift utenlandske butikker.

   #22
 18     0
Tenkte jeg kunne dele min erfaring her.

Etter litt frem og tilbake mellom Aurus og Gustavsen har jeg havnet på å handle hos gustavsen.
Aurus har kanskje billigere utsalgspriser, men de har svinedyr frakt og noen merkelige kjøpsbetingelser som ikke er i henhold til norske regler og lover.

Jeg har fått omtrent lik pris på samme utstyr hos gustavsen, men hos gustavsen koster frakten til bergen 350 kroner. Hos Aurus kostet frakten 2700 kroner for akkurat samme utstyr. Da blir totalprisen mye lavere hos gustavsen.

Aurus hevvder i sine kjøpsbetingelser at angreretten forsvinner om pakken er opnet. Og at forsvinner pakken eller blir skadet under frakt er dette kjøpers ansvar.

I følge forbrukerrådet er angrerettloven en såkalt "ufravikelig lov". Det innebærer at nettbutikker ikke jurdisk bindende kan forsøke å avtale med kunde at hele, eller deler av loven ikke skal gjelde.
Loven sier tydelig at kunden må ha mulighet for å prøve produktet for å finne ut om det tilfredstiller sine behov og forventninger. Ved varer bestilt samlet og levert ved flere forsendelser, starter angrefristen den dag forbrukeren får den siste varen i fysisk besittelse.
Ifølge forbrukerkjøpsloven skal kunden forholde seg til avsender om pakker ødelegges under frakt. Det spiller ingen rolle om pakken blir sendt av et verksted eller nettbutikk; avsender har ansvaret.

Jeg har faktisk tatt feil før, så det kan hende jeg har misforstått reglene her. Men uansett så vil min stemme gå til gustavsen da de har vært lette å komunisere med og har gitt meg det klart billigeste alternativet når det gjelder fresebordspakke og føringsjigger.

John


Har selv vært bort i frakt prisene til Aurus.
I mange tilfeller konkurrerer han på utsalgspris med mange steder i UK, eller er i hvert fall ikke langt over, men når man kan få samme vare sendt hele veien fra en butikk dyp ned i sør-vest England og levert på døren i Oslo for mindre enn Aurus sender fra Haugesund, så er det noe fundemental feil med et eller annet. ???


Vet ikke hvor dere har det fra at Aurus har urimelig høye fraktpriser. Jeg har handlet der flere ganger og betaler kun postens fraktsatser. Ikke et øre mer. Om dere påstår at noe annet er tilfelle så får dere da i all anstendighets navn dokumentere påstandene. "Har selv vært borti fraktprisene til Aurus" ????? Kom med dokumenterte eksempler! Og kjøpsloven ligger fritt tilgjengelig på nettet. LES den og vis hvor Aurus bryter loven. Kan lure på om noen her har vel sterke forbindelser til Aurus sine konkurrenter....... Men til alle dere andre: PRØV Aurus selv! Maken til kundeservice skal du lete lenge etter Smile Eksempel: Jeg kjøpte dykksag med skinner og vesker til dette. Brukte den første tiden bare de to korte skinnene. Da jeg etter noen uker skulle bruke den lange, viste det seg at den ikke var helt rett (transportskade). Sendte en mail til Aurus. De ville naturlig nok ha den skadde i retur, men jeg hadde kastet emballasjen. Fikk da ny skinne OG returfraktseddel tilsendt og spørsmål om jeg kunne returnere den gamle i esken til den nye. Kostet meg ikke fem øre og var gjort på noen få dager. Veldig raskt levert av Aurus! Veldig fornøyd med dette firmaet Smile


Så ikke denne før nå.
Jeg legger ved mailen fra Aurus der han skriver hva frakten fra Haugesund til Bergen koster. Han var heller ikke interessert i å gi noen rabatter ved store kjøp fordi han ikke driver slik butikk.
Totalt sett kom jeg mye billigere ut hos Gustavsen som hadde en totalpris på 350,- for frakt uansett hvor mangen kolli forsendelsen ble på.

Jeg kjenner ingen av disse to personlig å bor et godt stykke unna de (Bergen), men Trond Gustavsen svarte meg alltid samme dag på mail med en god tone hele veien. Aurus gikk det mangen uker før jeg fikk svar. Før jeg tilslutt ikke fikk svar lenger da jeg stilte spørsmålstegn ved ansvarsfraskrivingen han har lagt inn i sine kjøpsvilkår som alle kan lese inne på hjemmesiden hans. (F.eks. Så fort han har levert pakken i posten er det kundens ansvar om noe skulle skje med varen og opnet embalasje kan ikke returneres)

Men som sagt er dette mine erfaringer. Andre, som du, har positive erfaringer. Det er flott.
Du ba om dokumentasjon på den dyre frakten, det har du fått:)

(Har ikke lagt til vedlegg i innlegg før, så er usikker om jeg fikk det til)
Valg av fresebordpakke - Skjermbilde 2015-07-09 kl. 11.02.12.png - Joohn
   #23
 18     0
Tenkte jeg kunne dele min erfaring her.

Etter litt frem og tilbake mellom Aurus og Gustavsen har jeg havnet på å handle hos gustavsen.
Aurus har kanskje billigere utsalgspriser, men de har svinedyr frakt og noen merkelige kjøpsbetingelser som ikke er i henhold til norske regler og lover.

Jeg har fått omtrent lik pris på samme utstyr hos gustavsen, men hos gustavsen koster frakten til bergen 350 kroner. Hos Aurus kostet frakten 2700 kroner for akkurat samme utstyr. Da blir totalprisen mye lavere hos gustavsen.

Aurus hevvder i sine kjøpsbetingelser at angreretten forsvinner om pakken er opnet. Og at forsvinner pakken eller blir skadet under frakt er dette kjøpers ansvar.

I følge forbrukerrådet er angrerettloven en såkalt "ufravikelig lov". Det innebærer at nettbutikker ikke jurdisk bindende kan forsøke å avtale med kunde at hele, eller deler av loven ikke skal gjelde.
Loven sier tydelig at kunden må ha mulighet for å prøve produktet for å finne ut om det tilfredstiller sine behov og forventninger. Ved varer bestilt samlet og levert ved flere forsendelser, starter angrefristen den dag forbrukeren får den siste varen i fysisk besittelse.
Ifølge forbrukerkjøpsloven skal kunden forholde seg til avsender om pakker ødelegges under frakt. Det spiller ingen rolle om pakken blir sendt av et verksted eller nettbutikk; avsender har ansvaret.

Jeg har faktisk tatt feil før, så det kan hende jeg har misforstått reglene her. Men uansett så vil min stemme gå til gustavsen da de har vært lette å komunisere med og har gitt meg det klart billigeste alternativet når det gjelder fresebordspakke og føringsjigger.

John


Har selv vært bort i frakt prisene til Aurus.
I mange tilfeller konkurrerer han på utsalgspris med mange steder i UK, eller er i hvert fall ikke langt over, men når man kan få samme vare sendt hele veien fra en butikk dyp ned i sør-vest England og levert på døren i Oslo for mindre enn Aurus sender fra Haugesund, så er det noe fundemental feil med et eller annet. ???


Vet ikke hvor dere har det fra at Aurus har urimelig høye fraktpriser. Jeg har handlet der flere ganger og betaler kun postens fraktsatser. Ikke et øre mer. Om dere påstår at noe annet er tilfelle så får dere da i all anstendighets navn dokumentere påstandene. "Har selv vært borti fraktprisene til Aurus" ????? Kom med dokumenterte eksempler! Og kjøpsloven ligger fritt tilgjengelig på nettet. LES den og vis hvor Aurus bryter loven. Kan lure på om noen her har vel sterke forbindelser til Aurus sine konkurrenter....... Men til alle dere andre: PRØV Aurus selv! Maken til kundeservice skal du lete lenge etter Smile Eksempel: Jeg kjøpte dykksag med skinner og vesker til dette. Brukte den første tiden bare de to korte skinnene. Da jeg etter noen uker skulle bruke den lange, viste det seg at den ikke var helt rett (transportskade). Sendte en mail til Aurus. De ville naturlig nok ha den skadde i retur, men jeg hadde kastet emballasjen. Fikk da ny skinne OG returfraktseddel tilsendt og spørsmål om jeg kunne returnere den gamle i esken til den nye. Kostet meg ikke fem øre og var gjort på noen få dager. Veldig raskt levert av Aurus! Veldig fornøyd med dette firmaet Smile


Så ikke denne før nå.
Jeg legger ved mailen fra Aurus der han skriver hva frakten fra Haugesund til Bergen koster. Han var heller ikke interessert i å gi noen rabatter ved store kjøp fordi han ikke driver slik butikk.
Totalt sett kom jeg mye billigere ut hos Gustavsen som hadde en totalpris på 350,- for frakt uansett hvor mangen kolli forsendelsen ble på.

Jeg kjenner ingen av disse to personlig å bor et godt stykke unna de (Bergen), men Trond Gustavsen svarte meg alltid samme dag på mail med en god tone hele veien. Aurus gikk det mangen uker før jeg fikk svar. Før jeg tilslutt ikke fikk svar lenger da jeg stilte spørsmålstegn ved ansvarsfraskrivingen han har lagt inn i sine kjøpsvilkår som alle kan lese inne på hjemmesiden hans. (F.eks. Så fort han har levert pakken i posten er det kundens ansvar om noe skulle skje med varen og opnet embalasje kan ikke returneres)

Men som sagt er dette mine erfaringer. Andre, som du, har positive erfaringer. Det er flott.
Du ba om dokumentasjon på den dyre frakten, det har du fått:)

(Har ikke lagt til vedlegg i innlegg før, så er usikker om jeg fikk det til)


Her er et utdrag fra kjøpsbetingelsene du ville ha dokumentert;
Valg av fresebordpakke - Skjermbilde 2015-07-09 kl. 11.19.51.png - Joohn
   #24
 2     0
Har bestemt meg for å gå til innkjøp av en fresebordpakke. Dvs en pakke som inneholder fres, fresebord og fortrinnsvis noen fresestål.

Gustavsen AS og Aurus er to butikker som har noen forskjellige pakkeløsninger. Er det noen som har erfaring med disse pakkeløsningene og kan anbefale en?

Jeg er helt nybegynner når det kommer til fres, så brukervennlighet og sikkerhet står høyt på listen Smile Ønsker meg en fres montert i bord og når jeg investerer i en pakkeløsning vil jeg at alt skal kunne monteres og fungere på enklest mulig vis. (ikke måtte tilpasse montering, borre hull osv... som jeg har hørt noen må) I tillegg er det et stort pluss å kunne ha sveiv for justering av høyden samt å kunne bytte fresestål over bordet.

Skal bruke fresen til litt møbelreperasjoner, lage speildører til skap og litt mindre spesialtilpasset listverk etc. I hvertfall i starten. Etter hvert dukker det sikkert opp andre ting også Smile

Var i kontakt med Gustavsen og de anbefalte pakkeløsningen med CMT7E (2000W) Den ser jo i og for seg grei ut. De leverer også en DVD for å lære å lage speildører, som er et pluss. Ser at veiledende pris på CMT7E er over 7000,- kr. Jeg har forstått at dette er en modifisert Triton (TRB001 2400W?).
Siden Aurus selger pakkeløsninger med Trition, er det noe spesielt med denne CMT fresen som gjør at den er å foretrekke over standard Triton?
Hvor gode er feks. fresestålene (for speildører) som Gustavsen leverer i pakken med CMT7E kontra de som feks. Aurus leverer i sine pakker?

Er det noen som har noen erfaringer med disse pakkeløsningene, eller innspil til valg av løsning?

Svar:
Har selv både pakkeløsning og eget bord med sveiveanordning fra Gustavsen - samt at alt fresestål er kjøpt fra Gustavsen - dette holder god kvalitet.
Har også en større bordfres som jeg også er meget godt fornøyd med. Samt fresestål til dører av tynn type - ikke noe å si på kvaliteten. Har jobbet med disse i flere år. Du må bare vite at disse bordene, ikke er så bra, som en skikkelig bordfres. Men, du kan lage nesten alt på disse ferdige settene. Hastigheten på fresen er det bedre å bruke tid på - for å få et bra resultat.

   #25
 87     Bærum     1
Hei!

Jeg har kjøpt triton fresebordpakke av Aurus og har vært veldig fornøyd. Både med utstyr, fraktkostnader og service.

Jeg hadde liten erfaring med fres, så tok et 1-dags kurs. Etter det endte jeg opp med å lage speildører til hele kjøkkenet med den. Nå er utstyret i lite bruk, så vurderer å selge det. PM meg om du er interessert. Om du bor i nærheten av Bærum kan du få med kurs i fresing av speildører på kjøpet Smile