#11
 962     Figgjo     0
Ville absolutt benyttet plater. Den duken avstiver ingenting.
På en så stor garasje skal du være glad for at du benyttet plater. Særlig om du er værutsatt. :)

Ser godt ut hos deg. Huff, blir fort penger ja. Har du et totalbudsjett du følger?

Vet at Isola har noen alu-avstivere som benyttes i hjørne for de som kun bruker duk.
Mener det er de som selger byggesett som leverer med dette.


  (trådstarter)
   #12
 1,323     Østlandet     0
Det jeg har av kunnskaper rundt snekring lærte jeg av min nå avdøde bror som var byggmester. Og i følge han fantes det ikke alternativer til betong og asfalt vindtett.  ;D
Så nei jeg vurderte ingen andre løsninger.

Jeg kjøpte alt verktøyet og utstyret etter min bror og deriblant var det med en veldig hendig pappspikerpistol, og da er asfaltplater kjapt og enkelt å sette opp.

Jeg har ikke på noen av mine prosjekter satt opp noe budsjett på forhånd, det følger alltid et enkelt motto: Det koster hva det koster og tar den tiden det tar.  Wink
   #13
 6,009     Finnmark     0
Asfaltplater stiver av, og ikke minst så isolerer det også ;D
Signatur
   #14
 10,486     Akershus     0

Jeg har ikke på noen av mine prosjekter satt opp noe budsjett på forhånd, det følger alltid et enkelt motto: Det koster hva det koster og tar den tiden det tar.  ;)


Holder med deg i den Smile
Signatur
   #15
 545     Øvre Romerike     0

Ja, men her er ringmuren støpt først og er 120 cm høy på baksiden og skrår ned til 60 cm høy på sidene (om jeg husker korrekt). Så det meste av det er "gjemt" på bildet  :)

Du har ikke noen bilder av dette? Er i samme situasjonen selv, og lurer litt på hvordan jeg skal løse høydeforskjellen foran og bak  ??? Jeg er helt oppe i 2m høydeforskjell på terreng foran og bak på bygget  Smile
awt
   #16
 310     Karmøy, Rogaland     0
Da har du et veldig godt utgangspunkt for å få kjeller under garasjen. Smile
   #17
 545     Øvre Romerike     0

Da har du et veldig godt utgangspunkt for å få kjeller under garasjen. :)

Blir for dyrt med etasjeskille da jeg må dimensjonere for tunge kjøretøy og har et langt spenn (12m dybde), I tillegg blir det veldig mye masse å ta ut  Wink

  (trådstarter)
   #18
 1,323     Østlandet     0

Du har ikke noen bilder av dette? Er i samme situasjonen selv, og lurer litt på hvordan jeg skal løse høydeforskjellen foran og bak  ??? Jeg er helt oppe i 2m høydeforskjell på terreng foran og bak på bygget  :)


Har ingen gode bilder dessverre men du ser vel prinsippet her:
Sandhaugs trippelgarasje - forbruk og kostnader - Image1.jpg - sandhaug
Sandhaugs trippelgarasje - forbruk og kostnader - Image2.jpg - sandhaug
Sandhaugs trippelgarasje - forbruk og kostnader - Image3.jpg - sandhaug
   #19
 545     Øvre Romerike     0

Har ingen gode bilder dessverre men du ser vel prinsippet her:

Takker for det  Smile Hvor høy var forskalingskassetten der muren er høyest og hvor mye under bakkenivå gravde du? Gravde du en grøft der muren skulle stå og la XPS i bunnen?
  (trådstarter)
   #20
 1,323     Østlandet     0
Kassettene var 70 cm høye, og det er to kassetter ovenpå hverandre på baksiden og litt frem forbi hjørnet på hver side. Lånte kikkert der jeg leide kassettene og brukte den til å bestemme høyde på lekt jeg satte inn i forskalingen til slutt for å dra av toppen på ringmuren etter.

Muren er ca 40cm under bakkenivå, men på baksiden fyller jeg nok på litt ekstra masse etterhvert slik at muren ikke blir seende så høy ut.
Gravde en ca meter bred grøft ja, men hos meg står garasjen på sand så telesikring var ikke nødvendig. Justerte bare dybden på grøfta med pukk så jeg fikk et drenerende lag under muren.

Gulvet er kun isolert med 5 cm og ringmuren er en god kuldebro men jeg har heller ikke tenkt at garasjen skal være oppvarmet til enhver tid. Men jeg isolerer nok vegger og himling slik at det er enklere å varme opp om jeg skal oppholde meg der på vinterstid en sjelden gang.