5,146    7    0  

Etterservice hos hvitevare nettbutikker - erfaringer

 154     0
Jeg er av den erfaringen at fysisk butikker som regel gir bedre etterservice og er enklere å ha med å gjøre når det er noe galt med et hvitevareprodukt.

Har noen av dere erfaringer med feks whiteaway og tretti når noe har gått galt - positivt og negativt.

Jeg er altså kun ute etter deres inntrykk av servicenivået til nettbutikkene for hvitevarer. Jeg er ikke ute etter; "dem har god service pga at dem leverte varen på 2-3 dager", for det kan alle klare, men det er erfaringene i etterkant av kjøpet som avgjør om det er en butikk med god service.

   #1
 827     Kongsberg     0
Jeg fikk levert oppvaskmaskin fra whiteaway på fredag. Den hadde ikke synlige skader på ytterste embalasje, men når jeg skulle åpne pakken i går så jeg at isoporrammen var skadet "bak" ytterste lag med papp. Det viste seg at maskinen har to bulker på den ene siden.

Saken er akkurat meldt inn til både transportør og til whiteaway i henhold til whiteaway sine instruksjoner.

Jeg er spent på å se hvordan de løser dette og skal komme med en oppdatering her så snart jeg vet mer.
Signatur
   #2
 288     Telemark     0
Vi handlet en AEG tørketrommel fra 123hvitevarer.no, etter et par måneder bestemte elektronikken seg for å gå bananas og maskinen slå seg av og på konstant.

Fulgte instruksjoner ifra 123hvitevarer.no sin nettside og bestilte service via http://ee-nett.no/nelreg-prereg/Prereg da kom lokal servicetekniker og ordnet maskinen, på garanti selvfølgelig, uten noe tull :)

   #3
 61     0
Har ikke handlet hos en av de to nettbutikkene TS nevner, men kjøpte en gang et kjøleskap og oppvaskmaskin fra netthandelen.no.

Kjøleskapet hadde transportskade som måtte fikses. Den gang (2007) tok det litt tid før Netthandelen tok tak i problemet, men straks de gjorde det gikk det raskt og uten problemer. Senere sluttet kjøleskapet å fungere. Denne gangen gikk det veldig raskt. Lokal servicetekniker konstanterte død kompressor, så da fikk jeg refundert kjøpsbeløpet. Måtte sende inn klistremerkene med serienummer osv, så pengene kom ikke på konto med en gang, men mener det var innen en uke.

I sum: jeg har ikke angret på at jeg kjøpte hvitevarene på nett. Jeg sparte også en hel del på det.
  (trådstarter)
   #4
 154     0
Er mer spent på hvordan disse nettaktørene blir når varene blir 4 og 5 år... Da har som regel leverandørens garaniter gått ut og hvis det er paralellimporterte varer så må leverandøren dekke reparasjoner av egen lomme...
   #6
 28     0
Vi har kjøpt diverse hvitevarer på WhiteAway, deriblant et kjøleskap. Da vi monterte det ble vi umiddelbart klar over at det støyet uforholdsvis mye.  Sjekket om jeg kunne få returnere kjøleskapet da jeg ikke ville ha det allikevel, kun for å unngå en lang historie med service etc.  Dette gikk ikke siden vi hadde tatt det i bruk(!).  Dermed så har vi etter 3 besøk fra Electrolux service endet opp med et kjøleskap som vi synes fortsatt bråker for mye. Greit nok at moderne kjøleskap med nye kjølemiddel bråker mere enn gamle, men jeg er helt sikker på at det ikke er slik det skal være.  Alle som vi har på besøk reagerer på lyden......      Service folkene mener at det må være slik. 
 
Basert på dette vil jeg anbefale folk å kjøpe på butikker med åpen retur, f eks Elkjøp. Hadde vi kjøpt der, så hadde kjøleskapet blitt returnert og vi hadde fått et annet.  Jeg skal ihvertfall aldri, aldri, ALDRI kjøpe et kjøleskap på WhiteAway igjen.
   #7
 309     Oslo     0
Har handlet samsung side-by-side kjøleskap fra tretti.no, sparte en tusenlapp i forhold til elkjøp. Etter et år så var det problemer med isbitmaskinen og jeg kontaktet tretti, som sendte ut noen fra Dalen's[sic] elektronikkservice som byttet innmaten. (Dog måtte de komme tilbake fordi de hadde fått feil del først).

Veldig fornøyd med de altså.
Signatur