#21
 279     Nordmøre     0
Haha, fordi du har vært uheldig med døra på stekeovnen din må vi alle unngå alle hvitevarer fra IKEA?  ;D

Ingen av mine hvitevarer eksploderte  Wink

slt
   #22
 699     0
Jeg har tydeligvis ikke formulert meg klart nok, beklager.  ;)

Poenget var ikke stekeovns-døra mi, men evne, vilje og tiltak for å gjennomføre service på produktene.


Whirlpool produktene de selger på IKEA er sikkert ikke bedre eller verre en det de selger andre steder.

Når en kjøper komplett sett med hvitevarer til et kjøkken kan det selvfølgelig skje at det kan oppstå feil og mangler som fører til at produktene ikke fungerer.
Siden dette er innretninger som brukes daglig er det jo greit at forhandler har en kundeservice og ett apparat som innen rimelig tid er i stand til å utbedre feilen.

For min del finner jeg det lite tillitsvekkende at en enkel feil som jeg refererte til ikke kan bli tatt hånd om og utbedret i løpet av en fire måneders periode.

Som sagt er jeg fornøyd med øvrig kjøkkenleveranse fra IKEA, men ut fra tidligere kjøp fra lokale hvitevareforhandlere, tilbyr disse en betydelig raskere og mer effektiv service overfor kundene sine.
   #23
 5,112     Troms     0
Kan informere at vi har handlet hvitevarer fra absolutt øverste hylle. I dag ble kombiovnen reparert for 2 gang på 1 år. Stekeovnen er reparert 1 gang allerede. Venter nå bare på at dampovn og kaffemaskina ryker....hehe. Får håpe de ryker innenfor reklamasjonstiden.

Reparatøren hadde egentlig kun en kommentar: Jo meir dei koster, jo meir avanserte er de, og jo meir avanserte dei er, jo meir elektronikk er det inni de. Jo meir elektronikk de har, desto meir jobb på meg  :D

Han sa det egentlig bra synes jeg, særlig da han tørt kommenterte at bare det ene kretskortet i kombiovnen kostet jo mer enn den billigste stekeovnen til Ikea. Han skjønte ikke hvorfor vi bare ikke kjøpte Ikea all over, så kan man jo bare kaste skiten når det ryker og kjøpe nytt, det blir jo billigere for produsentene Wink
Signatur
  (trådstarter)
   #24
 221     Ise     0
Tjo ho, Ikea ringte fredag igjen.
Hei det er fra Ikea kundeservice.
Hei du, kjøkkenet er forsinket meir...
Ehhh ja vi beklager. Forventet levering 28 oktober!!!!!
Gitt opp eg. Lever det du har så driter eg i resten så lenge, sitter å betaler på avdrag til eit hus uten kjøkken som eg har litt vanskelig å flytte inn i.

Aldri meir!!
  (trådstarter)
   #26
 221     Ise     0
Vi var tidlig ute vi, bestilte det i slutten av august. På furuset fikk eg beskjed om å velge lev dato. Denne blei satt til 24 sept.
   #27
 469     Kløfta     0
Skjønner at dette er veldig irriterende. Jeg var som sagt heldig - bestilte kjøkken 30 aug. og mottok det 13 sept.

Kjøkkenarmaturet har jeg nok ikke vært like heldig med. Bestillte 23 sept. Skulle få det to uker etter, men har nå fått ubekreftet leveringsdato 26 okt  >Sad Dette er riktignok ikke Ikea, men VVS-Kupp...

Er det ikke det ene, så er det det andre...

  (trådstarter)
   #28
 221     Ise     0
Etter mykje diskusjoner så fekk eg del levert kjøkkenet mitt i kveld.
Håper eg har alle skroga så eg kan få satt det opp.
  (trådstarter)
   #29
 221     Ise     0
Det viser seg at det mangler ein del.
Snakket med ikea i dag da eg ikkje har fått ein eineste foring.
Ho sa det at det er tegnet inn foringer på tegningen på eine sida av vinkel kjk men ikkje andre sida. Foringene er altså ikkje blitt bestilt av han som hadde kjk bestillingen for meg.

Dette vil da seie at den sida som han ikkje har regnet med foringer så er benkeplate ca 3 cm for kort. Regner med at her blir det diskusjon om kven som har feilen da eg har signert på at dette er riktig. Men eg har jo signert i forhold til info fra selgeren på ikea.
Nokon som har vært borti dette?
Benke plata er spesial bestilt.
   #30
 279     Nordmøre     0
Tegnet du ikke kjøkkenet ditt selv?  ???

Jeg brukte ukesvis på planleggingen av mitt kjøkken, og tegnet det om og om igjen flere ganger før jeg ble fornøyd. Fikk alt jeg bestilte  Smile