17,623    40    0  

Kjøkkenavdelingen på Ikea Furuset : Dårlig kundebehandling

 221     Ise     0
Vel som headingen seie så er ikkje fornøgd i det heile tatt på Ikea Furuset.

Vi har vært inne 6 ganger (kjørt fra Sarpsborg) Så kjøkkenet våres er egentlig like dyrt blitt som kjøkkenet fra Aubo hos Monter.

Ringte igjen i dag og spørte åssen det gjekk med leveringen, dei kunne ikkje love at dei kunne levere på datoen som blei avtalt på Furuset.
Tillegg har dei lagt inn feil handtak, eg ringte 1 dag etter vi hadde betalt kjøkkenet og tenkte dette var smal sak å endre! Niks vi må reise inn til oslo med dei handtaka vi får og bytte der. Kunne ikkje bytte dei på ordren. Møkka firma.

Rekna med det er mange som har iritasjon momenter på ikea.
Det verste er vel det at dei som er der ikkje har peiling på kjøkken tegninger i det heile tatt.
For å ta eit eksempel, så sa eg vi hadde karnappel vindu på kjøkkenet. Eg fekk da spm om kva dette var.

Så kort sagt. Ja ikea er billig, men legger du til alle gangene du må kjøyre inn til oslo å endre ting, samt all iritasjonsmomenta så er du ikkje langt fra andre levrandører.

   #1
 223     0
Lurer også på hva et "karnappenvindu" er?? ;)

Mvh
Pumpemontør
Signatur
   #2
 279     Nordmøre     0
Jeg har aldri hørt om et karnappelvindu  ???

Vi bestilte kjøkken via telefon fra IKEA, og da fikk vi en mail hvor det sto at det ikke gikk an å endre noe i bestillingen etter at vi hadde bekreftet ordren. Årsaken til dette var at vi bestilte hjemkjøring i sone 2 (tror jeg det var, 2500,- kroner) og da kommer varene fra Sverige. De på vårt nærmeste varehus har derfor INGENTING med vår ordre å gjøre i det heletatt.

Vi har handlet for 120.000 på Ikea i høst og er storfornøyde med servicen! Fikk beskjed om 4-6 ukers leveringstid på kjøkkenet vårt pga spesialbestilte benkeplater og ble derfor meget fornøyd da det tok under en mnd før to kjekke karer fra BRING dukket opp med kjøkkenet mitt!

Å handle med IKEA har vært som en drøm fra ende til annen, og det til tross for at vi bor 4 timer unna nærmeste varehus. Jeg er ganske dreven på data, og har derfor "designet" kjøkkenet mitt selv uten hjelp fra noen på varehuset. Dersom vi hadde fått noe feil hadde det vært min skyld siden det er jeg som har tegnet kjøkkenet.

De svarer på telefonen, er superhyggelige alle mann og jeg har fått masse hjelp.

Jeg har fått mer enn jeg forventet fra IKEA, og vi er så fornøyde at foreldrene mine også har kjøpt seg kjøkken fra de nå, etter at de så hvor enkelt og greit det var med kjøkkenet vårt. Og ikke minst hvor fint det ble  ;D

De toppet alt da jeg ringte de litt fortvilt denne uka. Jeg har prestert å kjøpe en 60 baderomsinnredning , en 80 cm servant, og et 40 cm speilskap- I tillegg har jeg prestert å skru sammen innredringen og speilskapet uten å legge merke til at det er helt riv ruskende feil mål. Jeg skulle ha 80 cm i alt  ;D Joda, det var bare å komme med innredningen og skapet, så skulle jeg få bytte  Shocked

Jeg digger IKEA  ;D

Og jeg har bare vært på IKEA 1 eneste gang jeg i forbindelse med shoppingen vår, og det var for å se på benkeplater, hvitevarer og dørhåndtak
   #3
 537     0
Husker jeg hadde en lang runde med Ikea ang. en benkeplate lagd på mål for noen år siden.

Husker ikke akkurat detaljene nå, men det var mye frem og tilbake, før jeg endelig fant benkeplata mi merket med navn og det hele i billigkroken!

Når man handler kjøkken på Ikea er nok det beste å bruke litt tid på å finne ut av alt man trenger selv, i stedet for at en kjøkkenkonsulent skal rable ned noe på ti minutter.

Men til tross for litt dårlige erfaringer med Ikea blir nok også mitt neste kjøkken derfra.
Hva gjør man ikke for å spare noen kroner!
Signatur
   #5
 4,148     Oslo Vest     0
Dersom man ser på det volumet Ikea selger så kan det synes som om det ikke er så veldig mye klager. Noe vil alltid gå galt og jeg vet av erfaring at det lønner seg å sjekke både en og to ganger.

Dersom Ikea har levert feil skjønner jeg ikke at de vil bytte. Du kan dog gå i bytteavdelingen/reklamasjon på Furuset og si at noe manglet og du vil helt sikkert få de håndtakene du egentlig bestilte uten å måtte dokumentere noe.

Ikea er billig og man får normalt sett det man betaler for, det vil si at kvalitetssikringen ikke alltid er like god. 
Signatur
  (trådstarter)
   #6
 221     Ise     0
Får byttet det, men fatter ikkje at eg skal måtte bruke nesten 4 timer kjøring tur retur for å bytte handtaka når dei enda ikkje er levert og dei kan berre taste det inn på dataen for å levere riktig.
Det er jo på tryne.
   #7
 279     Nordmøre     0
Hadde det vært tilfelle at de bare kunne taste det inn på dataen så hadde de gjort det, garantert  Wink

   #8
 874     Oslo     0
Enig at systemet er litt tungrodd med tanke på at man ikke kan gjøre endringer på ordren etter at den er effektuert. Men dette blir gjort for å begrense antall ledd, noe som igjen kutter kostnader. Derfor er det ingen retrettmulighet i dette leddet, men du kan laste hele kjøkkenet ditt på en henger og levere det på furuset med en gang du får det. Prøv det med monter, maxbo, hth, kvik eller noen andre.


At du må på Ikea 6 ganger for å kjøpe et kjøkken sier i mine øyne mer om deg enn Ikea. Jeg har tilsammen kjøpt 4 eller 5 kjøkken, alle på første forsøk.

Ofte kan det være lurt å kjøpe småting som håndtak selv, når man likevel er der

Det at man får tegnehjelp på varehuset når man kjøper et "billig kjøkken" er service utover det vanlig. Flere andre kjøkkenprodusenter behandler deg da som annenrangs.

P.S

Mail og telefon er oppfunnet, hadde du tegnet selv kunne du kjøpt hele kjøkkenet uten å dra dit.

Hilsen en som har jobbet på Furuset i 7 år av studietiden sin.
   #9
 469     Kløfta     0
Jeg har en ganske annen erfaring enn deg når det gjelder å bestille kjøkken på Ikea.

Hadde brukt litt tid på tegningen selv, så når vi reiste for å bestille, så tok dette sikkert ikke mer enn et kvarter sammen med en butikkansatt som sjekket at vi hadde fått med foringer der vi trengte det osv.

Vi bestillte kjøkkenet 30 aug, og fikk det levert to uker senere  (13 sept.)

Når vi talte over delene etter leveringen (en bestilling på ca 50.000), så var det ingen deler som manglet! Det var en vaskelist som var knukket i skjøten, men det noterte vi bare på fraktbrevet til sjåføren, og så bytter vi den bare en dag vi kjører forbi (bor ikke så langt fra Ikea)

Tips: Dersom de mangler noen av delene til kjøkkenet på lageret i Sverige, så lønner det seg å spørre om de har delene på lageret i Oslo og evt hente dem ut der. Hos oss, så manglet det tre fronter, som de hadde i Oslo. Butikkmedarbeideren sa at dersom man ikke hadde hentet ut de tingene som var i manko i Oslo, så måtte man regne med at leveringen tok ca fem uker.

Et lite irritasjonsmoment var at sjåføren ville ha meg til å underskrive fraktbrevet før jeg hadde sjekket at alt var med og at ingenting var skadet. De forsøkte også å skjule at den ene vaskelisten var skadet. Men dette har med transportøren å gjøre, og ikke Ikea...

   #10
 925     0
Kjedelig at det ble en lei opplevelse. Men som det er nevnt, dette med endringer på distribusjon står nevnt i kjøpsvilkårene bakerst i ordren, og det går som nevnt på at ting skal skje gjennom mange ledd og ja, hadde man bare kunnet trykke på en knapp for å fikse det, ville det selvfølgelig blitt gjort :)

Og som andre nevner, med de volumene som går gjennom kassene i de 5 (snart 6) varehusene i Norge, er det overraskende lite kjedelige tilbakemeldinger. En mager trøst for dere selvsagt, men synes Ikea får utfortjent mye pes noen ganger :)

Vil forøvrig nevne at i år igjen ble igjen våre 5 varehus de 5 beste på kjøkkensalg globalt i ikea...globalt! År etter år etter år Smile Må gjøre NOE riktig?
Signatur