48,816    23    4  

Byggeblogg: Dobbeltgarasje, 6,6 x 7,2 meter med flatt tak og terasse

 149     0
Legger ut noen bilder av vårt garasjeprosjekt. Vi har sett vekk hele jobben til en entrepenør, så jobben min er å ta bilder  :)

Byggeblogg: Dobbeltgarasje, 6,6 x 7,2 meter med flatt tak og terasse - Garasje_forfra_uten_eksempel.jpg - dagpa
Byggeblogg: Dobbeltgarasje, 6,6 x 7,2 meter med flatt tak og terasse - garasje_bakfra_uten_eksempel.jpg - dagpa

  (trådstarter)
   #4
 149     0
Og her har vi hoppet et stykke frem i tid...

Veggene er støpt (20 cm armerte betongvegger) og her heises hulldekke på plass (Spenncon elementer). Taket gikk overraskende fort - det hele var unnagjort på en snau time.

Nå gjenstår det:
- Påstøp på taket
- Sveisemembran
- Rekkverk
- Trapp mellom garasje og hus
- Garasjeport (5,45m x 2,25 m)
- Munkepuss utvendig (samme stil som huset)
- Asfaltering (eller beleggningsstein)
- Diverse støttemurer med integrert belysning
- Spotter i taket foran porten
- Faktura fra entrepenør...410.000,- inkl. mva for hele pakka.
Dobbeltgarasje, 6,6 x 7,2 meter med flatt tak og terasse - DSC_3709.jpg - dagpa
Dobbeltgarasje, 6,6 x 7,2 meter med flatt tak og terasse - DSC_3713.jpg - dagpa
Dobbeltgarasje, 6,6 x 7,2 meter med flatt tak og terasse - DSC_3718.jpg - dagpa
Dobbeltgarasje, 6,6 x 7,2 meter med flatt tak og terasse - DSC_3724.jpg - dagpa
Dobbeltgarasje, 6,6 x 7,2 meter med flatt tak og terasse - DSC_3728.jpg - dagpa
Odd
   #5
 106     0
Jeg tenker på et lignende prosjekt, som jeg evt også ville satt bort i sin helhet. Hvor mye betaler du totalt til entreprenøren for garasje og arbeid?
  (trådstarter)
   #6
 149     1
Se siste punkt der jeg lister opp det som gjenstår i foregående innlegg :)

  (trådstarter)
   #8
 149     0
På tide å avslutte denne tråden med bilder av resten...

Her er det lagt sveisemembran, deretter 10 cm påstøp på taket og rekkverk rundt.

Andre ting vi har gjort:

- Fjernet gammel belegningsstein (solgt på 10 minutter på finn.no, hentet av kjøper)
- Diverse støttemurer med Asak Herregår
- Bygd trapp med Asak Herregård murblokker
- Garasjeport
- Downlights m/lysføler (på noen timer på kvelden, avskrudd på natten, på noen timer på morgenen)
- Asfalt

Det som gjenstår nå er å finne et egnet materiale på garasjetaket. Her vurderer vi fliser, belegningsstein eller terassebord - noen forslag?
Byggeblogg: Dobbeltgarasje, 6,6 x 7,2 meter med flatt tak og terasse - DSC_3739.jpg - dagpa
Byggeblogg: Dobbeltgarasje, 6,6 x 7,2 meter med flatt tak og terasse - DSC_3758.jpg - dagpa
Byggeblogg: Dobbeltgarasje, 6,6 x 7,2 meter med flatt tak og terasse - DSC_3767.jpg - dagpa
Byggeblogg: Dobbeltgarasje, 6,6 x 7,2 meter med flatt tak og terasse - DSC_4446.jpg - dagpa
Byggeblogg: Dobbeltgarasje, 6,6 x 7,2 meter med flatt tak og terasse - DSC_4637.jpg - dagpa
Byggeblogg: Dobbeltgarasje, 6,6 x 7,2 meter med flatt tak og terasse - DSC_5324.jpg - dagpa
Byggeblogg: Dobbeltgarasje, 6,6 x 7,2 meter med flatt tak og terasse - DSC_5326.jpg - dagpa
Byggeblogg: Dobbeltgarasje, 6,6 x 7,2 meter med flatt tak og terasse - DSC_5329.jpg - dagpa
Byggeblogg: Dobbeltgarasje, 6,6 x 7,2 meter med flatt tak og terasse - DSC_5330.jpg - dagpa
Byggeblogg: Dobbeltgarasje, 6,6 x 7,2 meter med flatt tak og terasse - DSC_5396.jpg - dagpa
Byggeblogg: Dobbeltgarasje, 6,6 x 7,2 meter med flatt tak og terasse - DSC_5406.jpg - dagpa
Byggeblogg: Dobbeltgarasje, 6,6 x 7,2 meter med flatt tak og terasse - DSC_5441.jpg - dagpa
Byggeblogg: Dobbeltgarasje, 6,6 x 7,2 meter med flatt tak og terasse - DSC_5445.jpg - dagpa
Byggeblogg: Dobbeltgarasje, 6,6 x 7,2 meter med flatt tak og terasse - DSC_6628.jpg - dagpa
   #9
 336     Ålesund     0
Flott prosjekt:)

Lurte litt på dette med prisen. Hva er inklusiv i de 410 lappene? Alt av murer, trapper, asfalt, plen, belysning osv? I tilfelle vil jeg anslå at selve garasjen "bare" står for 200-250 kan det stemme? Hvor i landet er dette?

Skal til med et prosjekt selv der jeg har en tilsvarende garasje som står Ca 6m fra huset og som jeg vil knytte sammens med huset (ny hall og trapp til 2.etasje) videre bygge på både på tak av garasjen og 2. Etasje på mellombygget...