10,949    17    0  

Elko som selges hos Clas Ohlson: Like god som originalen?

 314     Arendal     0
Ser at en del trikkere her på forumet mener/sier/påstår at Elko kjøpt hos Clasern ikke tilsvarer Elko kjøpt fra grossist eller andre norske leverandører/Megaflis.

Er dette tilfelle? Jeg har kjøpt masse Elko hos Clas det siste året, og kan ikke se noen forskjell fra dette og annet Elko - hverken på innmat eller deksler.

Var det muligens ett annet sortiment hos Clas før?

   #1
 166     Melhus, Sør-Trøndelag     0

Om du kjøper ELKO på ClasOhlson, Elektroskandia, Onninen, Elhandel.no eller noen annen plass, så er varen du får akkurat den samme.

Det er ikke noen forskjeller på ELKO materiell som er kjøpt på den eller andre plassen.
Jeg hadde selv en diskusjon en gang med en kompis som mente ELKO på ClasOhlson var
av dårligere kvalitet en de som han hadde.  ::)
De var så billig fordi de var produsert i Øst-Europa kunne han fortelle, og hadde ikke samme kvalitet som de han hadde, han skulle iallefall ikke monter noe derifra.

Jeg tror egentlig ikke han var klar over hva de solgte der, men fordi det var så billig måtte han sikkert komme på en fantastisk forklaring på sparket.

Det skal derimot være sagt at ikke alt du får på f.eks ClasOhlson er av god kvalitet, du finner både bra og dårlige utgaver av det meste der, verktøy, elektromateriell osv.

Kjøp bare ELKO hvor du selv ønsker, og vær trygg på at det er samme kvalitet på det du får samme hvor det er kjøpt.
Elhandel.no er vel en av de billigste plassene å handle.
   #2
 22,342     Akershus     0

Var det muligens ett annet sortiment hos Clas før?
Jeg har ikke sagt at Elko fra Clas er dårlig bare at det var små forskjeller som ikke har betydning for kvalitet. Det er ikke noe problem å bruke de. Det kan forøvrig hende at Elko på Clas er lik Elko i Norge nå. Det var noen år siden jeg kjøpte dem.
  (trådstarter)
   #3
 314     Arendal     0


Var det muligens ett annet sortiment hos Clas før?
Jeg har ikke sagt at Elko fra Clas er dårlig bare at det var små forskjeller som ikke har betydning for kvalitet. Det er ikke noe problem å bruke de. Det kan forøvrig hende at Elko på Clas er lik Elko i Norge nå. Det var noen år siden jeg kjøpte dem.


Jeg har ikke sagt at du har sagt at Elko hos Clas er av dårlig kvalitet. ;)

Men jeg sier at folk sier at det er forskjeller. Men disse forskjellene har ikke jeg klart å se eller finne - ihvertfall ikke på materiell kjøpt det siste året.

Og JA! det er mye dritt å få kjøpt hos Clas også. Men også mye bra merkevarer. Fordelen med Clas for meg er at de har butikk her i byen (Arendal) og de har imelig bredt sortiment på Elko i butikk. Megaflis fins også i Arendal men det er noe mindre utvalg...
   #4
 166     Melhus, Sør-Trøndelag     0

Men jeg sier at folk sier at det er forskjeller. Men disse forskjellene har ikke jeg klart å se eller finne - ihvertfall ikke på materiell kjøpt det siste året.


Tror kanskje det er overvekt av installatører som hevder dette.
Det er jo greit å forsvare de høye prisene.
   #5
 369     I et hus     0
ELKO er en høyt ansett merkevare, og de hadde aldri gått med på å la østeuroperere produsere no drit for så å ødelegge dette.

Forøvrig er Clas i Arendal "min" el-sjappe også  ;D
  (trådstarter)
   #6
 314     Arendal     0

Forøvrig er Clas i Arendal "min" el-sjappe også  ;D


;D Har hørt om rykter om at de ønsket å flytte til Stoa, det hadde vært kjempekjekt for å si det sånn.

I fjor før jul var det kveldsåpent på Arena frem til 2200, jeg kom der vel 20 minutter før stengetid, hele senteret var pakket med folk...og der kom jeg løpende med håret fullt av sagspon og i fillete arbeidsklær for å kjøpe det jeg manglet for litt nattjobbing.
   #7
 22,342     Akershus     0


Men jeg sier at folk sier at det er forskjeller. Men disse forskjellene har ikke jeg klart å se eller finne - ihvertfall ikke på materiell kjøpt det siste året.


Tror kanskje det er overvekt av installatører som hevder dette.
Det er jo greit å forsvare de høye prisene.
Elko og Nexans på Megaflis er så vidt jeg kan se helt likt de de har hos elektrogrossistene, så det er motsier vel det du sier.

HTC
   #8
 49     Østlandet     0

Elko er Elko uansett hvor den selges.

Hadde det vært annsleis vill Elko garantert reagert!
   #9
 166     Melhus, Sør-Trøndelag     0

Elko og Nexans på Megaflis er så vidt jeg kan se helt likt de de har hos elektrogrossistene, så det er motsier vel det du sier.


Vet ikke helt hva du sikter til, men jeg har hevdet, og vet at det IKKE er forskjell på de du kjøper på Clas Ohlson vs Elektrogrossister.
   #10
 22,342     Akershus     0
Da jeg kjøpte på Clas var Elkoproduktene iht svensk smak. Det er noen år siden jeg har sett på Elko hos Clas. Jeg blir litt nyskjerrig nå og kommer til å ta en titt på Elko hos Clasern for å se.