97,702    236    1  

The_King_Nor: Vi bygger hus i Østfold

 331     Bærum     0
Etter litt lett press fra andre brukere får vel vi også legge ut litt om husprosjektet vårt.

Huset blir på ca 165kvm over 2 etasjer med det vi mener er høy standard. Vi vil heller ha et litt mindre hus med god standard enn stort hus med billigere løsninger.

Som leverandører bruker vi Spydeberg Elektro, Regnbuen AS, Knut Bjerke Entrepenør og Huseby kjøkken.

Vi skal gjøre endel egeninnsats som gulvlegging, noe flislegging, malerarbeider og undertegnede skal legge alt av skjult høyttaler"stæsj" og datakabling.

Legger ved noen bilder også.

Lurer dere på noe får dere spørre, jeg har det meste planlagt.

The_King_Nor: Vi bygger hus i Østfold - 1. etasje.jpg - The_King_Nor
The_King_Nor: Vi bygger hus i Østfold - 2 etasje.jpg - The_King_Nor
The_King_Nor: Vi bygger hus i Østfold - fasade 1.jpg - The_King_Nor
The_King_Nor: Vi bygger hus i Østfold - fasade 2.jpg - The_King_Nor
The_King_Nor: Vi bygger hus i Østfold - Kjøkken 5. april.jpg - The_King_Nor
Signatur

   #1
 158     0
Lekker kjøkken, men jeg ville vurdert å kutte ut dør ut i gangen. Ingen stor omvei å gå igjennom stuen. Ville da hatt flere høyskap.

Oppe så ville jeg hatt den lille boden som garderobe, med dør inn i soverommet. Så slipper du dør inn på den smale veggen. Lettere å utnytte plassen med hyller hvis døren kommer på langveggen?
   #2
 1,185     0
Dette var pent! Likte både planløsningen, utseendet og kjøkkenløsningen veldig godt! Tror også døra ut til gangen fra kjøkkenet blir ganske unødvendig, siden det er bare et lite stykke innom stua før man kommer til kjøkkenet..

Gratulerer så mye, skal bli spennende å følge med! Smile
  (trådstarter)
   #3
 331     Bærum     0

Lekker kjøkken, men jeg ville vurdert å kutte ut dør ut i gangen. Ingen stor omvei å gå igjennom stuen. Ville da hatt flere høyskap.

Oppe så ville jeg hatt den lille boden som garderobe, med dør inn i soverommet. Så slipper du dør inn på den smale veggen. Lettere å utnytte plassen med hyller hvis døren kommer på langveggen?


jeg er ikke helt sikker på døren til kjøkken selv heller....

Ang. boden blir det mitt lille rom med alt av Sonos, data, server og annet snacks...
Signatur
  (trådstarter)
   #4
 331     Bærum     0

Dette var pent! Likte både planløsningen, utseendet og kjøkkenløsningen veldig godt! Tror også døra ut til gangen fra kjøkkenet blir ganske unødvendig, siden det er bare et lite stykke innom stua før man kommer til kjøkkenet..

Gratulerer så mye, skal bli spennende å følge med! :)


Takk takk... Vi får se på døren, er ikke sikker selv ennå...
Signatur
  (trådstarter)
   #5
 331     Bærum     0
her er tomten vår på 1,1 mål.

hullet blir fyllt igjen om en måned regner jeg med...
Vi bygger hus i Østfold - tomten.jpg - The_King_Nor
Signatur
  (trådstarter)
   #7
 331     Bærum     0

Dette blir bra. Hvor i Østfold bygger dere?


Folkestad i Våler kommune

Wink
Signatur

   #9
 3,704     Ringerike     0
Massivt press her nå: bort med døra og utvid badet med de cm du kan ta og la den døra slå ut i gangen er mitt tips. Skyvedør entre-gang den blir stående oppe mye av tiden likevel. Vurder vindusfelt ved hovedøra for å slippe litt lys inn i gangen. Fin løsning oppe, kanskje et glassfelt i døra inn til allrommet for å få lys inn i trappegangen når stengt.
Siste redigering: Tuesday, April 6, 2010 11:36:31 AM av Bidda
Signatur
  (trådstarter)
   #10
 331     Bærum     0

Massivt press her nå: bort med døra og utvid badet med de cm du kan ta og la den døra slå ut i gangen er mitt tips. Skyvedør entre-gang den blir stående oppe mye av tiden likevel. Vurder vindusfelt ved hovedøra for å slippe litt lys inn i gangen. Fin løsning oppe, kanskje et glassfelt i døra inn til allrommet for å få lys inn i trappegangen når stengt.


Har snakket med sjefen(les: kona) og døren inn til kjøkken fra gang blir der den er... Regner med dere menn ser tegninga da..  Wink;)
Ang skyvedør entre-gang vil jeg fremdeles ha dobbeltdør jeg.. synes det er litt mer eksklusivt preg over det.. Wink;)
Allrommet skal også brukes som gjesterom med sovesofa til besteforeldre så da er det greit at det er vanlig dør, ellers et meget godt forslag.
Baderomsdøren vil jeg nok endre til å slå andre veien. Størrelsen på badet blir nok slik den er da det krasjer litt med andre dører og pipe. men løsningen inne på det badet er ikke riktig. badekar skal ut mot yttervegg, dusjhjørne skal inn i hjørnet bak døren, servant nærmere gangen og toalett flyttes ut på venstrekant av yttervegg.

Hilsen Sigurd
Signatur