8,605    8    0  

hvordan lager man ekstra sluk på badet?

 52     Oslo     0
Skjærer man opp gulvet og legger et rør fra der man vil ha det nye sluket mot eksisterende sluk eller er det andre måter å gjøre dette på.
Noen som vet om en internettside som viser hordan dette gjøres eller et dokument som forklarer hvordan utførelsen blir.
Vil gjerne vite dette så jeg vet sånn ca hva som må gjøres når fagfolka kommer slik at je har en viss kontroll over hva som er gjort.

   #1
 2,413     Ønsker ikke besøk av deg     0
Skeptisk, slikt har du ikke lov til å gjøre selv og snart har du ikke lov til å vite hvordan det skal utføres heller, du blir arrestert av rørleggermafian i Norge som har tette bånd til myndighetene.

Som sagt, meget skeptisk!!

;D

Du finner det du trenger i sintef byggforsk byggedetailjer.
  (trådstarter)
   #2
 52     Oslo     0
Hææææææ kødder du med meg??
Greit nok at man ikke har lov til å gjøre dette selv.
Forsikring dekker ikke skader bal bla bla bla, men at man ikke har krav på informasjon???????????
Dette landet begynner å likne på diktatur!!!!!
Det er jævlig greit å vite at selv fagmenn gjør dette riktig når du betaler dem så jævlig mye penger.
Foreldrene mine har fær blitt lurt av rørleggerfirmaer som har utført slett arbeid og de hatr ikke sagt noe ifra da de ikke hadde peiling på hvordan ting skal gjøres og var godtroende.
Derfor vil jeg vite hvordan dette skal gjøres!!!
  (trådstarter)
   #3
 52     Oslo     0
Får jo ikke tilgang på noen dokumenter der???
Må man betale disse eller være medlem eller noe såpnt??
   #4
 1,103     Oslo / Østfold     0


Skeptisk, slikt har du ikke lov til å gjøre selv og snart har du ikke lov til å vite hvordan det skal utføres heller, du blir arrestert av rørleggermafian i Norge som har tette bånd til myndighetene.

Som sagt, meget skeptisk!!

;D

Du finner det du trenger i sintef byggforsk byggedetailjer.



Hondaen liker å kverrulere, tror vel dette forumet er tenkt blot til underholdning.

Rett nok trengs autorisasjon for større arbeider på trykkvannssiden. Men arbeider med spillvann (avløp) og lukkede anlegg (sentralvarmeanlegg) kan du gjøre selv.
Informasjon kan du selvfølgelig innhente der det måtte finnes.
   #5
 22,342     Akershus     0

Skjærer man opp gulvet og legger et rør fra der man vil ha det nye sluket mot eksisterende sluk eller er det andre måter å gjøre dette på.

Det kommer an på om det er i kjeller eller oppover i etasjene. Der kan det hende man kan ta det fra undersiden, men man kan få problemer med bjelker.

Mitt råd er at du kontakter rørlkeggermafiaen til Hondaen og får den til å vurdere hvordan dette kan gjøres hvis du ikke kan legge ut mere info her.
  (trådstarter)
   #6
 52     Oslo     0
Det er snakk om et bad i 4.etg i en blokk.
Sånn jeg ser det så hakker man bare opp dekket og støper røret inn på den måten.
   #7
 1,103     Oslo / Østfold     0
Forstår det slik at det er snakk om en avløpstrakt (hjelpesluk) i et bad med eksisterende sluk. Siden dette er i en blokk er vel også dekket støpt betong.
Hjelpesluket (som ikke har vannlås) må føres til nåværende sluk. Problemet blir hvordan få røret inn i nåværende sluk uten at det legges ny påstøp. Enten må røret fra hjelpesluket ligge oppå kanten av nåværende, men da blir jo også røret liggende åpent. Eller så må alt pigges ned i betongen, men da må hovedsluket byttes. For at røret fra det nye sluket skal kunne kom inn i det gamle må det gjøres anboringer. Du kan se på hjemmesidene til www.joti.no Hvis det ikke er anboringer i dag fra fks. servant eller badekar, ser jeg det vanskelig å tilknytte et hjelpesluk uten å bytte det gamle. Er det anboringer fra servant e.l. kan man gå inn på disse rørene.

   #8
 1     Onsøy     0
kanskje Gjør det selv kan svare deg på det, de har jo topp fagfolk på alt ;D