7,906    8    1  

Bosch PCM 8S Kapp- og Gjærsag : Problem med beskyttelseskappen

 196     1
Jeg har grønn bosch pcm 8s. Den var fin i begynnelsen og har blitt brukt ganske mye. Men har fått problemer med beskyttelsekappen. Den låser seg slik at jeg ikke får senket bladet nok. Da må jeg ta tak i kappen og dra den bakover før jeg starter saga og sager. Tviler på at dette ville skjedd med en blå bosch så tidlig (mindre enn 2 år). Regner ikke med at jeg får noe på garantien? Kjøpte den dyrt på byggmakker 3300kr. Angrer på at jeg ikke kjøpte blå bosch!

  (trådstarter)
   #2
 196     0
Det virker som det er metallarmen som gjør at den følger med opp og ned som som er skjev. Den går trått. #%&%¤ irriterende. Er rimelig lei av den! Hadde jeg brukt litt mer penger på en god sag på tilbud så hadde jeg neppe hatt samme problem. Men den har blitt brukt ganske mye på min totalrehabilitering av huset. Men sjelden til mer en 2"x3". Synes også den sliter litt for mye når jeg skråskjærer noe særlig mer enn 2". Må sjekke grundig at den kutter hele kuttet innerst.

Men jeg hadde aldri regnet med at jeg skulle bruke saga så mye, hadde aldri brukt en slik sag før. Kjøpte den for å liste. Uansett, en kapp/gjæringssag er absolutt nødvendig ved renovering :)
   #3
 97     Vestlandet     0

Ingenting varer evig.
Hvorfor heller ikke bruke energien på å bestille et nytt dekselsett m/ fjærmekanisme og arm hos en forhandler og få byttet dette? Det klarer du selv.
Koster deg rett under 200 kr tipper eg.

Om du ikke hadde hatt samme problem med en dyrere sag vet du ikke.
   #4
 2,172     Oslo     0

Om du ikke hadde hatt samme problem med en dyrere sag vet du ikke.


Jeg har en blå Sosch GCM 12 SD og det kilte beskyttelseskappen seg mellom planken og sagbladet. Resultat knust beskyttelseskappe.

Slik at skje hvis man er litt uheldig eller bruker maskinen feil eller litt uvørent.
Sistnevnte gjelder for meg...
   #5
 22,342     Akershus     0
Det kan hende det har skjedd noe uforutsett som har forårsaket dette. Jeg fikk en trekloss på ca 2 cm mellom blad og kappen på min ELUsag. Denne rev av kappen og plastdekselet. Disse kappene krever en del vedlikehold da de ofte får juling.
   #6
 3,234     Vestfold     0
Nå burde vel denne posten ha vært puttet i det generelle forum og ikke i brukeranmeldelser.  Men det kan sikkert en moderator ordne  :)

Du sier mye bruk, og bruken din ville nok ha tilsvart en blå Bosch maskin. Uansett, så er jo ikke maskinen helt kaputt. Deler er det jo ingen problem å få. Ei heller spesielt vanskelig å fikse. Så hadde jeg vært deg ville jeg nok ha kjøpt delene om de ikke koster for mye. Hør med f.eks Grønvold maskinservice http://www.gronvoldmaskin.no/

Det er lettere å se arm mekanismen på denne om du demonterer sagblad/klinge.
  (trådstarter)
   #7
 196     0
Takk for svar. Jeg mente ikke å kuppe en annen tråd. Men jeg synes jo absolutt at reelle brukererfaringer hører til etter en produkt-test. Synes også at det er greit å gjøre folk oppmerksomme på at hvis du skal bruke sagen en del så kan det nok svare seg å betale litt ekstra for sager som er konstruert for å vare lenger. Men skal sjekke om jeg får tak i deler ikke altfor dyrt. Vil ikke bruke altfor mye mer penger på denne...

   #8
 3,234     Vestfold     0
Selvsagt er det fint at du deler dine erfaringer. Men underforumet her er ment for mer komplette tester som vurderer verktøyene i sin helhet (regner med du skjønner hva jeg mener). Men at du poster dem her som tråden ble flyttet til er helt supert.