22,210    23    0  

Vaskemaskin på vaskerom eller på badet?

 47     0
Ser at...


Hva velger dere, og hvorfor?
Hva er fordelene ved de ulike valgene?


Slik vi ser det er det mye penger og plass å spare på å sette av plass til en vaskemaskin+tørketrommel søyle på badet. Da får man maskinene inn i et våtrom og slipper et extra rom med sluk og membran. I stedet for vaskerom kan vi da bruke det "ledige arealet" til å få plass til et ekstra soverom som vi kan benytet til å tørke klær osv. Synes også det ser helt flott ut - se eksempelbildene!

Dette ekstra soverommet vil nok stort sett stå tomt, men vil fungere som kontor, klestørkeri, hobbyrom, lager. Vi tror også at en fremtidig takst/kjøpere vil sette pris på et slikt ekstra soverom. Kona er eiendomsmegler, og hus sier dette kan løfte prisen 2-300' på sentrale østlandet. Tviler ikke ett sekund på det.

Hva tror dere?
Hvordan løser dere vaskemaskintørketrommelproblematikken?
Vaskemaskin på vaskerom eller på badet? - bad2.jpg - sigge
Vaskemaskin på vaskerom eller på badet? - bad3_800.jpg - sigge
Vaskemaskin på vaskerom eller på badet? - bad_vaskemaskin.jpg - sigge

   #1
 157     0
Akkurat nå har vi vaskerom på toalettet i hovedetasjen, og det synes vi ikke noe om. Fullstappet skittentøyskorg og ubrettet tøy fra tørketrommelen ser jo ikke så innbydende ut... Vi klarer i hvert fall ikke å ha det ryddig der inne til enhver tid (den lille river jo alt ut av skap og skuffer på bare et par sekunder).

Så i det nye huset skal vi ha adskilt gjestetoalett og vaskerom i hovedetsjen, med skittentøyssjakt ned fra badet.
  (trådstarter)
   #2
 47     0
Vi skal også ha gjestetoalett i 1. etg.

Familiens hovedbad blir i 2. etg sammen med soverommene. Det er her vi nå vurderer å sette vaskemaskin og tørketrommel.

Skal vi ha vaskerom må det bli nede i 1. etg, og kona sier hun kommer til å bli gal av å gå i trapper hvis alle soverommene er oppe og vaskerommet blir nede.

Hmmm...
   #3
 157     0

Vi skal også ha gjestetoalett i 1. etg.

Familiens hovedbad blir i 2. etg sammen med soverommene. Det er her vi nå vurderer å sette vaskemaskin og tørketrommel.

Skal vi ha vaskerom må det bli nede i 1. etg, og kona sier hun kommer til å bli gal av å gå i trapper hvis alle soverommene er oppe og vaskerommet blir nede.

Hmmm...


Samme her, vaskerommet er/blir nede, og soverommene er/blir oppe. Men med skittentøyssjakt trenger man bare å gå opp med klærne Smile Litt trim har man bare godt av, hehe!
  (trådstarter)
   #4
 47     0

Samme her, vaskerommet er/blir nede, og soverommene er/blir oppe. Men med skittentøyssjakt trenger man bare å gå opp med klærne Smile Litt trim har man bare godt av, hehe!


He-he...Skal gå ned i stuen til kona nå og forklare henne at "litt trim har hun bare godt av", og derfor blir vaskerommet nede.

;D
  (trådstarter)
   #6
 47     0
Skal hilse dere fra kona og overbringe tre beskjeder:

1)
F#$! you!

2)
Vaskerommet blir i 2. etg eller vaskemaskin og tørketrommel på hovedbadet oppe.

3)
Forumdeltagerne på ByggeBolig.no påvirker meg i feil retning, og hun legger nå begrensninger på min forumdeltagelse.

;D  ;D  ;D  ;D
   #7
 1,630     Villmarkstoppen, Malvik     0
Mulig jeg er på bærtur men jeg ville ikke hatt en vaskemaskin på loftet. Samma søren hvor godt lyddempet ting er...
Vårt vaskerom er i sokkelen (med sjakt fra loftet - tas i bruk når DET blir innredet).

Good luck med å ha vask & tørk på badet - ser for meg jobben med å holde noe slikt noenlunde ryddig...

   #8
 5,112     Troms     0

Skal hilse dere fra kona og overbringe tre beskjeder:

1)
F#$! you!

2)
Vaskerommet blir i 2. etg eller vaskemaskin og tørketrommel på hovedbadet oppe.

3)
Forumdeltagerne på ByggeBolig.no påvirker meg i feil retning, og hun legger nå begrensninger på min forumdeltagelse.

;D  ;D  ;D  ;D


Ok,, blir vel lite kvalitetstid på deg en liten stund fremover nå da...hahaha ;D
Signatur
   #9
 65     0
Dytter litt på denne, da vi lurer på det samme...

Vi har 10-11 m2 i 1.etg hvor vi enten kan ha bad og vask i ett, eller dele opp vaskerom og bad, men da blir jo rommene så små...

Vurderes også å ha vaskemaskinen i 2.etasje der soverommene blir...

Så er det dette med egen inngang til vaskerom, kommer vi til å savne det?
   #10
 1,943     0
Eg syns at vi har løyst dette på ein grei måte, om eg må få sei det sjølv. Vi har inngang i 2. Etasje (skrå tomt), med soverom og familiebad nede. Vask og tørk blir på teknisk rom (som uansett har sluk), vegg i vegg med familiebad. Det blir luker for skittentøykast i veggen mellom bad og teknisk. Oppe har vi eit grovkjøkken med ytterdør. Her blir det ein utslagsvask og opplegg for vaskemaskin om vi skulle få særlig behov for dette.

Viktigast for oss var å ha vaskemaskin i samme etasje som soverom og hovedbad. Når det då teknisk låg ved badet var valget lett å dytte maskineriet inn dit.

Teknisk hos oss er ganske stort da. Badet derimot er lite, litt over 6 kvm Smile