10,722    16    2  

Hvitmalt trapp - Hva med slitasje og hakk

 240     1
Hei alle...Fruen ønsker seg hvitmalt trapp. Dvs hvitmalte opptrinn og hvitt ellers.

Hva med slitasje, hakk osv...noen som har erfaring med dette? Evt valg av tresort for at dette skal bli bra...
Signatur

   #1
 1,459     Trondheim     0
Hva med et søk "hvit trapp" ??
Signatur
   #2
 93     Rogaland     0
Jeg har prøvd hvitmalt furutrapp og vil ikke se det igjen noen gang! Veldig mykt treslag som lett får hakk. Men det verste er hvordan alt av støv, dritt og feks hår viser på selve trinnene. Når man går opp en trap så kommer øynene veldig mye nærmere trinnene enn det de er når man går over et gulv feks. Da vil hver minste lille sorte hårstrå vise. Jeg er ikke typen som er veldig nøye med rengjøring og støvtørk, men i den periode jeg hadde hvit trapp med hvite trinn måtte jeg gå over trappa med støvkluten alt for ofte og den så ikke bra ut mer enn en halv dag etter støvtørken hvis den var i jevnlig bruk. Anbefales ikke!

Flyboy
Signatur
   #3
 67     0
Enig med Flyboy... ville satt inn litt krefter på å overtale fruen til å gå vekk i fra hvitt! Alt syns... kommer aldri inn i mitt hus.
  (trådstarter)
   #4
 240     0
kanskje det er et alternativ med en annen farge - svart eller grått kanskje. Koks-grå er kanskje fint. Vi har valgt mørkt gulv i hovedetasje og tenkte å "matche" dette noe.
Signatur
   #5
 93     Rogaland     0
Det meste er bedre en hvite trinn. Men vær også obs på at på helt sorte trinn vil støv vise godt som en grå hinne. Det beste er en "middels" farge. Koksgrå tror jeg kunne funket bra.

Flyboy
Signatur
   #7
 19     Inderøy     0
Ikke mal trappa hvit. Har det selv og holder på å flippe hver gang jeg går i den. Absolutt alt vises.

Men kan ikke male om enda heller, for måtte overtale gubben for å få det...
Signatur

   #8
 231     oslo     0
Jeg har også hvitmalt trapp. Vi kjøpte dette pga økonomi blant annet. Den er veldig fin å se på, men det er omtrent alt.
Det er som andre sier i denne tråden her. Jeg fraråder deg sterkt å kjøpe hvit trapp. Eventuelt om fruen din absolutt vil ha det, så få inn en klausul om at du aldri skal vaske trappa!
Det tar en halv dag fra den er støvsuget/vasket til det ligger mye synlig støv/hår i trinnene igjen.

Tror jeg skal bruke neste bonusutbetaling på å endre farge/kjøpe ny trapp hjemme!!
   #9
 19     Inderøy     0

Jeg har også hvitmalt trapp. Vi kjøpte dette pga økonomi blant annet. Den er veldig fin å se på, men det er omtrent alt.
Det er som andre sier i denne tråden her. Jeg fraråder deg sterkt å kjøpe hvit trapp. Eventuelt om fruen din absolutt vil ha det, så få inn en klausul om at du aldri skal vaske trappa!
Det tar en halv dag fra den er støvsuget/vasket til det ligger mye synlig støv/hår i trinnene igjen.

Tror jeg skal bruke neste bonusutbetaling på å endre farge/kjøpe ny trapp hjemme!!


Kommer nok til å gjøre noe med trappa litt farlig fort her også, men siden jeg maste meg til å få hvit trapp, må jeg nok finne meg i å leve med den en stund til.
Signatur
   #10
 4     Akershus     0
Vi har også planer om hvit trapp, men det blir da enten med fliser på trinnene eller mørkt teppe. Kjempefint.