14,423    23    0  

Farge på Jupiter downlight

 4     Telemark     0
Skal montere ca 65 downlights av typen Jupiter fra SG-armaturen i et nytt hus.
Dette blir dimbar LED-belysning med Phillips Master LED 7W, men så kommer spørsmålet..
Skal jeg velge hvite armaturer eller børstet stål? Taket blir i en eller annen hvit nyanse.

Erfaringer? Hva blir penest? Vet dette er smak og behag, but still??

   #1
 536     norge     0
Jeg ville vurdert hvite i rom som stue og kjøkken. Iallefall hvis du skal ha mange, eller de er plassert litt ute i rommet. Smile
   #2
 93     Oslo     0
Hei,

Kan jeg spørre hva det vil koste deg? Driver å vurderer rundt 30 downlights i leiligheten min selv og frykter at det koster latterlig mye.

Takk
RAM
   #3
 930     Romerike     0
Det er riktig at hvit er på mote igjen, børstet stål fases ut.

Jupiter koster 5-600 med led, elby selger budget utgaven av Jupiter
med Nichia pæren, for kr 299, mye bedre kjøp  Wink
Signatur
  (trådstarter)
   #4
 4     Telemark     0
Det er riktig som skrevet at det koster normalt mellom 500-600 kr for denne type armatur og LED.
Er man elektrofagmann og/eller har avtaler med leverandører eller grossister finnes mulighet for bedre pris selvfølgelig. Jeg får mine mine spotter for en noe billigere penge, men det er ingen tvil om at det koster med slikt!

Ja, lurer på hvite spotter i stue og kjøkken kanskje... Kommer til å få litt børstet stål i forskjellige kjøkkenapparater og utstyr, men det har gjerne lite å si... Planen er spotter i 1 etg kjøkken, stue, gang, bad og i tv-stue og tildels et soverom i 2 etg. Man kunne selvfølgelig kjøpt noen børstet og noe hvite også.. Må si det er litt vanskelig å bestemme seg når man skal ha "så mange" som jeg skal..

Flere kloke innspill?
   #5
 288     Geithus     0
Jeg satte opp svarte i hvitt tak og det ble kjempestilig, men det kommer jo ann på rommet, fargen, innredning og ikke minst smak.
   #6
 122     vest agder     0
hvite er gjør seg absolutt best i taket. men skjønner ikke hvorfor ha så mange spotter? ser jo bare rotete ut,hvertfall i et nytt hus der du får fullt av ventiler til ventilasjonsanlegget i taket i tillegg.

Da jeg bygde fikk jeg rådgivning av elektrofirmaet som hadde arbeidet,det angrer jeg ikke på.de har mange gode ideer.
  (trådstarter)
   #7
 4     Telemark     0
Blir trolig hvite spotter :)
Mulig jeg velger bronse på for eks baderom eller/og i gang..
Når det gjelder antall spotter så tror jeg dette bare blir vedlig tøft! Jeg skal selvfølgelig ha alt dimbart og dele opp i mange mindre soner slik at man kan skape mye forskjellig lysstemning. Har i tillegg taklamper enkelte plasser som gjør mulighetene mange Smile Jeg rådfører meg forresten med et lokalt elektrofirma.. Helt enig at det helt klart er lurt!

   #8
 1,029     Oslo     0
Dette blir jo en individuell smakssak, jeg liker f.eks. børstet stål i hvit tak for å "vise" de frem, mens andre vil at de skal være anonyme og gå i ett med taket. Blir jo også oppveiing i hvor mange du skal ha i taket, skal du ha mange så vil hvite være kanskje være et bedre valg så ikke taket ser pepret ut. Er jo også som det sies at man må tenke på hvilket rom man installerer i. I en gang så kanskje du bare er opptatt med å få godt lys som skal være litt anonymt mens på andre rom du vil ha lyset til å være mer "tilstede". Men som sagt blir litt subjektiv avregning og personlig smak og behag.

   #9
 95     Ålgård     0
Det er utrolig mange kunder som vil ha hvite downlights. Det blir veldig mye mer diskret. Spesielt når det blir så mange. Du bør vurdere jupiter soft med samme led pære. Det gir deg en "usynlig" lampe når den ikke er i bruk og når den lyser blir du heller ikke blendet grunnet at lyskilden er trekt opp i lampa. har Jupiter exclusive i taket hjemme. Men angrer litt på at jeg ikke tok hvite, da børstet stål er veldig synlig!!

Lykke til
http://www.sg-as.no/no/products/5/38/downlights-jupiter-soft
Signatur