43,981    54    3  

Billige boblekar og badekar i nettbutikker

 33     1
Synes det så veldig fint og det var ikke så dyrt heller. Synes også fargen var veldig fin og passer til veldig mye som vi skal ha i huset vårt. Noen som har erfaringer med nettbutikken eller denne typen boblebad?
Billige boblekar og badekar i nettbutikker - image_112.jpg - Rita

   #2
 409     trøndelag     0
bada på denne siden såg fine ut.har tenkt å bestille eit boblebad på nettet selv
er det noen som har gode og dårlige erfaringer å dele. Grin
  (trådstarter)
   #3
 33     0
Ja, vi kommer nok til å handle en del på internett til badet vårt vi også, men må forhøre oss litt med rørleggeren vår om hva han synes før vi kjøper armaturer og slikt. Møbler, servanter osv. er jo ganske greit. Men er redd for å bli lurt, og at det er skikkelig dårlige greier når det førstes kommer på døra. Man begynner jo å lure når det er så billig. Hehe Smile
   #4
 121     Norge     0

Det var penere enn de fleste.


tenk deg om før du kjøpe nokka, får du dela til d?? eller kossen e kvaliteten?? eg har slutta å montere/ koble til "jallaprodukt" bare problema me sånt..

ska ikke si at alt av kina produkt e dårli, men masse av dem hold ikke mål!
   #5
 19     0
Når man tar et googlesøk på boblebad/massasjekar flommer det over av forskjellige nettsider som selger boblebad til en brøkdel av prisen de velkjente firmaene tar.
sparmax, maxbad, trendshopper osv har alle fullspekkede boblebad til 10-20 000, duger disse eller er det bare søppel?
Vi skal pusse opp badet nå og fra firmaet som pusser opp har vi fått tilbud om et innmurt badekar på 170*70 til rundt 17000 og dette er da uten bobler eller noe annet fancy.
Når jeg da ser på f.eks dette massasjebadet til 13.900,- skulle jo egentlig ikke valget være vanskelig..
Men når jeg forsøker å finne andre folks erfaringer med disse "billig" karene finner jeg ingenting? ?

Noen som har slike kar og vil dele erfaring?
taz
   #6
 3,840     Haugesund     0
Billig karene "fungerer" fint de...
Men som regel kan hele nabolaget høre når du skal ta en runde i karet (de bråker noe sinnsykt)
Det er ofte dårlig opplagt rør mellom dysene (vannet blir stående der, etter at du har tappet ut vannet)
De må av den grunn renses mer grundig.

De dyre har som regel enten separat opplagte rør til hver dyse, eller de ligger med fall slik at alle rør tømmes når du napper ut pluggen.

Motorer, og betjeningspanel, er og som regel av bedre kvalitet. MEEEN det blir som med enkelte biltema deler, hvis det er ok å bytte 2 ganger, og fortsatt spare penger.... tja, så er det vel greit.  :-\
Signatur
   #7
 19     0
Taz: er dette egne erfaringer og har du i såfall ennå billig-karet eller har du byttet det ut pga billig-karets feil?

taz
   #8
 3,840     Haugesund     0
Det har 2 årsaker.

1 kamerater som har kastet det ut. De var bl.a lei av å sitte i en "maskin hall"
2 Jeg har en bror som er praktiserende mester, og jeg lurte litt på boblekar.

Hans klare beskjed var: tenk deg godt om, hvor ofte kommer du til å benytte boblene... 1 gang i uka første mnd. ? Etter det blir det mye knåv å rense etter hvert bad. Å da nytter det ikke at boblene ikke ble benyttet. Dritten ligger jo i slangene uansett når du er ferdig. Da blekner gleden, når du må bruke 30min. etter hvert bad for å slippe lukt.

Derfor koster og de gode fra 50' + ..
PS! de virkelig gode renser seg selv  ;D

Var det oppklarende ? Jeg valgte å stole på en fagmanns erfaringer. Men dette var de hjørnekarene til 10'-20.000,- Teknologien har kanskje kommet videre. Så mitt råd blir, oppsøk selgeren å be om å få demo, vær kritisk.
Signatur
   #9
 19     0
Ok, kjøper den  ;)
Jeg er absolutt ikke den som gidder vaske karet hver gang jeg har tatt meg et bad..
Tror jeg skal stikke innom noen butikker i nærheten først og sjekke litt. Spørre og grave!
Og om det blir kjøp så blir det i en lokal butikk, så man er sikker på tilgjengelighet dersom noe skulle skje.
Har sendt mail til en av disse nettbutikkene med endel spørsmål, har ennå til gode å få svar..
   #10
 160     Øygarden     0
Har du sett på Hurricane badekar?  Desse virkar veldig lette å reingjera, og ikkje er dei skremmande dyre heller.

Har sjølv sett på "billig" badekar på netthandel, men er skeptisk.