24,987    44    0  

Pris på KUB

 220     0
Sett mange som roser KUB og liknende systemer her.
Men er det noen som har sånn ca m2 pris på disse systemene?
Kunne vært atig å lekt litt med tall.

Skal ha et tilbygg som jeg vurderer i mur, med flatt tak og platting på, så det må være et produkt som tåler litt.

   #1
 124     Gol     0

90 stk hjørneelementer (31,4 m2)
323 standardelementer (112,6 m2)
31 stlk smyglister
430 stk platelekter
74 stk malthusstag

62275 inkl mva.

Er du lur ber du om pris på isolasjon i grunnen også, samt litt xps. da får du det gratis tilkjørt også.

Vet at de har noen problemer med å mette markedet for platelekter om dagen, men du kan få kjøpe en hel haug hos meg Smile ;D
   #2
 484     Bergen     0
Hva slags pris fikk du pr m2?

Har du mere detaljer ang prisen du fikk?
Signatur
   #4
 124     Gol     0
ett element er ca 0,348 m2 dette skulle gi noe sånt som 430 kr m2.
Vel å regne med alt det jeg trengte + 430 platelekter, smyglister. Dette er jo ikke gratis og summen kommer ann på hvordan man bygger.

Sammenlignet med 2 jackon tilbud og prisene som ligger på byggevarer.net og fant ut at dette tilbudet var bedre. Tror tilbudet kom direkte fra Sunde uten påslag hos byggevareforhandler. Hadde regnet ut hva jeg trengte på forhånd og bad bare om en pris.

Byggevarer.net opererer jo med 277 eks moms pr m2. Men dennne prisen lyver jo litt fordi man ikke da har regnet med det andre man trenger.

   #5
 997     0


Byggevarer.net opererer jo med 277 eks moms pr m2. Men dennne prisen lyver jo litt fordi man ikke da har regnet med det andre man trenger.




Det er prisen pr stk. og ikke pr m2
1 Standard element 30x32x116,5 0,35m2 stk 554,00 277,00
Signatur
   #6
 124     Gol     0
Jeg trodde prisen også var pr stk.
Ringte derfor å snakket med dem. De opplyste daom at det står feil på sidene deres. Prisen er oppgitt pr m2.

Motto senere ett tilbud fra dem som var i overnsetemmelse med dette.
   #7
 997     0
Da synes jeg de har en god pris på KUB.

Ser at andre (meg inkludert) har betalt mellom 400 og 600 ,- med rabatt for KUB(i følge dette forum og andre) Den nye KUB har en pris på 850,- pr m2 uten rabatt.

Jeg fikk pris på BEWI og det ble nærmere 800,-
Isorast 43cm fikk jeg tilbud på 850,-


Pga prisen og servicen valgte jeg KUB, men hadde valgt BEWI hvis de hadde kommet med like godt tilbud. Hadde den nye KUB vært ferdig, så ville jeg ha valgt den, siden at du slipper å sette i tverr spilene slik som på BEWI. I tillegg er den nye KUB bedre isolert.

Isorast ser også bra ut, men de var for useriøse etter min smak.
Signatur

   #8
 124     Gol     0
Jada, byggevarer.net har en god pris på KUB, men så var det dette med service osv osv. Som sagt så var de siste tilbudet jeg fikk direkte fra Sunde enda bedre enn prisene på Byggevarer.net.

Ifølge sjåfåren som leverte KUB til meg, så har Sunde sagt opp alle leveringsavtaler med alle byggevareforetningene. Det vil si at man i praksis kan beregne selv hva man trenger av elementer og platelekter og bestille dette direkte fra Sunde uten noe mellomlegg. Det bli jo billig, en samtidig har man ikke noe returledd for elementen og det man måtte ha til overs av elementer da :-)

jeg sitter her med 20 stk elementer og ca 80 platelekter jeg ikke vet helt hva jeg skal gjøre med Smile
   #9
 1,630     Villmarkstoppen, Malvik     0

..Ifølge sjåfåren som leverte KUB til meg, så har Sunde sagt opp alle leveringsavtaler med alle byggevareforetningene. Det vil si at man i praksis kan beregne selv hva man trenger av elementer og platelekter og bestille dette direkte fra Sunde uten noe mellomlegg. Det bli jo billig, en samtidig har man ikke noe returledd for elementen og det man måtte ha til overs av elementer da :-)

jeg sitter her med 20 stk elementer og ca 80 platelekter jeg ikke vet helt hva jeg skal gjøre med :-)
Dette er gammelt nytt - de sa opp alle leverandøravtalene i 2006 da jeg drev og presset pris på KUB'en. Hadde først fått tilbud via Byggkjøp som jeg har benyttet for alt annet, men plutselig kunne ikke de levere pga at Sunde skulle levere direkte.

Gikk så til Sunde, og fikk et tilbud som lå OVER det opprinnelige fra Byggkjøp.
Da sendte jeg en passe krass mail hvor jeg sa fra i klare ordelag at jeg forventet at det skulle komme KUNDEN til gode at forhandlerleddet forsvant, og at jeg syntes dette var meget dårlig gjenspeilet i mitt tilbud fra dem.  ;)

Fikk dermed et nytt tilbud med 30% rabatt, forutsatt at jeg tok alt fra dem (både KUB og S80 markisolasjon).
Pris på KUB - Tilbud KUB 2006.jpg - Arne
   #10
 484     Bergen     0

Da synes jeg de har en god pris på KUB.

Ser at andre (meg inkludert) har betalt mellom 400 og 600 ,- med rabatt for KUB(i følge dette forum og andre) Den nye KUB har en pris på 850,- pr m2 uten rabatt.

Jeg fikk pris på BEWI og det ble nærmere 800,-
Isorast 43cm fikk jeg tilbud på 850,-


Pga prisen og servicen valgte jeg KUB, men hadde valgt BEWI hvis de hadde kommet med like godt tilbud. Hadde den nye KUB vært ferdig, så ville jeg ha valgt den, siden at du slipper å sette i tverr spilene slik som på BEWI. I tillegg er den nye KUB bedre isolert.

Isorast ser også bra ut, men de var for useriøse etter min smak.



He he, det er litt forskjell på prisene som de gir ut..
Isorast har altid vært TREIGE når jeg spør om noe og de svarer kort, (som om de ikke har kompetanse nok egentlig)
Sunde har svart meg meget kjapt og har en veldig profesjonell tone.

Jeg fikk tilbud fra KUB på 520.- pr m2 (med 35%) (eks moms)
Og 890.- og 770.- pr m2 fra isorast 43 cm og 37 cm (eks moms)
Signatur