67,981    32    12  

Erfaringer med billige vinduer?

 11     KVALØYSLETTA     3
Et par leverandører tilbyr billige vinduer produsert i Danmark.

www.best-billigst.no er BILLIG, www.nvk.nu er dyrere, men fortsatt billigere enn de kjente norske leverandørene.

Har noen av dere erfaring over litt tid med disse vinduene?
Spesielt kvalitet og holdbarhet.
mvh Roger

Edit: Rettet link til Norsk Vinduskompani
Siste redigering: Wednesday, August 20, 2008 7:30:05 PM av Rogerfo

   #1
 266     Øst Finnmark     0
Så nu på en av linkene på priser, og ble nu ikke akkurat revet overende av prissjokk...Og skal man nu i tillegg betale frakt, trur jeg vinningen går opp i spinningen. Nei da trur jeg jeg vil heller satse på det gode gamle H-vinduet. Det er nu tross alt bygd for norske forhold med storm regn og sne. En annen ting man skal se etter er hvor godt overflatebehandlet vinduet er. Det finnes jo ennå tullinger som kjøper umalte vinduer for å spare noen få hundrelapper. For det første er det nu ett fryktelig grisarbeide å male vinduer i alle krinker og kroker og maskere her og der, og for det andre så koster nu maling,koster,maskeringsteip,vinduskrape osv også noe.. Så jeg tror ikke man sparer noe som helst der heller. Ferdigmalte vinduer er desutten sprøytemalt med tilstrekkelig tykkelse på malingen som også er bak pakninger og slikt.
Nei man må først stikke finger'n i jorda å se hvor man er (bor) før man kjøper billige vinduer som er beregnet på mildere klimaer enn de vi har her på berget.. Så på noen polske vinduer som gikk innover. Hvordan vil pakningene være om noen år, og hvor mye flagrer det i håret når vinterstormen herjer selv om vinduet er lukket?... Det eneste fine med disse vinduene måtte nu være at de er laget av PVC og er bortimot vedlikeholdsfri.
   #2
 1,292     Ålesund     0
Var ikke de første vinduene der sidehengslet også da? Bare det er grunn til å kjøpe f.eks et h-vindu. Er ikke uten grunn det heter husmorvinduet-litt lettere å vaske, i alle fall i 2.etg ;D
taz
   #3
 3,840     Haugesund     1
Det var da svært til svartmaling, av personer som sannsynligvis ikke har handlet slike selv...
Har kjøpt umalte vinduer av nvk, de er vakumimpregnert med ovatrol. Har samme profil som andre 4-rams vinduer, pakningene viser heller ikke tegn til elde (5 år). Og så fælt var det ikke å male dem  ;)

Med andre ord helt fornøyd med å spare 100.000,-  ;D
Signatur
   #4
 34     Vestlandet     0
Helt enig. Makan til svartmaling. Når det gjelder Norsk vinduskompani har jeg bare gode ord og si, de er hyggelige helt fra første telefon, og de kan lage alle typer vinduer og dører på spesialmål. Jeg har kjøpt alle vinduer til et gammelt hus, og fått de nøyaktig like som originalene (  selvsagt etter dagens standarder med isolerglass osv). Alle vinduene måtte spesiallages, og prisen var ikke stort dyrere enn standardmålene. Som sagt er vinduene laget av sentvoksende  furu, og impregnert. Videre er de ferdigmalt som andre vinduer og godkjent. Jeg har ikke erfaring fra andre rimelige produsenter, men når det gjelder NVK så er jeg veldig fornøyd. At vinduene  blir laget i danmark er uvesentlig, så lenge de er rimelige og gode.
Signatur
   #6
 969     0

Har kjøpt vinduer av NKV -  aldri mer.
De sendte feile vinduer 3 ganger og i tillegg må du betale før de sender vinduene til dem. ALDRI MER   
Signatur

   #8
 12     Østlandet     0
Hei, må bare slenge inn litt skryt av NVK jeg også Shocked) Kjøpte vinduer + ytterdører til hele huset der (totalrenoverer hus fra 1890). Ble mye billigere enn andre steder vi sjekka. Det var SMÅ skader på tre av vinduene. Det ene måtte vi sette inn med en gang (kom servicemann og fiksa det - gratis) og for de to andre fikk vi nye vinduer levert på døra - gratis. De har virkelig vært greie å ha med å gjøre!
   #9
 144     0
Som tidligere nevnt lengre oppe så er jeg meget fornøyd med Nvk, bestilte også dører fra dem, en hadde en skade, men det ble ordnet på en flott måte.

En god regel som jeg har når jeg skalandel eller kjøpe tjenester fra nye leverandører er å ta kontakt med forbrukerrådet å sjekke om de har noen saker liggende på dem

Når det gjelder Nvk så hadde de 2 saker registrert ang. feilsending.

Men bare skryt fra meg!!! og målene var heeeeelt nøyaktige
   #10
 430     Akershus     4
Jeg har akkurat byttet alle vinduene på et hus fra 1925. Jeg sendte ut forespørsel om tilbud til 7-8 firmaer. Jeg lagde spesifikasjonen på Windoornet sine nettsider (veldig bra side), og sendte den rundt og ba de komme med pris på samme type vinduer. Billigste pris hos Windoornet var 82 000kr. Jeg endre opp med å betale 60 000 hos Foris AS.

De var litt billigere enn Komplett Vinduer, samt at de leverte norskproduserte vinduer(Fjordglas), så da var valget enkelt. Jeg var litt skeptisk til Foris siden de er ganske små, men vi fikk istand en avtale hvor jeg betalte et depositum, og resten av summen etter levering.

Vinduene er akkurat montert, og de ser veldig bra ut. Snekkerene kommenterte uoppfordret at vinduene var av skikkelig kvalitet..