6,387    8    0  

Sirkelsag for profesjonelle: Hvilken anbefaler dere?

 743     Nordland     0
Er ute etter ny sirkelsag. Kravene er følgende:

- Koffert
- Lett (Maks 4 kg)
- Motorbrems
- Markering for hvor begge sider av bladet kutter
- Avsug for støvsuger

Har sett på Bosch, Dewalt, Makita, Hitachi. Enten er de for tunge, mangler koffert, eller så stemmer ikke markeringene for sagbladet. Eneste som fyller alle kravene så langt, er Hitachi C6BU2. Dette får jeg i en kampanjeutgave med koffert og 4 sagblader for rundt 2200,-. Denne har også justerbar avlesning for hvor bladet treffer.

Det som er lit strek i regninga, er at jeg ikke har kjennskap til Hitachi. Men har fått litt "stygga" på merket etter hva jeg har hørt om batteridrillene. Åsså ser de jo ikke ut i det hele tatt.

Meninger og synspunkter?
Andre produsenter som bør tas under vurdering?

   #1
 1,292     Ålesund     0
Festool? De har jo masse kofferter, og ikke minst skinnesystemet deres som andre merker begynner å få for fullt også nå.. De er sikkert dyre i forhold til mye annet, men..
   #2
 1,093     Skjetten     0
Høres ut som du har temmelig hissige krav til saga di, så da har du nok ikke så mye annet valg en Festo.

Tror du må rekne med en veilende pris på rundt 5000 på den saga inkl/mva. Men du får ikke noe bedre sagt heller så...
Signatur
   #3
 346     0
Hitachi lager veldig bra sirkelsager, kan trygt anbefale deg en C6BU2  Wink
Signatur
  (trådstarter)
   #4
 743     Nordland     0
Bruker Festoen mye på job, og den er grei den. Gikk derimot for Dewalt sin dykksag privat. Forskjellene er små, men de taler i Dewalt's favør. Dette er min personlige mening, og ser for meg at Festoeiere fort kan missforstå. ;D

Nå skal jeg ha sirkelsag, som har et litt annet bruksområde enn dykksag.

Fint å høre gode ord om Hitachi. Er utrolig lite Hitachi her jeg bor. Årsaken er nok at de har fått litt dårlig rykte grunnet lite gjennomførte batteridriller, samt at det kun er en liten lokal sjappe som selger Hitachi. Her er det ingen rabatter å få, da de i følge daglig leder har kampanje på alt til enhver tid... ???

Ettersom ingen av de andre har sag som kan stille opp med de kravene jeg ønsker, ser det ikke ut til at jeg har noe valg.
   #5
 160     0
Hitatchi sine sager har fungert greit her. Ingenting ond og si om dem.

Men liker festoen bra, og den skinnen du kan få kjøpt me er genial enkelte ganger.
I tilegg er det ikke spaltekniv på festoen, så vist du skal starte og sage midt på en plate er det mye lettere. Også er det jo sånn at bladet på festoen ikke er fremme, du må presse det ned. Helt annet system en på vanlige sirkelsager.

Kun gode ord om festoen, men så koster den også.
   #6
 740     0
Hitatchi uten tvil;) beste sirkelen jeg noen gang har hatt ;D
Signatur
   #7
 822     Ullensaker     0
Har en Hitachi 7cbu med 185mm blad og den kan kappe 2"4" i 45 grader. Saga er 7-8 år gammel og har overlevd frost.vann,gjørme og et 100-talls byggeprosjekter.
Kjøper ikke ny før den er død...

  (trådstarter)
   #8
 743     Nordland     0

Men liker festoen bra, og den skinnen du kan få kjøpt me er genial enkelte ganger.
I tilegg er det ikke spaltekniv på festoen, så vist du skal starte og sage midt på en plate er det mye lettere. Også er det jo sånn at bladet på festoen ikke er fremme, du må presse det ned. Helt annet system en på vanlige sirkelsager.

Kun gode ord om festoen, men så koster den også.



Derfor var det jeg skrev et lite avsnitt om DYKKSAGER, som har et annet bruksområde enn vanlige sirkelsager.



Uansett; høres bra ut, folkens. Da blir det nok Hitachi denne gangen. :'(

Neida, blir sikkert bra det. Wink