14,408    19    1  

Tips om flyttebyrå?

 276     0
Jeg vet ikke helt hvor jeg skal plassere dette spørsmålet men alle som bygger skal også flytte... er det noen som kan anbefale noen gode og ikke minst rimelige flyttefolk i Osloområdet?

Det er stor prisvariasjon. Jeg har fått tilbud fra 500 pluss mva til 990 pluss mva for flyttebil og to mann PER TIME. www.polskhandverk.no kunne gi meg to mann for 500 inkl mva men deres transport var litt mer uklar. De siste hadde forøvrig også en annen pris uten mva... Finnes det noen skjulte kostnader flyttefolkene ikke oppgir men som likevel skal betales?

Hva med nedvasking av leilighet?

Jeg er ute etter profesjonelle til "konkurransedyktige" priser, hva nå det er...

   #1
 468     0
Vi flyttet innen Oslo og valgte Skullerud Flyttebyrå fra Fredrikstad. Konkurransedyktig pris, utrolig flinke, raske og proffe. De kom en hel haug med hyggelige folk og jobbet raskt og effektivt. Vi fikk de anbefalt av venner, og angret ikke et sekund. Selv sa de at siden de var utenfor Oslo hadde de en stabil arbeidsstokk de stolte på. Kan absolutt anbefales!
   #2
 468     0
Ja, de pakket og gjorde alt, inkuldert i en fastpris. De tok ikke vask. Det fant vi noen andre som kunne gjøre.
  (trådstarter)
   #3
 276     0
Takk for rask tilbakemelding suzie! Kunne du fortelle meg hvor mye dere betalte og for hvor mange kubikkmeter? Jeg skal flytte omlag 30 kubikkmeter (stipulert) fra en leilighet i Oslo sentrum til et lager utenfor byen (ca 20-30km).
  (trådstarter)
   #5
 276     0
Supert! Takk og takk! Jeg har i mellomtiden sendt ditt byrå en forespørsel om oppdraget!  Smile
   #6
 5,112     Troms     0

Supert! Takk og takk! Jeg har i mellomtiden sendt ditt byrå en forespørsel om oppdraget!  :)


Vi har også benyttet Skullerud og kan varmt anbefale de. Svært proffe og hyggelige karer. Men når det gjelder kostnader så koster det nok like mye å flytte 20-30 km utenfor Oslo som å flytte fra Oslo til Trondheim. Jobben består nemlig ikke av selve kjøringen, men det å flytte og pakke, bære etc.

Kanskje koster det 3000,- ekstra til trondheim, men det er drivstoffutgifter....

Jeg har flyttet ca 8 ganger ifm jobb siden 1992 og har hver gang benyttet flyttebyråer. Har vel stort sett benyttet det som har vært ledig og kan på generelt basis uttale meg om at om du flytter 2 km eller 200km så koster det akkurat det samme fordi kjøring er ikke jobben for disse gutta her :-)

men det visste du kanskje?
Signatur
   #7
 5,112     Troms     0

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal plassere dette spørsmålet men alle som bygger skal også flytte... er det noen som kan anbefale noen gode og ikke minst rimelige flyttefolk i Osloområdet?

Det er stor prisvariasjon. Jeg har fått tilbud fra 500 pluss mva til 990 pluss mva for flyttebil og to mann PER TIME. www.polskhandverk.no kunne gi meg to mann for 500 inkl mva men deres transport var litt mer uklar. De siste hadde forøvrig også en annen pris uten mva... Finnes det noen skjulte kostnader flyttefolkene ikke oppgir men som likevel skal betales?

Hva med nedvasking av leilighet?

Jeg er ute etter profesjonelle til "konkurransedyktige" priser, hva nå det er...


Ja, ja, da tar du en stor risiko spør du meg. Hva slags forsikring kan de tilby?, hva slags pakkeutstyr benytter de? Ehh, jeg ville aldri i livet benyttet et slikt firma for mine gjenstander i huset. Pris er ikke alt og jeg kan garantere deg at du ikke kommer til å bli fornøyd med dette byrået. Til det har jeg flyttet for ofte og erfart min del.... :'(
Signatur

  (trådstarter)
   #8
 276     0
Ja, ja, da tar du en stor risiko spør du meg.


Hæ? Har jeg sagt noe om hvem jeg går for?  Smile Med unntak av det siste alternativet i min raske gjennomgang av hva jeg fant så inkluderer alle tilbudene jeg har mottatt flytteforsikring. Spørsmålet er heller hvor mye en slik forsikring egentlig er verdt. Jeg biter meg ellers merke i det du skriver om at avstanden spiller mindre rolle. Jeg har ikke mye erfaring med flyttebyråer.
   #9
 5,112     Troms     0

Var sikkert litt rask der, men polske flyttebyrå formidlere ville jeg vært forsiktige med. Velg firma som er organisert i NFF. De store med gode referanser er å anbefale. ja, det er dyrt, men skulle noe bli ødelagt eller annet underveis såp er det tryggere. Kan uansett anbefale Mathisen og Skullerud. De er bra firma, mathisen leier ofte inn polakker, eller annen billig arbeidskraft, men de har alltid med 1 nordmann som er erfaren flytter. Polakkene er ikke alltid like flinke til å behandle utstyr pent, men det er jo derfor man har forsikring.....Det utstyret du absolutt ikke vil de skal røre, det tar du med deg selv, så fremt det ikke er pianoet da  ;D

Ofte krever de temmelig mye mer betalt for å flytte piano, våpenskap, store sofaer (ut over normalstørrelse liksom) eller andre  møbler som er unaturlig store, tunge etc. Skal du ta med deg vektløfterutstyret ditt som veier 2 tonn så må du nok regne med en saftig flytteregning.

Vi flytta 50m3 fra lillehammer til nord norge og det kosta 89 000,- alt inkludert. (nedpakking, utpakking og montering igjen)
Oslo-Lillehammer 50m3 kosta den gangen for 10 år siden 30 000,- men det var ikke inkludert pakking og utpakking+montering.

Du kan jo spare penger ved å pakke alt selv etc, men har du flyttet like mye som jeg så leverer du bare nøklene til byrået, sier at du møter de i nytt hus om 3 uker med alt ferdig utpakket og montert. Selv drar du selvsagt på en 3 ukers sommerferie. Husker faktisk en gang da vi glemte tømme søppelet under vasken vår før vi dro på ferie....når vi kom frem hadde de jammen pakka med seg hele søppelbøtten også...hahaha.

majortrans, mathisen, skullerud, vinjes i trøndelag er å anbefale. nedvask tror jeg ikke de tar, men da ringer du bare ISS, de vasker nok huset ditt ned for 10-15000,- tipper jeg. Vi har betalt mellom 8-15 000,- for våre hus ved flytting. Verdt hver ei krone selvsagt.
Signatur
   #10
 80     0
Husk at hvis du pakker selv vil ikke alltid flyttebyrået forsikre deg, da de mener de ikke kan gå god for pakkingen. Mao du pakker ikke like godt som dem...  ??? Husk å spørre om dette når du får pristilbud Smile Lykke til.