4,688    5    0  

Persienne med styring langs sidene

 144     Romdalen     0
Jeg har en type vindu som går å åpne som vist på denne bilden:  http://www.gilje.no/vinduer/innadslaaende/

Mine vindu er bare veldig mye lavere bare. Uansett så er jeg på jakt etter en typ persienne som har "styring" lengs sidene sån at når man åpner vinduet innover så henger den ikke bare rett ned uten sitter lengs vinduet.

Er det noen som vet hvor man kan finne denne type persienne?

   #1
 22     Nordland     0
Vi har nettopp pusset opp huset, og har laget to leiligheter i sokkeletasjen. I begge leilighetene har vi slike vinduer i stue og kjøkken, og vi kjøpte plissegardiner.

Plissegardiner monteres inne i karmen på innsiden av vinduen og du kan justere dem opp og ned  slik at de skjermer best mulig.

Vi har forøvring plissegardiner i hele huset, og er så fornøyde at vi ikke har gardiner. ;D

Håper du finner en løsning som passer for deg.
  (trådstarter)
   #2
 144     Romdalen     0
Jeg var inne på Fasadeprodukter butikken her og kikket på disse plissegardinene. Det er jo en grei produkt og noen kan man åpne både opptil og nedtil.

Dessverre er det ikke det jeg er ute etter. Fordelen med vanlig persienn er at jeg kan ha den litt åpen sån at jeg kan se ned på gatan utenfor når jeg står nært vinduet og likevel ikke vise for hele blokke ovanfør at jeg trives best i min gule bodysuit, bunny slippers og propellerkeps.

Jeg mener bestemt at jeg har sett denne typen førr. Typ ståltråd som er spent opp langs sidenne og styr persiennen.
Noen som har sett noe?
   #4
 49     hordaland     0
Vi har montert utendørs solskjerming fra SOMFY som er motorisert med sol / vind automatikk  på de faste vinduene. Og manuelle, men med vire-støtte på dør og vinduer som kan åpnes.
Har brukt det i 3 - 4 år nå, fungerer helt suverent.
  (trådstarter)
   #5
 144     Romdalen     0
Da må jeg kikke på Somfy. Dette med motor og fjernkontroll frister veldig må jeg si...