19,342    9    3  

Pris på uthus

 25     Langhus     1
Hei.
Jeg skal i gang med å bygge hønehus. Først så jeg for meg å bygge et på 15 kvm, siden jeg da slipper byggesøknad. Etter å ha tenkt meg om lurer jeg på om jeg skal utvide prosjektet til å bli et ca 25 kvm uthus med høneavdeling i den ene enden. Uthusplass er alltid godt å ha. Imidlertid vil fruen gjerne vite litt om ekstrakostnader ved utvidelsen. Er det noen som har eksempler på hva uthus dere har satt opp har kostet? Jeg vil bygge det med støpt gulv og isolerte vegger.

   #1
 3,412     Akershus     0
Her kan du bestille ei enkel hytte.  Klikk på "Isolering".  Velg størrelse.  Pris beregnes fortløpende. 
http://hytteliten.no/hyttebygger/
Signatur
  (trådstarter)
   #2
 25     Langhus     0
Stolte ikke helt på den. Ei hytte på 28 kvm kom på 150 000 kroner. Tror nok jeg kommer LANG under dette for et bygg jeg snekrer selv. Tipper kanskje 50-60 000, men det er kanskje helt på jordet?
HSt
   #3
 36,582     Lillestrøm kommune     1
Har hørt ~110k for ca 40m2 for en som gjorde alt selv. Da er det noen ytterdører og 2/3 areal isolert med i prisen. Noe el materiell også med her.  Du halverer neppe prisen når du går til 20m3 (pga betongsåle o.l og full isolert)
   #4
 379     Lillesand     0
Satte opp ei lita bu på 3x5 for noen år siden.  med mine priser ble det like over 10000, så for "vanlige" folk tenker jeg ca 20000 for de 15m2.  detter var da bare ei bu på lecablokker og 2x8 + 21x120 underpanel (Imp)  som såle, 2x4 stenderverk, 36x148 eller var det 123? husker jammen ikke) selvlagde tak "stoler"  tak shingel på underpanel, grunnet kledning rett på stenderverk, uisolert, ingenine vinduer, bare ei bod-dør.

når en skal isolere kommer det alltid en del ekstra, i form av lekter og vindtetting osv.
Signatur
   #5
 215     Sortland     0
Bygde uisolert vedbod på 15m2 for to år siden. Brukte ikke vindsperre da jeg ville ha den luftig. Lektet med 23mm lekt utenpå veggstaver for i tillegg få lufting nede rundt hele boden samt at vann som evt. presser seg inn gjennom kledning kan renne ned og på ytterside av sålen. 4" vegg, støpte såle selv, bygde sperrer selv, 6" dobbeltfals grunnet kledning, Decra, markisolasjon, musebånd og billig (nesten gratis faktisk..) flis på gulvet. Med gode rabatter kom materialkostnaden på ca 40000,-
   #6
 646     Digert skolehus fra 1923, på Vestlandet.     1

Til hønsehus; kjøp deg en brukt brakke...

Kjøpte to pent brukte containere i fjor innredet som formannskapshybler, isolert, med strøm og innlagt gass ovn. Ga 15.000,- for begge inkl. mva. De var på 14.99m2 pr stk. 

Veldig lik denne:

Kan feks også graves ned/over  ;D
   #7
 368     Skedsmo     0
Hva koster uthus, sett opp en liste over det som skal med og innhent tilbud. Er du handy og kremmer som gjør alt selv, ja da er det du som bestemmer hva det blir og pris. Slik jeg ser det så har alle forskjellige kriterier for hva de ønsker, men hadde jeg kjøpt to stålkontainere og plassert i hagen tror jeg nok både fruen og naboene hadde reagert. Men har du bolig og garasje fra før i nogenlunde samme stil og bygget på gamlemåten så bryter du jo kraftig hvis du setter opp en billig 15 kvm byggesett ...
Signatur

   #8
 646     Digert skolehus fra 1923, på Vestlandet.     0
Kunne nok fått kjeft jeg også... ;)

Men de fungerer som fundament for en ganske stor terrasse, og ligger en etasje lavere enn hovedetasjen på huset. videre er fronten på dem kledd inn i samme materialer som resten av terrassen, men i mellom dem har jeg traktor parkering, og traktoren får jeg litt kjeft for, for den er grønn....  :o 
  (trådstarter)
   #9
 25     Langhus     0
Ja, dette er jo et småbruk med et hvitt sveitserhus og røde driftsbygninger med hvit innramming. Kona vil nok fortsette denne bonderomatikk-stilen, og jeg er vel egentlig enig med henne i det. Så det blir et selvsnekringsprosjekt...