36,746    26    3  

Jotun Sens: Noen som har erfaring med denne malingen?

ok
 37     0

Bare lurer på om det er noen som har erfaring med den nye  Jotun Sens malingen. Ser at den finnes som takmaling, grunning og veggmaling.

Jeg kunne tenkt meg å bruke den nå som vi skal pusse opp, men lurer bare på om denne malingen er lett å jobbe med. Om den er god...osv..
Jotun Sens: Noen som har erfaring med denne malingen? - SENS3L.jpg - ok

   #1
 189     0
Har personlig ikke prøvd den, men du får den i sneddne enlitersbokser så du kan eksperimentere litt!  Det står på lista på prosjekter i november!
ok
  (trådstarter)
   #2
 37     0

Men, hva er fordelen - kun at den lukter mindre??

Hva med gifit avdampning?

Synes den vanlige lady malingen er nesten luktfri jeg da men...
   #3
 189     0
Den er helt ekstremt tilpasset allergikere.  Helt løsemiddelfri, ingen formalin. 
Aka, ganske greit på barnerommet...
   #4
 45     0
Jeg har prøvd den og en ting er sikkert; den lukter lite. Svært lite. Den er også anbefalt av astma og allergiker forbundet. Giftavdampningen skal være minimal. Jeg har unger og kone med astma og ønsker denne malingen svært velkommen.
   #5
 489     0
Den er sikkert smart om man skal male i huset man bor i - Men dersom man maler i ett nytt hus som man ikke bor i vil vel det meste av giftavdampingen være over i løpet av noen 14 dager?
   #6
 189     0
rister iherdig på hodet...

Selv "green room" til butinox sier at den bare har fullstendig avgassfrihet etter 1mnd!
taz
   #7
 3,840     Haugesund     0
Nå er jeg sikkert i ferd med å kaste inn en brannfakkel her.

For meg fremstår dette "nye" produktet nærmest som en salgsgimmic.
Jeg har ikke funnet noen spesielle avvik mellom sens, og vanlig lady. Bortsett fra at lady er tørr etter 3 dager, mens sens er tørr etter 28. Det er da ikke noe lukt/avgassing fra lady etter 28 dager heller.

Men overbevis meg gjerne med fakta jeg ikke har funnet.
Signatur

   #9
 189     0
Innholdslista er jo helt forskjellig da!
Malingen (sens) er utarbeidet sammen med en toksikolog fra Astma og Allergiforbundet, og de setter ikke navnet sitt på hva som helst...

Bemerk at Sens kommer ferdigblandet i 30 farger, dvs de bruker ikke hva som helst som pigmenter heller...
taz
   #10
 3,840     Haugesund     0
Da må du være vennlig å peke på hva som er forskjellig, for jeg ser virkelig ikke noen. Utenom viskositeten.
Signatur