6,302    5    0  

Kan oppvaskmaskin monteres på alle kjøkken?

 30     0
Nå er jeg møkka lei å vaske opp, og lurer derfor på om jeg skal skaffe meg en oppvaskmaskin.

Jeg er imidlertid usikker på om det trengs et spesielt opplegg for dette på kjøkkenet.

Hva ser jeg i såfall etter på kjøkkenet?
Og kan man koble den til vasken om vi ikke har dette opplegget?

Oppvaskmaskin eller for hånd?

  • Oppvaskmaskin
  • Håndvask
Maks 2 svar


   #1
 21,481     Enebolig     0
Du trenger en stuss på avløpet under vasken din. Hvis ikke du har er det ikke store jobben å få det gjort. I tillegg må rørlegger sette opp en kran så du får vanntilførsel. Denne splittes fra tilførselen med kaldtvann til vasken din. Og må ha elektriker for å montere en stikk til oppvaskmaskinen. Mulig du kan ta tilførsel fra en eksisterende kurs, det kommer an på kjøkkenet ditt.

I tillegg må du selvfølgelig ha plass til maskinen  ;)

Oppvaskmaskin er noe av det viktigste vi har i huset  ;D
  (trådstarter)
   #2
 30     0

Hmm...har nå kastet ut et ubrukelig 60 skap med faste hyller ved siden av "vaskeskapet".

Har funnet ut at jeg har et "Mora" batteri med utgang til oppvaskmaskin.
IKEA vasken har en stuss til å kople på oppvaskmaskinen.

Det sitter en stikkontakt i vaskeskapet som er merket med DYMO; oppvaskmaskin.
I sikringskapet sitter det en "16A jordfeilkombi" som også er markert med DYMO: oppvaskmaskin.

Hmm..bør jeg da nå ringe rørlegger eller elektriker for å komme meg videre?

   #3
 22,342     Akershus     0
Hvis ikke koblingen for vann fra Morabatteriet er gjort må du ha rørlegger. (Hvis du ikke er 100% sikker på at du klarer det selv) Elektriker er ikke nødvendig. Pass på at alle koblinger er tette.
  (trådstarter)
   #4
 30     0

Da starter jeg med rørlegger, så får vi se om det fungerer når jeg setter inn stikkontakten og vipper opp sikringen  Wink
   #5
 22,342     Akershus     0
Kontakten kan du jo prøve med en lampe el så slipper du å leve i uvissheten Smile