5,659    10    0  

Velg firmaer registrert i en bransjeorganinsasjon

 5     Oslo     0


Ett godt tips er å bruke elektrikere som er medlem i NELFO (elektro installatørenes forening) at de dokumenterer prisen på anlegget med elektromarkedets prisprogram ELdata eller Eltilbud www.eldata.no

Bruk ett firma registrert på www.nelfo.no og http://www.fastelektriker.no

NELFO har egne garantiordninger for arbeid utført av medlemmer. Egen skjematur for sluttdokumentasjon (NELFO 5-sikre).

NELFO har også utviklet boligene servicehefte www.boligmappa.no hvor alle kan registrere seg, få lagt inn all dokumentasjon fra Elektriker, som følger bolig og ikke eier.

   #1
 5,725     0
Dette er jo rein reklame og på grensa til spam når du postar dette fleire plasser.
Har du nokon tilknytning til nokon av desse organisasjonene, i så fall, les retningslinjene for dette forumet.
   #2
 1,431     Oslo     0



Ett godt tips er å bruke elektrikere som er medlem i NELFO (elektro installatørenes forening) at de dokumenterer prisen på anlegget med elektromarkedets prisprogram ELdata eller Eltilbud www.eldata.no

Bruk ett firma registrert på www.nelfo.no og http://www.fastelektriker.no

NELFO har egne garantiordninger for arbeid utført av medlemmer. Egen skjematur for sluttdokumentasjon (NELFO 5-sikre).

NELFO har også utviklet boligene servicehefte www.boligmappa.no hvor alle kan registrere seg, få lagt inn all dokumentasjon fra Elektriker, som følger bolig og ikke eier.


Som oblygre sier over her - du skal identifisere deg som selskap/organisasjon etc. på Byggebolig. Utover dette skal vi ikke ha slike tilfeldige innlegg som dette på forumet. Du kan forklare alt om selskapet ditt i denne tråden som nå ligger under firmainformasjon.

Om vi tar feil, og du bare er en glad og ekstremt fornøyd kunde av Nelfo sine konsept beklager vi. Men behovet for gode og nyttige innlegg gjelder fremdeles.
Signatur
  (trådstarter)
   #3
 5     Oslo     0
Helt greit om reglene er sånn! Aksepterer det. Men NELFO er ikke ett firma, men en organisasjon, og det er nyttig for forbruker å være klar over muligheter via det. Ellers synes jeg mange av deres innlegg blir synsinger. Jeg er elektriker, videre teknisk fagskole 2 år og 3 år Elkraft Bachelor, og 18 år erfaring i bransjen, med nettopp elektriske anlegg, normer og standarder. Fra beskrivelses standarder, kontrakter, NEK 400 og kalkulering prising. At jeg nå jobber i NELFO med nettop dette og er stolt over det! Mener brukere i forumet da bør vite om dette. Ser NELFO er nevnt tidligere. Dere bør da også la kilden selv få komme med sine synspunkter. Det finnes også andre i organisasjonen som jobber med Elsikkerhet etc.
   #4
 1,431     Oslo     0
Informasjon og deling er det viktigste for oss. Hvordan dette gjøres er riktignok svært avgjørende.

Jobber du for Nelfo så er dette helt greit. Jeg er sikker på at mange lesere og medlemmer på forumet har interesse av kunnskapen som finnes i deg og deres organisasjon. Men igjen, det er måten dette gjøres på som er viktig for at du ikke skal oppfattes som avsender av spam.

Send kontaktinformasjon til vaktmester@byggebolig.no om du vil finne ut mer om dette.
Signatur
  (trådstarter)
   #5
 5     Oslo     0
Ikke noe problem å forholde meg til det. Var ikke min mening å spamme! Men så på ett par lenker hvor jeg mente de kunne ha nytte av informasjon fra det NELFO tilbyr. Alt i fra å vite om at om ett elektrofirma bruker verktøyene vi har laget for bransjen, så som prisverktøy, dokumentasjon etc. Så blir det bedre for begge parter. Mindre misforståelser og konflikter.

Det er en årsak til at elektriske anlegg prises forskjellig! Alle jobber er unike, og ved å prise en jobb uten å se på den, så må man også ta inn risiko for at ting ikke går som forventet. Særlig om man skal prise med fastpris. Alternativt er å prise etter medgått. Uansett gjelder lover og regler, og skjema alle burde bruke er http://www.forbrukerradet.no/kontrakter/kontrakter/kontrakt-for-håndverkertjenester-bokmål

Bruker man ett kalkyleverktøy som ELdata eller Eltilbud, så har man full kontroll på medgått materiell og timer.

Dette er kun noen eksempler, og derved prøvde jeg å linke generelt. Slik at brukerne kan lese og danne seg egne meninger.

Jeg er også forbruker. Og når jeg ville rehabilitere badet mitt. Selv om jeg har installlasjonsrett i egen bolig. Så ville jeg ha ett seriøst firma. Jeg ville at de hadde dokumentasjon på pris, underlag, materiell og timer. Og jeg ville ha en fastpris og en forbrukerkontrakt som nevnt over. Og til slutt sluttdokumentasjon 5-sikre. Og for at jeg skal slippe å passe på hvor jeg har dokumentene få de lagt i Boligmappa www.boligmappa.no
   #6
 5,336     Tromsø     0

Helt greit om reglene er sånn! Aksepterer det. Men NELFO er ikke ett firma, men en organisasjon, og det er nyttig for forbruker å være klar over muligheter via det. Ellers synes jeg mange av deres innlegg blir synsinger. Jeg er elektriker, videre teknisk fagskole 2 år og 3 år Elkraft Bachelor, og 18 år erfaring i bransjen, med nettopp elektriske anlegg, normer og standarder. Fra beskrivelses standarder, kontrakter, NEK 400 og kalkulering prising. At jeg nå jobber i NELFO med nettop dette og er stolt over det! Mener brukere i forumet da bør vite om dette. Ser NELFO er nevnt tidligere. Dere bør da også la kilden selv få komme med sine synspunkter. Det finnes også andre i organisasjonen som jobber med Elsikkerhet etc.


Tips: Gå inn på kontrollpanel, rediger min profil øverst til høyre og lag en signatur som f.eks. sier:

"Elektriker, videre teknisk fagskole 2 år og 3 år Elkraft Bachelor, og 18 år erfaring i bransjen.
Jobber i NELFO, elektroinstallatørenes bransjeorganisasjon."

Så kan du snakke på vegne av både deg selv som elektriker, og organisasjonen, selv om du fortsatt bør bruke skjønn om hva som sies hvor i forumet, noe passer best i Markedsplassen og firmainformasjon mens andre ting passer bra i riktig temasortert underforum. Noen ganger vil det passe bra i tillegg å presisere i klartekst i innlegg om du snakker enten på vegne av deg selv eller organisasjonen.
Signatur

   #9
 5,725     0
Velkommen her også; og håper med det samme du kan forklare de fortvilte elektrokjøprere her inne korfor dine medlemmer (antar de er meldemmer..) tar godt over 800% påslag på den prisen vanlige forbrukere får kjøpe samme varen for..
Eksempel: http://www.byggebolig.no/el-installasjon-pristilbud-betingelser/elektrikerens-%27grossist-priser-med-870%27-paslag/25/


Igjen; velkommen, du vil noke merke at temperaturen i trådane som gjeld elektro kan bli høg nok.