23,329    40    0  

Erfaringer med husleverandører i Ålesund området

 56     0

Er det noen som har erfaring med andre leverandører som leverer i Ålesund regionen.
Både positivt og negativt.  Wink

   #1
 340     ålesund     0
Svogeren min har akkurat bygget med Murgaardhus.
Ikke et firma jeg kommer til å bruke noen gang.
Veldig dårlig snekkerarbeid,og mye "cover up" av feil fra murgaard sin side.
Ellers så har jeg hørt mye bra om Boligpartner.De er vel generelt endel billigere enn andre leverandører etter hva jeg kan tolke utifra prislister
   #2
 163     0
Vi bygger i hordaland, men vi bruker Vestlandshus, og de holder til i Ålesund. Alle endringer på tegninger og slikt kommer derfra. Vi er så langt veldig godt fornøyd. Ikke de billigste, men de bruker godt gjennomtenkte løsninger, og er nøye med å ikke godta nye motenykker uten at de er veldokumenterte. Materialene kommer ferdig oppskåret, det gjør at det blir lite søppel å kjøre bort, og rydding blir enkelt. I tillegg går arbeidet fortere unna for snekkerne.
Du
   #3
 1     0
Møre Hus er en veldig seriøs leverandør som legger mye tid i godt prosjekteringsarbeid og smarte løsninger.
   #5
 1     Sunnmøre     0
Er sterkt uenig i at Mørehus er et bra firma.  Har nettopp bygget hus med dem og de er veldig flinke til å komme med løfter om bra oppfølging og hvor flinke de er på kontroll osv før kontrakten skrives , men det vi opplevde under byggingen var null kontroll, og liten oppfølging. Vi ville også leie inne en byggingeniør for å følge opp huset i fra vår side , men de ville ikke mørehus gå med på .. Sitter igjen med et hus nå med en del irriterende feil som skyldes for dårlig oppfølging i fra mørehus .Det som reddet oss var at  snekkerfirmaet som satte opp huset var bra. 
Mørehus vil jeg ikke anbefale  >Sad
   #7
 250     0
har en kompis som holder på å bygge hus. ett fra stavseng hus på sjøholt. er ganske masse problemer me de å , advokat å erstatningkrav inne i bildet.
men e tror ikke alle skal svartmale disse byggefirmaene for som regel er de bare en leverandør , noen har egne snekkerlag å andre ikke. han e kjenner har noen som de hadde innleid å de har gjort serdeles slett arb. bare taket har de måtte ta opp igjen 7 ganger , slå den..
er selv taktekker å lurer fælt på ka folk kan greie å prestere på ett tak.kvalitet skal alltid komme i første rekke. eller ødelegger enn bare for se selv

   #9
 25     0
Vi har vært i kontakt med det som er av leverandører i Ålesund..
Sitter igjen med Systemhus og Nordbohus ( byggmester pål søvik).

Møre Hus er jeg ikke imponert av, jeg ringte og sendte mail hvor jeg forklarte at jeg hadde en byggeklar tomt, og jeg var interessert i etpar av husmodellene de leverte.. Fikk bare svar på mail hvor de forklarte at de var opptatt i møte, men skulle ta kontakt. 4 uker siden..

Block Watne sliter av det samme, samt at prisene deres ligger en del over resten. Har også hørt mye negativt fra de som har kjøpt på Borgundfjord Amfi. Og "Block Watne standarden" er ikke helt som forventet.

Har bare hørt positivt om Systemhus og Nordbohus, noen andre som har erfaringer fra disse to leverandørene?

   #10
 340     ålesund     0
Jeg kjenner et av snekkerlagene til system hus.
Veldig dyktige.

Be om å få Brabo bygg som snekkerlag viss du skal bygge med systemhus.

De byggde hos oss. ikke en eneste ting å sette å sette fingeren på med snekkerarbeidet.

Listingen var helt konge