15,377    19    2  

Gjengeteip vs. Stry (hamp)

 715     Bergen     0
Riktig som Strøm sier i denne tråden.. Men bruk nå ikke gjengetape..

Stry (hamp) er det eneste som funker.

   #1
 301     0
Må bare stille et tilleggsspørsmål her.
Hvorfor funker ikke gjengeteip egentlig?

Jeg har brukt begge deler opp gjennom årene, men skjønner fremdeles ikke hvorfor det ikke lages løsninger som er mindre "personavhengige" her.
Både med gjengeteip og stry skal man ha litt følelse for hvor mye som skal på for å gjøre det tett...
   #2
 126     0

Stemmer som Strøm sier.. Men bruk nå ikke gjengetape..

Stry (hamp) er det eneste som funker.


Så hvis man bruker gjengeteip så vil det ikke fungere?
Virkelig rart at du kan påstå det, fint om du utdype den der litt

Personlig mener jeg at hamp i kombinasjon med pasta er det beste middelet til sanitær og varmeanlegg under 100 grader, det er også det mest utprøvde.
Men å påstå at gjengeteip ikke fungerer, det blir litt  ???



   #3
 5,569     0
Jeg skal ha rørlegger på besøk for å åpne kursen igjen når jeg er ferdig (den er plugget i koblingsskapet nå). Jeg tolker denne diskusjonen som at det kan være greit å få rørlegger til å skru på igjen disse rørene også?

Spesielt med tanke på evt lekkasjer i ettertid..
   #4
 301     0
Om man ikke vet hvordan man bruker gjengeteip/stry, så ville jeg fått rørlegger til å gjøre det for deg.
   #6
 4,110     Akershus (Follo)     0
Hva med anaerobe tettinger som Loctite 577 og liknende?

Er det noen ulemper med disse?

Signatur
   #7
 22,342     Akershus     0
Hamp er etter min erfaring best på det meste, men på enkelte glatte krommede gjenger synes jeg gjengetape er bedre. Druker man hamp har man muligheten til å skru litt tilbake for å justere, det funker ikke med tape.

   #8
 20     0
Har bare erfaring fra båtlivet, men min erfaring er at gjengetape er lettvint og greit for amatører, men at hamp foretrekkes av proffene..