32,760    51    1  

Grunning fra Flügger: Video og Advarsel!

 389     Nesodden     0
Hei.

Vi bygger hus nå, og har grunnet veggene. Etter dette sparklet, pusset vi, påførte strielim, strie, og 2 lag maling.

Etter at alt var ferdig, og lister skulle monteres, så ramlet strien av veggene!

Dette er 99% sikkert på grunn av en uljebasert grunning vi fikk anbefalt. Vi har nå måttet rive ned all strie. Det viser seg også at hverken lim, sparkel eller ny grunning biter på den gamle grunningen.

Vi er nå i en sak mot produsent. Jeg vil enda ikke oppgi navn, da ting ikke er avgjort, men jeg kan si at den ikke er norsk.

Video av fenomenet har jeg lagt ut her.


   #1
 157     0
Oi!!! Det er jo bare helt vanvittig!  :o

Håper dere vinner frem mot produsenten. Kan bare forestille meg hvor frustrerende det må være, alle arbeidstimer som har gått tapt osv.  Sad
   #2
 60     0
Jeg skal grunne en vegg i kveld og KREVER at du oppgir hvilken produsent du har benyttet!!!! 
;D

Hvis du nekter å oppgi navnet på produsenten holder jeg seg med-ansvarlig for følgeskadene  ;)

SPØTT UT DA MANN!

Hvis du ikke tør å blåse navnet på den ubrukelige malingsprodusenten så får du be din kone logge på og offentliggjøre navnet ASAP  Tongue
Signatur
  (trådstarter)
   #4
 389     Nesodden     0

Jeg skal grunne en vegg i kveld og KREVER at du oppgir hvilken produsent du har benyttet!!!! 
;D

Hvis du nekter å oppgi navnet på produsenten holder jeg seg med-ansvarlig for følgeskadene  ;)

SPØTT UT DA MANN!

Hvis du ikke tør å blåse navnet på den ubrukelige malingsprodusenten så får du be din kone logge på og offentliggjøre navnet ASAP  :P


Hold deg til norske produsenter Smile
  (trådstarter)
   #6
 389     Nesodden     0

jeg er mer nysgjerrig på hvilken strielim du brukte jeg ??


Vel, vi har brukt nå 4 typer lim fra 3 leverandører, og alt slapp like herlig. Derfor er ikke limtype så viktig. Nå har vi slipt ned alle veggene, og grunnet, stiet og malt på nytt. Det eneste vi byttet ut var grunningen, Så strielimet var det ikke. (Som før sagt, sparkel satt heller ikke på omtalte grunning, ei heller heftgrunn (!))

Når det er sagt så er nå fremdriften at jeg skal høre fra leverandør i dag, da de har analysert mailngen sin.
  (trådstarter)
   #7
 389     Nesodden     0
Noen husker kanskje at stria datt ned av veggene hos oss for en måneds tid siden. Nå har malingsleverandøren, som er en av skandinavias største, gitt oss skriftlig bekreftelse på at det er produktet deres som det er feil med. Det biter ikke på spon, rett og slett. Men reklamasjon, det får vi ikke. De sier nemlig at vi har fått anbefalt av en malermester å bruke oljebasert grunning, og da skal ikke leverandøren ha skylda! Halloooo. Malermesteren anbefalte da ikke det produktet som ikke fungerer, han sa da bare "oljebasert grunning". Det fratar da ikke leverandøren for skyld?!?

Dette presiserte jeg i en epost til de, og at jeg akter å gå videre med saken. (De tilbød oss 5.000,- UTENFOR reklamasjon, bare for å være snille. Det lukter det litt rart av). Uansett. Jeg presiserte dette i går, søndag klokken 22:30. I dag, mandag, klokken 08:53 fikk jeg brev av daglig leder i selskapet at de synes det var synd at jeg ikke tok de 5.000 kronene, og at de ikke har noe skyld.

Hmmmm.
TV 2, hjelper meg?

   #8
 345     0
Håper at TV2 hjelper deg her ja! Når de vil gi deg penger "uten reklamasjon" har de helt klart ikke så god samvittighet.

Men siden saken står slik, er det ikke greit å legge ut navnet nå da? Så mye må de jo tåle når de ikke vil gi deg mer...
   #9
 351     0
Kan du være så snill og sende meg en pm med hvem dette gjelder. Er de store kan jeg kanskje gi deg en hjelpende hånd, spørs bare hvilken av de det er.

De fleste største produsentene i dag tar sitt ansvar til det fulle ved feil på deres produkter. Og det bør og den her leverandøren gjøre.

Vi hadde ett helt hus som en kunde malte med drygolin extrem. Med akkurat dette partiet var det en feil på malingen så jotun dekket alle utgifter, inklusive arbeidet med å bytte kledning, grunne og male på nytt. (de fant det billigere og bytte kledning en antall timer med pussing, og for å sikre ett bra resultat pga gamle malingen)

Så er noen som tar ansvar, mens andre ikke tar sitt.... Men, uansett hvilken leverandør det er snakk om bør jo butikken du kjøpte produktet hos ta sitt ansvar også, hadde dette vært en av mine leverandører som hadde skøvet problemet sitt under en stol hadde vi sluttet å selge produktene dere omgående.
   #10
 146     0
Hei Kyrre!

Nå må du snart legge ut fullt nav på denne Nazi - malingsprodusenten til skrekk og advarsel for ALLE husbyggere!

Så fort du legger ut navnet vil dette garantert få følger - mange folk venter i spenning på hva som skjer  ;D

SPØTT UT!