30,867    17    6  

160 eller 170 lengde på badekar, hva trenger en voksen?

 141     1
Vi er i tvil om 160 eller 170 lengde på badekar. Synes liksom at en må kunne legge seg skikkelig nedi uten at altfor mye stikker opp når en først tar bryet (og kostnaden!) med et realt karbad. Det er ikke nok at beina blir dekket og overkroppen stikker opp! Og hvis man bøyer i knærne stikker knærne opp....
Jeg greier liksom ikke å se for meg hvordan det blir, og har ikke badekar nå.

Jeg er ca 165 høy, og mannen er vel enåttiettellerannet. Noen som synes 160 blir for kort? Bør man satse på 170 når man først spanderer masse plass på et badekar? Noen litt lange mannfolk som vil fortelle om sine badekarerfaringer??

   #1
 473     Sola     1
Jeg kan ikke skryte på meg at jeg ligger og vaker i badekaret så mye, men min erfaring er at for meg på 1.84 er 160 alt for kort. I det forrige huset hadde vi et kar på 80x180. Det var passelig størrelse.

Problemet med det på 160 og kanskje det på 170 også er som du sier at knærne stikker opp.
   #2
 516     1
Vårt badekar er 170 og jeg er 182 cm høy. Med mindre dere kjøper et kar som er helt firkantet oppi, bør dere satse på 180 badekar. 170 for meg blir som du beskriver det. Hva med å prøvesitte et i butikken  ;D
Signatur
  (trådstarter)
   #3
 141     0
Jasså, så jeg bør kanskje helt opp i 180!! Da blir det i hvert fall ikke 160. (Setter nå strek over dette på lista "ting jeg lurer på.")
Det spørs om vi må tegne om hele badet, nå da! Trodde jeg tok godt i med 170, jeg...

Skarre værra så skarre værra mener nå jeg. Ingen vits i å bade hvis knærne forblir tørre! Har vi ikke plass til 180 er det kanskje best å droppe hele karet, da. Men får høre hva gubben sier.

Takk, karer!
   #4
 473     Sola     0
Ja dropp det heller dersom det kun er ment for voksne. Men jeg kan bekrefte at tre barn fint går oppi et kar på 160. I vår familie er det stort sett ungene som bruker badekaret. I det nye huset velger vi et ganske lite hjørnebadekar på 135x135. Det er jo heller ikke stort nok for en voksen å strekke seg ut i, men det er kun for barnas skyld vi velger badekar.
  (trådstarter)
   #5
 141     1
Vet du hvorfor jeg velger badekar, forresten?
Kanskje ikke aller mest for at de voksne kan bade, for det skjer jo ikke så ofte, men for å ha et sted å vaske de store strikkagenserne, filleryene og gardinene som ikke tåler maskinvask og ikke skal ha bøyer og bretter på seg i våt tilstand!
(Bruker strikkagenser og -jakke hele dagen hele vinterhalvåret.)

Og for å ha et sted ting kan henge og drypptørke!
Så det kan faktisk hende jeg flesker til og plasserer badekaret på vaskerommet!
Men når en først har det er det jo litt irriterende om man ikke kan bade komfortabelt i det også.

Har ikke badekar nå, og jeg er helt omkommin for å få vaska store ting som ikke går i vaskemaskina! Den lille vaskekummen på veggen funker jo bare til håndvask av undertøy!

Ps: Vi bor milevis fra renseri/vaskeri, og har egentlig ikke noe sans for kjemisk rens når plaggene tåler vann.

Så for oss blir badekaret en gigantisk vaskebalje som helst bør funke til å bade i også.

   #6
 128     0
Badekavalg er heller ikke noe enkelt valg.... ;)
Jeg er bare 160 cm og passer perfekt i badekaret vårt på 160 cm. (Han er 183cm og kan absolutt ikke slappe av oppi der ;D) Ligger jeg helt nedi må jeg bøye beina litt men...

Men vi har vært og kikket på badekar til det nye huset vårt og jeg anbefaler på det sterkeste at dere setter dere oppi badekaret i butikken!! Da får man en real følelse av hva man kan og ikke kan ha!!

Vi kommer til å velge 80x180 eller 90x190 med blandebatteri og sluk midt på langsiden - for vi drømmer om å plaske oppi der begge to. Wink
Signatur
   #7
 342     1
blir 90x190 hos oss.. boblebad og dusj 2 etasje. dusj og badekar 1 etasje. deilig med ett avslappende bad etter en stressende uke på kontoret.. flislegger skal også montere flatskjerm på badet.. hva synes dere om det ? kan stå på svak musikk og eventuel slappe av med noe på tv mens du bobler i karet Smile

   #8
 473     Sola     0
Egentlig genialt med tv på badet. Så kan kona ligge i badekaret og duppe og se på Top Model, designerspirene, og alt annet tull og tøys - mens jeg kan overta kontrollen på fjernkontrollen i stua.
   #9
 342     0
skal kjøpe en 14 " til dama på kjøkkenet. så hvis a er snill jente skal jeg slå det på engang iblandt Tongue

to stuer er også genialt der. Har kun en stue nå og jeg er luta lei thomas toget gråtass elias, top model, hotel cæsar ect ect..
  (trådstarter)
   #10
 141     0
Dropp hele TV'n og få en hobby i steden sier nå jeg! Bare fordummende søppel på den likevel.

Vi har TV-apparat, men ikke tilgang på TV-sendinger. Vi har TV'n på et birom og bruker den bare til å se på DVD en sjelden gang.

Tro det eller ei, vi savner ALDRI TV'n! Har ikke sett på over 5 år!! Men så har vi ikke barn som krever Gråtass heller, da... ::)