28,370    14    0  

Legging av parkett: Pris på arbeidet

 468     0
Noen som vet hva gjengs pris for legging av parkett er? Jeg tenker vel egentlig på både legging, plast og hva nå annet man trenger ut over selve parketten. Noen som kan gi et fornuftig anslag på kvadratmeterpris på dette?

Og nå skal jeg starte en tråd og tørking av gipsvegger, så da kan dere kanskje gjette hva som har skjedd.  :'(

   #2
 3,955     0
Hvor i landet er det du skal ha parketten din lagt da?

Store prisforskjeller på dette.
  (trådstarter)
   #3
 468     0
Hei, det er i Oslo. Grunnen til at jeg spør er at forikringselskapet har regnet med 600 kroner pr m2 for parkett+legging. Jeg har sjekket og den parketten vi har der koster 475. Så da lurer jeg på om 600 holder eller om jeg må ta en runde med forsikringselskapet på dette.
bex
   #4
 4,293     Østlandet     0
nei det blir for knapt,  det skal også underlag,  plast viss det er betong, og man må ha ullpapp under parkett.  så det blir for dyr da, men dere kan helt sikkert spytte i mellomlegget selv
Signatur
  (trådstarter)
   #5
 468     0
Ja, det var det jeg tenkte. Takk.

Vi vil gjerne ha samme parkett som den som er skadet. Den er bare ett år gammel, så jeg ser ikke helt hvorfor vi skal måtte betale et mellomlegg. Forsikringen skal jo dekke den standarden som er ødelagt. Vi ønsker ingen oppgradering, bare at ting blir slik det var.
bex
   #6
 4,293     Østlandet     0
ja var det en dyr parkett, så skal di også koste en sånn dyr parkett,  har ikke kviteringen for den gammle parketen og vise til,  eller viss du finner samme type og merke som var der, så skal jo di koste den
Signatur
   #7
 3,955     0
Jeg kunne godt lagt gulvet for 85-90 kr pr kvm, men om ett firma skulle tatt seg av den jobben kunne du nok lagt på en Flaggstad ca...

   #8
 489     Oslo     0

Jeg kunne godt lagt gulvet for 85-90 kr pr kvm, men om ett firma skulle tatt seg av den jobben kunne du nok lagt på en Flaggstad ca...

For den prisen vil jeg tru det er ekskl. materialer og heller ikke moms eller skatt...
så kan du jo plusse på moms, skatt og arbeidsgiveravg. så havner det ut på rundt en kr: 170-180,- m2 
Signatur
   #9
 3,955     0
Har sjekka litt opp på dette nå. Farvehuset i Trondheim tar forøvrig 90,- kr pr m2 i legging av laminat. Veit ikke om det er noen forskjell i forhold til parkett på dette. Da kommer underlaget i tillegg...
   #10
 777     0
Entrepenøren min foreslår å bruke ett materiale som er både fuktsperre og underlag, "foam". Pris 18,- pr kvm.