58,593    43    7  

LED Lys i terrassebord/gulv

 22     2
Jeg skal bygge platting, og kunne tenkt meg slike LED lys som lyser opp fra gulvbordene. Er det noen som vet hvor man kan kjøpe det til en fornuftig pris? Evt noen som har erfaring med det? Skal brukes i 120*28mm bord.

På forhånd takk!

  (trådstarter)
   #2
 22     2
Takk - er det noen som har erfaring med disse? Evt rimeligere alternativer?
Fox
   #3
 519     Østfold     0
Jeg har kjøpt en pakke med fire led spot (4cm i diameter) fra jula, kostet 300 mener jeg å huske.
   #4
 117     Oslo     0
Her er det store variasjoner av produkter.

Rimligst: 5 meter ensfarget fleksibel strip IP 68 (hvit lys) koster ca 2500. Fargeskiftende ca 3200.

Dyrest: 1 meter ca 7000.
Signatur
   #6
 769     Tromsø     0
http://www.el-produkter.no/?menu=464

Elprodukter har en hel del billige produkter, men mener og tror at de kun selger til autoriserte el. installatører
Signatur

   #10
 117     Oslo     0
De var rimlige, men hva er Ra indeksen?

Jeg har lest så alt for mange ganger på denne bloggen at noen har kjøpt LED og er misfornøyd med lysopplevelsen. Ha en kritisk holdning til Ra også kalt Color Rendering Index (CRI) 0 -100 der 100 er best. LED har Ra fra 50 til 90, mens de fleste andre lyskilder som selges til hjemmebruk er fra 70 til 100. Forbrukerne er derfor ikke vant til å sjekke dette.

4500Kelvin er dagslytemperatur og i den settingen som vist på bildet ville jeg selv foretrukket kusntlys 3200K eller lavere.

Men for all del mye LED for pengene.
Signatur