21,284    35    0  

Miele CVA 5065 endelig i hus og i drift - Priceless!

 5,112     Troms     0
Jepp, da var maskina i hus og satt i drift. Denne er virkelig noe for seg selv, designmessig en perle, men også espresso latte osv som virkelig er perfekt.

Den er tilkoplet vann, men fyller ikke opp fullt, så man får alltid friskt vann før bruk. Melkebeholderen holder melka kald i ca 10 timer, evt bare ta ut beholderen og sett den i kjøleskapet med lokk på. Helt fantastisk å kunne få en latte macchiato skreddersydd bare ved å trykke på en knapp.
Eneste vi angrer på er at vi ikke kjøpte koppvarmeskapet til å ha under maskina. Det blir prikken over ièn, og gjør seg en god del penere enn en vanlig hvit/alu list.

Gir maskina mine beste anbefalinger og til dere som vurderer ei kaffemaskin; denne kommer dere ikke utenom.

PS! også eneste maskin på markedet som visstnok skal ha godkjent tilkopling for vann. Rørleggeren var fornøyd og sa at dette var noe annet enn det han normalt har vært borti på slike ting.
Signatur

   #1
 22,342     Akershus     0

PS! også eneste maskin på markedet som visstnok skal ha godkjent tilkopling for vann. Rørleggeren var fornøyd og sa at dette var noe annet enn det han normalt har vært borti på slike ting.
Egentlig burde folk som ikke har "godkjente" maskiner av alle typer utenfor våtrom betalt mere i forsikring slik at vi som gjør det ordentlig slipper å betale for deres søl  Wink
  (trådstarter)
   #2
 5,112     Troms     0
sikkert, men som sagt hvem som har "godkjent" denne vanntilkoblingen etc har jeg ikke peiling på.

Antakelig ikke rørleggerforeningen iallefall  :D

Men betryggende, eller mer betryggende når rørleggeren som installerte sa dette var bra saker ift hva han normalt ser. Virket som en god patent fra Miele, så da får jeg håpe det holder. har lekkasjevarsler og egen avstengningskran til maskina allikevel.
Signatur
  (trådstarter)
   #4
 5,112     Troms     0
Nei, den monterte han selv for å være sikker. Han snakket om selve tilkoplingen og slik Miele har løst dette som virket bra. Flere burde legge mer vekt på vanntilførselen hvis de skulle ha dette mente han.
Signatur
   #7
 1,943     0
Den nye husguden?  ;D

Gratulerer med maskina; den har lekkert design og eg forstår at den lagar god kaffe også. Vi har vurdert, men slått det frå oss; treng pengane til andre ting, så får vi heller skaffe oss noko slikt om 10 års tid :D


  (trådstarter)
   #8
 5,112     Troms     0
Ja, den nye husguden. rart hvordan en slik maskin kan gi deg glede over å lage ulike kaffedrikker gitt. Sjokolademelk, te, varm melk etc lager den også, så unga liker denne også. Litt kjedelig med fettfingrmerkene, men ok, hva gjør man ikke for litt design???  Smile
Signatur
bex
   #9
 4,293     Østlandet     0
den var vell nesten gratis også?
Signatur