5,969    7    1  

LG varmepumper uten servicetilbud! Advarsel!!

 15     1
Det er slik at jeg er eier av en LG varmepumpe.  Den var så vidt montert og startet da den norske importøren;      Bauer Energi gikk konkurs.  Det betyr at jeg sitter igjen med et servicetilbud lik null. 

LG har fått i gang salget av nye pumper igjen med hjelp av sin svenske samarbeidspartner Kinnan Energi. 
Når det gjelder service på anlegg solgt av Bauer er det ikke samme interessen for å komme i gang. 
Når det gjelder service blir man blir satt over til et kontor i Stockholm. Her er både kunnskap, interesse og arbeidstempo mindre enn målbart. 

Så derfor er det grunn til å velge et annet merke.  Det er grunn til å tro at LG vil opptre på samme måte hvis Kinnan trekker seg fra samarbeidet med LG.  Da står du igjen med et tlf nr ingen svarer på.  Slik som jeg.

   #1
 19     0
Mulig jeg tar feil nå å beklager hvis det er tilfellet.

Det er vel firmaet som monterte varmepumpen din som har garanti ansvaret for pumpen og installasjonen - mens de igjen kan gå til importør for å få refundert utgifter/deler.
Dvs. sålenge firmaet som installerte varmepumpen din er opp å går har du krav på service og garanti/reklamasjon fra dem.

Nå har det lenge vert skutt hardt mot parallellimportører (delvis med god grunn da det finnes mange useriøse aktører) da du som sluttkunde står på bar bakke dersom forhandler går konkurs - mens kjøper du av en forhandler som igjen bruker en norsk importør er du trygg for da tar importøren garantien dersom firmaet som solgte varmepumpen går konkurs.

Mener allikevel det er forhandler som har service/garanti ansvaret for produktet han har solgt til sluttkunde uavhengig av hvor han har fått produktet fra - men mulig jeg tar feil.
Signatur
   #2
 19     0
Kan legge til at dersom forhandleren du kjøpte av fremdeles driver butikk og ikke hjelper deg har du krav på å heve kjøpet eller få nytt produkt. Dette gjelder også dersom han ikke klarer å reparere det gamle. Ta evt. saken med forbrukerrådet, de kan dette 100%.
Signatur
   #3
 428     Dal     0
Dette gjelder jo forørig alt av fororbruker kjøp.. Det er de du kjøpte produktet av som har ansvaret hele vegen, og er de du skal forholde deg til.. De kan selvfølgelig be deg kontakte noen andre, men i bunn og grunn er det de som står ansvarlig, og har garanti og 5 års reklamasjonsansvar ovenfor kunde (pass på å ikke blande garanti og reklamasjon. Reklamasjon er noe du har KRAV på, garanti er noe produsenten gir, og er ofte dårligere en det den særnorske forbrukerkjøpsloven gir deg).
   #4
 1     0
Har opplevd LG "support" etter at Bauer gikk konkurs. Anbefaler derfor ingen å kjøpe LG varmepumpe.
 
   #5
 1     0
Aldri kjøp Lg varmepumper, de har en feilprosent på produktene sine som er extremt høy!!!!! Og nå som reklamasjoner går tilbake til Lg selv, så kan det ta måneder før man får en del, som da også som oftest er feil.. Har aldri møtt en så useriøs bedrift.. Har sluttet å selge LG for lenge siden. Produktene holder ikke mål i Norge. Har du kjøpt LG, så har du kjøpt katta i sekken Sad
Mvh
Selger/montør/service
TSt
   #6
 14,509     0
Forhandlere son har solgt masse pumper kan også gå på ryggen når de ikke får igjen noe fra importør. Men mulig de kan ta det direkte mot produsenten men da blir det lange kommunikasjonskanaler og store muligheter for feil.
   #7
 4     Øvrebø     0
Lg er nå ikke som å kjøpe katta i sekken, har selv den minste og billigste som lg leverte, sått å tusta i 4år nå uten problemer.
Men blir nok Hitachi sin Rak serie når Lg,en tar kvelden Smile
Signatur