5,895    10    2  

3 år gammel sentralavtrekksvifte defekt, reklamasjon?

 17     0
Hei, har en Flexit ULV-100 Universal Loftsvifte som har tatt kvelden etter kun 3 år, merket at den ble verre og verre å få opp i trinnene før den i kveld nektet å gå rundt mer, tok ut vifte, startet vifta med fingrene, gikk da av og på i noen timer før det ble helt stilt igjen..gikk opp på loftet igjen...nå var dekselet rundt vifta så varmt at jeg kunne ikke ta i den..koblet da ut strømmen...viftebladene er renset 1 gang på de tre årene og de var heller ikke noe skitten nå...

Så til saken, ser at flexit oppgir 2 års garanti...men her mener jeg at en sånn vifte skal vare lenger enn kun 3 år.. Hva synes dere?  noen tips til hvordan jeg går frem i denne saken? Det er husleverandøren vår som installerte vifta, er det de eller flexit jeg skal ta kontakt med?


   #1
 10,486     Akershus     0

Så til saken, ser at flexit oppgir 2 års garanti...men her mener jeg at en sånn vifte skal vare lenger enn kun 3 år.. Hva synes dere?  noen tips til hvordan jeg går frem i denne saken? Det er husleverandøren vår som installerte vifta, er det de eller flexit jeg skal ta kontakt med?


Du skal ta saken opp med de du kjøpte av.

Kan ikke se noen grunn til at det ikke skal være 5 års reklamasjonsrett på en slik vifte. Den er definitivt ment å vare mer enn 2 år.
Signatur
   #2
 4,251     0
Vårt firma har gjort flere slike reklamasjonsjobber på anlegg mellom 2 og 5 år.

I slike tilfeller har husleverandøren tatt kontakt med oss, og bedt oss om å reparere vifta. Vi har sendt regning til husleverandøren.

Det er mulig at deres husleverandør ikke vil godta at dette er en reklamasjon, men ta kontakt med dem. Det er husfirmaet dere har et kundeforhold til, ikke til Flexit
  (trådstarter)
   #4
 17     0
Hei, vil bare informere om at jeg reklamerte til husleverandøren, de kontaktet Flexit.

Få dager etterpå var ny vifte på plass.
lpo
   #6
 1     0
sidder i samme situation, dyr vifte til næsten 7 tusen kroner tok kvelden efter 3,5 år.
umuligt at få kontakt med Flexit direkte. Købte vifta gennem Norema kjøkken i forbindelse med ny kjøkken innretning. De fralegger sig et hvert ansvar.
meget fortvivlende
   #7
 10,486     Akershus     0
Hvilken grunn oppgir de for å ikke trenge å forholde seg til norsk lov?
Signatur

   #8
 744     Verdens navle     0
sidder i samme situation, dyr vifte til næsten 7 tusen kroner tok kvelden efter 3,5 år.
umuligt at få kontakt med Flexit direkte. Købte vifta gennem Norema kjøkken i forbindelse med ny kjøkken innretning. De fralegger sig et hvert ansvar.
meget fortvivlende
Har du rengjort vifta innvending? Hvis ikke, så bygger det seg opp med støv og skitt som gjør at den til slutt stopper.
Signatur
   #9
 60     Kongsvinger     1
Flexit sine sentralavtrekksanlegg har utskiftbare vifter. Trenger ikke bytte hele enheten. Er kjent sak at de ikke holder altfor mange år. Jobbet i byggevarebutikk (engroshandel med fokus på blikkenslagere og ventilasjon) i Bergen for mange år siden. Solgte mange slike motorer der.
Når det er sagt, så støtter også jeg oppunder på at norsk lov fremdeles gjelder. Dvs 5 års reklamasjonsrett.
Signatur
   #10
 7,685     Bærum     1
Har du fulgt vedlikeholdsbeskrivelsen har du 5 års reklamasjonsrett. Det er den du har kjøpt av som har reklamasjonsansvaret. Du kan gå på bakenforliggende ledd, men det fratar ikke selger ansvar. Det er skremmende hvor mange selgere som ikke kjenner loven, eller later som de ikke gjør det. Ikke gi deg, de bøyer av til slutt.