#11
 544     Nedre Romerike     0

Gir man inntrykk av å være tilgjengelig på nett, bør man også være det.

Kunne ikke sagt det bedre. Når jeg leser "kontakt oss på tlf xyz eller epost a@b.cd" forventer jeg å få svar når jeg sender en epost. Hvis et firma ikke ønsker å bruke epost eller svarer på epost én gang per uke er også det helt ok for meg. Forutsatt det nevnes på nettsiden.

  (trådstarter)
   #12
 260     Orkdal     0
Jeg har ingen lokal butikk å henvende meg til, ingen butikk som selger "verktøy-godis"

Thats fact no 1

Jeg har aldri forventet meg spesifikk produktservice på digitale kanaler, jeg kjenner produktet før jeg handler.

Thats fact no 2

Jeg har en lei reumatisme som ødelegger stemmebåndene min gradvis, en lei kronisk sak.

Thats fact no 3

Jeg har handlet fra eBay, amazon og cdon.no i snart ti år. Lynraske leveringer ikkeno tull

Thats fact no 4

Jeg registrerer at stadig i 2014 er majoriteten av virksomheter som driver internett salg i Norge, knapt nok halvhjertet i sine forsøk. De er gode på lokal butikkvirksomhet, men mange av disse burde sluttet med netthandel når de så tydelig ikke klarer å følge opp den biten av foretningen på høyt nivå.

Igjen, se på de små butikker på landet i England. Feks tools4u. En fysisk butikk. Men likeså mye en stor netbutikk som fungerer, gir oss småkunder fullverdig kjøpsservice vi virkelig ønsker. 

Og, dette gjelder ikke bare små aktører som verktøy.no. Lefdal sliter også. De sender varene prompte, men kundeservice ligger stadig et lite døgn bak, endring av ordre er aldri mulig, jeg må evt returnere det jeg ikke vil ha.

Og, de som fremdeles lurer på hva slags tåkeprat jeg her formidler. Registrer deg på amazon.co.uk. Kjøp deg en cd eller dvd du liker, legg til feks en knipex tang  og velg express på shipment.  Da skal du få se ordre som beveger seg, og du vil hele tiden vite hvor den er, og kundeservice er der hele tida pr chat.
Signatur
   #13
 836     Østfold     0
Tåkeprat eller ikke. Du sammenligner epler og pærer i min verden. Amazon omsatte i 2013 for 74,5 milliarder dollar. (http://www.digitalbookworld.com/2014/amazon-booms-in-2013-with-74-45-billion-in-revenue/). De er blant de beste i klassen. Og såklart noe alle burde strekke seg etter å kopiere.

Men er det realistisk for et nystartet firma som har skrapet sammen penger nok til å få opp en nettshop å konkurrere med de største på a? Som forsøker å ha så lite lager som mulig. Enkelte ganger også bestiller varen selv etter å ha mottat en order, for så å sende den ut. Blir ikke hurtige leveringer av sånt.

Å si at Ebay alltid fungerer, når det er ti mill++ selgere der blir en veldig generalisering.

Du vet å navigere deg rundt på internett. Det finnes store butikker som f.eks Axminster.co.uk. Hvorfor ikke holde deg til noen få store butikker når denne eksprimteringen med nye butikker skaper så mye frustrasjon for deg?

Signatur
  (trådstarter)
   #14
 260     Orkdal     0

Du vet å navigere deg rundt på internett. Det finnes store butikker som f.eks Axminster.co.uk. Hvorfor ikke holde deg til noen få store butikker når denne eksprimteringen med nye butikker skaper så mye frustrasjon for deg?


I en ideell verden hvor jeg hadde hatt ubekymret økonomi hadde jeg gjort det.

Men.

Et bosch sagbord, GTA 3800, ble jeg frustrert over. Helt til jeg fant det rimelig hos verktøy.no

Vennen min, fortell meg hvordan jeg får hjem et slikt stativ fra axminster eller toolstop til en pris under den norske på 1700.- ???

Det er nok verdt frustrasjonene syns nå jeg ....
Signatur
   #15
 341     Oppland     0



Men er det realistisk for et nystartet firma som har skrapet sammen penger nok til å få opp en nettshop å konkurrere med de største på a?


Enda større grunn til å yte topp service!!! Er du nystartet har du enda større grunn til å yte det lille ekstra! Dersom du går innom og sjekker Mail ett par ganger i løpet av dagen eller i det minste etter endt arbeidsdag og før du "åpner" går gjennom alle mailer og svarer, er du allerede god i gang! Og dersom du får så mange att du ikke har tid og svare, ja da gjør du det sansynlig så godt att du kan få med deg en hjelper noen timer om dagen Smile
På slutten av hver dag bør alle ordre som er mottatt siden forrige arbeidsdag slutt sendes! Er det ikke på lager, bør det stå tydelig i nettbutikken, med eventuelt notis om leveringstid! Så kunder slipper og vente dager på att ordren skal bli sendt! Dette kan ingen komme og påstå att er vanskelig eller umulig og få til for en hverken liten eller stor butikk, det handler kun om å ta vare på kundene! Som sagt i tidligere innlegg, er det sånn jeg er vandt med å oppleve mine netthandel i Norge innen bilpleie! De har store butikker og klarer dette i tillegg! Så det finnes ingen unnskyldning! Klarer man ikke dette, er det på tide å legge ned nettbutikken, og slett er-post kontoen.
   #16
 836     Østfold     0
Drysanne: er det verdt frustrasjonen er det ikke så mye å klage påWink Og jeg synes det blir feil å sammenligne et av verdens største og mest profesjonelle selskaper med småaktører.

A.N.: jeg er ikke uenig med deg at det burde være slik. Og f.eks gustavsenas.no er vel et lite selskap med ca 3 ansatte som jeg føler er veldig profesjonelle. Servicen der er jeg imponert over.

Men mens f.eks et autorisert elektrikerfirma må igjennom et nøye styrt sertifiseringsløp, så kreves det fint lite for å starte et selskap som skal "selge litt verktøy". For alt vi vet sitter det et par stykker et sted i solen nå og drikker øl, og sier "jeg er helt sikker på at jeg kunne solgt masse verktøy på nett billigere enn XYZ...". En uke etterpå har de kontaktet et par leverandører og satt opp en standard netthandel-løsning. Og deretter får de en eller annen til å poste sitt første innlegg her inne som skryt av dette selskapet, som alltid blir fersket..Smile. Så er man i gang.

Poenget mitt er at jeg tror det er urealistisk å forvente høy profesjonalitet overalt. Jeg sier ikke at jeg synes det er bra at det er sånn..
Signatur
   #17
 12     0
Hei Dryasanne,
Beklager at du har opplevd problemer i vår nettbutikk.

Via kundekontoene kan du sjekke status på ordren, og hvis varen er sendt kan du også spore pakken via kundekontoen.
Problemene knyttet til kundekontoene var et resultat av at oppdaterte backoffice-systemene til nettbutikken. Dette ble fikset senere på dagen.

På grunn av ferieavvikling har det vært lenger svartid en normalt på mail, vi er et lite firma med små muligheter til å ansette ferievikarer, men vi er alltid tilgjengelig på telefon.

Jeg håper du nå har mottatt varen din og er fornøyd.
Hvis du, eller noen andre, opplever lang leveringstid, ta gjerne kontakt med meg direkte på telefon 91796700 eller fredrik@sveisesenteret.no så skal jeg sjekke det opp.

Mvh
Fredrik Brudeseth Kaasa
Salgs- og Markedsansvarlig
Verktøy4u.no

Signatur

   #18
 131     Harstad     0
Bestilte en Bosch sirkelsag fra verktøy4u.no for 6 dager siden. Status nå står "behandler".
Så får vi se hvor langt tid det tar  Smile
   #19
 131     Harstad     0
Det tok ikke så lang tid,  men posten har visst trøbbel med meldingssystemet sitt. Fikk ingen hentemelding hverken på SMS eller i postkassen. Jaja....
   #20
 12     0
Hei,
Så rart at du ikke fikk beskjed på sms/epost når pakken ankom. Dette er informasjon som vi sender med alle pakker. Sjekket du sporingsnummeret du fikk på epost?

Når vi opplyser om leveringstid, snakker vi om arbeidsdager. Vi, og forsåvidt Bring, har ikke oppe i helgene som gjør at effektiv ventetid er lenger hvis en helg kommer i mellom.

Skulle det være noe problemer eller noen spørsmål som dukker opp så er det bare å kontakte meg!

Mvh
Fredrik Brudeseth Kaasa
Salgs- og Markedsansvarlig
Verktøy4u.no
Signatur