(trådstarter)
   #11
 85     Vestfold     0
Var hos Monter idag. Fikk riktignok ikke snakke med noen som kunne ta avgjørelser, men ble lovet at vedkommede skulle ringe med på onsdag. At riktig person ikke er tilstede akkurat en dag eller to må jo være lov, men jeg kommer til å følge opp hvis han ikke ringer.

Hun jeg snakket med, var ihvertfall meget imøtekommende. Kort og greit sa hun at parkett ikke skal se slik ut, og dersom det ikke tåler kortvarig vannsøl eller normal vask med våtmopp - måtte hun slutte å selge parkett. Man kunne selvfølgelig bruke AquaSeal, men dette solgte de lite av, og var ikke påkrevd fra leverandøren. Varme under parketten skulle heller ikke være noe problem, ihvertfall ikke vannbåren. Selv hadde hun el.varme under sin ikke-limte klikk-parkett, og den varmet så golvet dirret til tider. Men hun hadde aldri sett noe slikt.

Kvittering skulle hun finne selv i kontosystemet, og selv om de antakelig har sluttet med denne leverandøren nå skulle det ikke ha noen betydning. Jeg skulle kun forholde med til selger.

+ i margen til Monter i denne omgang for en oppførsel som var helt etter boka.

Hun var faktisk mer enn imøtekommende da jeg nevnte soveromslaminaten vår - mest for sammenlikningen sin del. Den kostet kr 69 pr kvm, og at jeg ser antydning til sprekker i skjøtene der er ikke mer enn jeg regnet med til den prisen. Svaret var da at selv ikke en laminat til 69 kr skal sprekke eller løfte seg. Med "soveromskvalitet" menes kun at slitasjestyrken ikke er som på en dyrere laminat. Så de ville gjerne se på disse rommene også.

Første møte var da ihvertfall positivt - det gjenstår å se om neste steg på stigen har like postivie holdninger. Jeg følger opp med mer info her Wink

   #12
 925     0

Ikke vær uhøfflig, da blir fort kundebehandler lei og behandler deg på samme måten tilbake som du behandler han.. En god, men saklig tone hjelper ofte på "kvaliteten" av det du får tilbake i en reklamasjonssak....




Skulle ønske flere hadde denne innstillingen Smile Er så enig i dette som man kan bli.
Signatur
   #13
 433     Østfold     0
Så flott hr Viggo.

Da ser det ut som det kan løse seg for deg. Du gikk frem på helt korrekt måte syns jeg - og det ble jo resultet av det da.
Ofte ved reklamasjoner kommer selger / produsent ut på en kort befaring, så bestiller de et firma som de kanskje har avtale med, så kommer de å skifter parketten. Ofte enkelt og greit.

Virket jo som de var meget imøtekommende hos din Monter butikk, så dette skal vel ikke by på videre problemer. Absolutt et stort + i margen.

Bra jobba!
  (trådstarter)
   #14
 85     Vestfold     0
Idag ringte daglig leder, for å informere om at han hadde startet på jobben. Skal finne ut av produsent, og organisere en befaring. BRA!
   #15
 433     Østfold     0
Dette lover godt.

Om han på befaring foreslår at de legger ny parkett men tilsvarende kvalitet - sier du bare JA TAKK.

Da bør du få et nytt gulv inkl de lister som må demonteres evt skiftes.

Samt at du får en ny reklamasjonstid å forholde deg til OG at det firmaet Monter bruker blir ansvarlig for arbeidet - noe som også er positivt i fall ny reklamasjon.
  (trådstarter)
   #16
 85     Vestfold     0
Vel - da ringte Monter igjen. De hadde hatt møte ang parketten min, og kom fram til at det ikke var nødvendig med en befaring. Bildene var nok.

Dette var en spansk parkett som de ikke lenger har i handelen. Hadde hatt en tilsvarende reklamasjon tidligere også. Det viste seg vel at denne parketten egnet seg best i Spania, med jevn 20-30 graders temperatur hele året.

Istedet for å tilby en tilsvarende (dårlig) parkett ferdig lagt - som jeg sikkert ikke ville bli fornøyd med likevel, har vi fått tilbud om å få en vesentlig dyrere Kährs 3-stavs parkett og alt vi trenger av tilbehør (plast/underlag, kiler osv) mot at vi gjør jobben selv.

Ut ifra hva jeg hører om Kährs både her på forumet og andre steder, virker det som en god deal. Er ikke redd for å gå på et slikt prosjekt. Antakelig er Kährs lettere å legge enn det spanske også. Vi måtte kjempe nokså kraftig for å få skjøtene sammen, kan jeg huske.

Jeg kan ta det når jeg vil iløpet av året, så da blir det vel når det blir tørt og varmt i været tenker jeg. I mellomtida får jeg tråle forumet etter feller og gode råd i forbindelse med legginga. Det er snakk om 65 m2 stue og kjøkken, og vil jo gjerne få det skikkelig denne gangen, da.

Synes Monter skal ha ros for skikkelig oppfølging denne gangen.  Grin
   #17
 9,677     Kysten     0
Det må jeg si var bra behandling du fikk. Hyggelig at det fikk sånt utfall for deg. Gjør du noe med luftfuktigheten før du legger nytt?

Denne butikken bruker du vel igjen? En butikk i nærheten av meg handler jeg ikke i selv om jeg får det ett par tusen billigere, det er elektro tv etc. De har tabbet seg ut på motsatt rekl behandling enn dette du opplevde.

  (trådstarter)
   #18
 85     Vestfold     0
Jeg har lyst til å få gjort noe med luftfuktigheten - ikke minst pga innemiljø. Men står litt fast. Har googlet og søkt endel uten å finne konkrete, gode svar.

Siden jeg har balansert ventilasjon med et visst luftskifte, hjelper ikke en vanlig luftfukter stort. Det som forundrer meg, er at det kan være 98% RF utendørs, samtidig som inneklimaet hodler 3% RF. Da er det så tørt at det er ubehagelig på leppene. Hvor forsvinner denne fuktigheten? Er det ventilasjon eller fyring?

Vel - jeg tror jeg får starte en egen tråd om dette :)
   #19
 9,677     Kysten     0
98% Rf ute nå har mye mindre innhold av fukt enn varm luft. Varm luft binder mer fukt til seg enn kald luft. Søk opp Mollier Diagram der kan du følge det.
   #20
 22,342     Akershus     1

Det som forundrer meg, er at det kan være 98% RF utendørs, samtidig som inneklimaet hodler 3% RF. Da er det så tørt at det er ubehagelig på leppene. Hvor forsvinner denne fuktigheten? Er det ventilasjon eller fyring?
Fukten forsvinner ikke. Når luften varmes opp vil den kunne inneholde mere fukt. RF er et mål på hvor mye av luftens evne til å holde på fukt er benyttet.