35,935    9    6  

Maling: Flugger vs Jotun

 321     Oslo     2
Noen som har noe erfaring med Flugger maling? Har lagt merke til at en rekke malere bruker det på byggeplasser.

Hvordan er Flugger kontra for eks. Jotun som er mye brukt?
Signatur

ivo
   #2
 496     0
Flügger er helt klart overlegen Jotun (f.eks. Lady) når det gjelder dekkeevne. Flügger koster nok mer, men sluttresultatet blir bedre. Dette er min personlige erfaring.

Det har vært snakk om maling av sponplater, og dette er fremgangsmåten min:

1. Sparkle skjøtene og hullene etter krampene to ganger. Det går ikke med så mye sparkelmasse.

2. Grunn kun skjøtene med ett strøk vannbasert maling (gjerne billig maling)

3. Legg "miljøvegg" etc, og bruk godt med lim. Trenger ikke noen grunning av sponplatene (og i følge en annen tråd kan dette dessverre føre til problemer..)

4. Mal to strøm akrylmaling.

Resultatet blir veldig bra med 10-maling, evt. 20-glans for kjøkken og steder der det vaskes mer enn vanlig.
   #3
 2,172     Oslo     1
Hei!

Denne tråden er vel relevant i så måte: Video og Advarsel ang. en viss type grunning.

Jeg fikk engang høre at malere bruker Flugger KUN pga. pris, og at førstevalget er HELT andre malingstyper.

Har en god venn som er maler. Han får ekstremt gode priser på Flugger, men malte hele det nye nuset sitt med Lady og en annen malingstype (husker ikek hva den heter).
   #4
 351     0
Ivo:

Alle har sin personlige erfaring. Men på innemaling har jo lady vært overlegen alle andre i de testene som har vært utført.
ivo
   #5
 496     0

Ivo:

Alle har sin personlige erfaring. Men på innemaling har jo lady vært overlegen alle andre i de testene som har vært utført.


Lady har jo maling i kategoriene bra, bedre, best. Har du en link til en test av interiørmalinger? Ser at Lady er "best i test", men hvor finner en testen? Har prøvd å google "Teknologisk Institutt" og interiørmaling uten å finne testen.
   #6
 351     1
Nei, skal leite. Men vi får jo forelagt testene fra jotun når de har infomøter om nye produkter osv...

Men skal se om ikke jeg kan finne
   #7
 940     0
Bruk jotun mye bedre maling. Flügger er bare noe dritt.
Ikke noe å lure på.

Er selv håndtverker og har prøvd Flügger et par ganger, og aldri mer!
Signatur

   #9
 389     Nesodden     1
Jeg advarer på det groveste mot Flügger. se linken KirderF viser til over. Vi har måttet gjøre alt om igjen etter å ha brukt Flugger, med 10.000 vis av kroner i ekstrautgifter, og ligger inne med sak mot de.