Signatur

  (trådstarter)
   #32
 419     0
Mener biltema sykkelen fikk god review på dinside.no, mye pga pris vs ytelse.
Og det blir litt feil å sammenligne BT med sykler til 30 lapper. Motorene og kontrollerene på dyre sykler er av bedre kvalitet og bedre programmering, som gjør at motorene kan utnyttes mye bedre på peak performance. Noe som gjør at de takler bakker bedre, da peak er gjerne 350 W mot nominelt 250W. Men så er det det at syklene skal gi assistanse, de skal ikke ta over syklingen som mange tror, eller som mange faktisk gjør når de kjøper sykler til 1000W.

Må jo si at den krank motoren min på 350 W faktisk er noe dårligere enn min svigerfars sykkel til 35 lapper med Bosch motor, selv om min på papiret skulle vært sterkere. Men nå har jeg ikke fått programmert den enda (mangler kabel bare)så da endrer kanskje bildet seg litt.
HSt
   #33
 36,582     Lillestrøm kommune     0
Mitt poeng var bare å få frem at har en veldig bratte bakker så viser testene avvik i ytelse så får en vurdere dette opp mot pris. I utgangspunktet var spesifikasjonene så gode at jeg ikke hadde trodd at det var et problem.
  (trådstarter)
   #34
 419     0
Hvis det er selve ytelsen som er varierende kan jeg godt forstå innlegget.
Problemet er ofte som og finmakr4ever og skriver mye pga programmering. Sammelignet med mitt egent prosjekt med krankmotor så ser jeg det er mye å hente på programmering. Min får jeg ikke over 15 km/t i litt krassere oppoverbakker, rett og slett fordi programmeringen ikke henter ut alt den kan da den kun gir rundt 60% av kapasiteten mener jeg å huske.
HSt
   #35
 36,582     Lillestrøm kommune     0
Bestykningen er ikke ulik sykler jeg ikke har hørt om ytelsespeoblematikk i bakker, men som du skriver det kan godt hende at motorkontroller som utgjør forskjellen. Nå er pris forskjellig så mitt ønske var kun å prøve å hjelpe til med at en vet hva en får når en kjøper.
   #36
 6,009     Finnmark     0
BT kjøper fra de som produserer mye.....
Ser at regulering(også motorcontroller?) er lik på denne, selv om displayet er litt forskjellig. Funksjoner er ca samme Smile

https://m.youtube.com/watch?v=XJD-kniFgnI

Personlig så liker jeg PAS funksjon veldig godt, vi skal bruke sykkel som sykkel og trenger bare litt hjelp i motbakker og motvind....
Mitt byggeprosjekt kommer nok å bli litt "overkill". Liker å ha "nok" motor og fordel er at større motor sjelden blir maksimalt belastet ( og levetid øker)....

På BT MTB er det kun 7 gir, så det er vanskelig å sykle fortere enn 30-35 km/ t Smile
Signatur

   #38
 6,009     Finnmark     0
Fikk oppdatert controller til motor på BT MTB, nå skal overbelastningsvern være korrekt!

Ser at DIY linker om ombygging av sykler fort går helt bananas, og ender med kjøretøy som lett kjører fra mopeder........
Men greit å vite at kanskje eiker og gaffel bør forsterkes om man går for kraftig motor....
Signatur
  (trådstarter)
   #39
 419     0
Skjønner ikke hvorfor man da ikke bare kjøper seg en el scooter isteden. Snyte staten for noen kroner kanskje? Men 2WD på sykkel høres unektelig veldig morsomt ut da, når jeg ville fått bruk for den vet jeg ikke, men morsomt ja Laughing.
I konverteringen min så har jeg merket at en motor stiller høyere krav til sykkel deler enn ved kun trøkraft. Så nå ,å jegl bytte kassett og kjede på den fordi den etter å ha fått motor, glir den på kjedet. Men nå er sykkelen over 10 år gammel og aldri byttet kjede, så kanskje det var på tide uansett.
   #40
 6,009     Finnmark     0
Det erer 2 wd på de fleste billige syklene,pga at motoren er foran og man manuelt driver bakhjulet :) 

Syns også det er ok med skivebremser ;) 
Signatur