#11
 3,109     Norge     0

Når jeg har sjekka videoer for lagerskifte på tilhengere, så fjerner man ikke disse banene i navet, de byttes komplett ut om det må til?

Angående simringer, såhadde jeg tenkt å bytte den bakre tetningen  :)


Kan du ikkje ta eit bilde då?
For dette er det sykaste eg har hørt.

   #12
 74     0
Kjøpte nye lager til min brenderup bilfrakter på Mekonomen. Mener de kostet ca 600kr pr stk
   #13
 3,109     Norge     0

Kjøpte nye lager til min brenderup bilfrakter på Mekonomen. Mener de kostet ca 600kr pr stk


Men det er eit komplett sett, to lager + simmering og eventuelt splittpinn og støvkopp/navdeksel.

Ofte ver det brukt typiske opel lager på tilhengarar.
   #14
 545     Øvre Romerike     0

Ofte ver det brukt typiske opel lager på tilhengarar.

Det gjorde at jeg huska at Jula selger aksletapper ala Opel, men er vel ikke å anbefale i dette tilfelle siden de bare er anbefalt til 25km/t:
http://www.jula.no/akseltapp-i-rundror-750-kg-332064

Men da kan man lage seg olabil med de gamle vinterdekkene til Opelen  ;D
   #15
 74     0


Kjøpte nye lager til min brenderup bilfrakter på Mekonomen. Mener de kostet ca 600kr pr stk


Men det er eit komplett sett, to lager + simmering og eventuelt splittpinn og støvkopp/navdeksel.

Ofte ver det brukt typiske opel lager på tilhengarar.


Jeg kjøpte kun lageret, de ble solgt i "løsvekt"
Kan være verdt å sjekke om de har, og evt pris.
  (trådstarter)
   #16
 3,234     Vestfold     0

https://www.youtube.com/watch?v=fIDwmx8u2ZA

Der ser du banene blir tatt ut. Liker ikke helt måten lageret blir montert på og en del annet...


De filmene jeg så, spesifikt for tilhengere, så var det en som bytta ut hele navet når de banene var slitt, men om de fås og er bare å denge ut er det jo ok.
  (trådstarter)
   #17
 3,234     Vestfold     0
Da kommer det bilde av navet. Det er ikke gjort skikkelig rent enda, annet en tørka ut fettet som var igjen.
Brenderup 3250s hjullager - Ytre side.jpg - Logiman
Brenderup 3250s hjullager - Indre side.jpg - Logiman

   #18
 3,109     Norge     0
Dersom ytter-ringen er en del av hjulnavet, må alt skiftast, du kan ikkje v\berre skifte ruller/holdar og inner-ring, for så å brukke oppatt ei gammal integrert lagerbane.
Då har du eit hjulager som havarerar igjen etter en kort tid.
   #19
 3,109     Norge     0
Ser ut for meg at der er lause ringar, og når man tek alderen på hengaren i betraktning er det endå meir sansynleg.
  (trådstarter)
   #20
 3,234     Vestfold     0
Selvsagt vil ikke det være særlig lurt å sette inn nytt lager, om den ene banen ikke er som den skal være. Jeg vil ha dette 100%. For å ha en henger som en ikke kan stole på, det gidder jeg ikke.