(trådstarter)
   #22
 21,481     Enebolig     0
Gebe 50l finnes vel i både 2 og 3 HK. Hadde vært kjekt å vite.

Fikk litt lyst på Makia nå da. Noen som har batteridrevet muttertrekker, og har erfaring med hjulskift?
   #24
 3,042     Akershus     0
Jeg kjøpte denne her på Oslo Motorshow 2016 (Torshov Bilrekvisita) for 2000.- på tilbudet der.
1390 nm i løsneretning og sinnsykt smidig/kort, kommer til mange flere steder enn den trofaste IR-trekkeren min og er dermed superhendig!:)
http://kcl.no/kcl-produkter/trykkluft/trykkluftverktoy/muttertrekker-1-2-1390nm-mini/


Den der var nesten provoserende liten! Shocked

Også interessert i hva den kompressoren er og hva du har gjort med den. Hvilken helsyntolje har du stappet på den? Har du borret opp ny flens på tanken og satt på større regulator der eller går du rett på tanken?

Har et verktøysett fra KS tools liggende i bilen. Veldig fornøyd med det! Et sånt sett de selger for halv pris på Torshov og lignende et par ganger i året. Mye piper og bits for 1/4, 3/8 og 1/2". Anbefales!
   #25
 3,042     Akershus     0

"Minus
  • Så sterk at den kan ødelegge bolter om man ikke er oppmerksom


"

Sad

Ja, det er jaggu et stort minus. Er ikke det som å kritisere en hammer for å slå istykker ting om man ikke er oppmerksom?
  (trådstarter)
   #27
 21,481     Enebolig     0
Det gjør jeg også Smile Kjekt å slippe slange/ledning. Tror jeg allerede har et sett med momentstaver.

   #28
 5,111     Sørnorge     1
Jeg kjøpte denne her på Oslo Motorshow 2016 (Torshov Bilrekvisita) for 2000.- på tilbudet der.
1390 nm i løsneretning og sinnsykt smidig/kort, kommer til mange flere steder enn den trofaste IR-trekkeren min og er dermed superhendig!:)
http://kcl.no/kcl-produkter/trykkluft/trykkluftverktoy/muttertrekker-1-2-1390nm-mini/


Ser litt skummelt ut med en trekker som er oppgitt til å skru til 3x hardere enn den kan løsne. Muligens skrivefeil på den websiden.
   #29
 3,277     I huset mitt     0
Er nok skrivefeil på kcl-sidene ja, mangler ett 1-tall og skal være 1390nm på den lille KSTools tassen.Smile

Kompressoren jeg har er en sånn Gebe Powerair 50/3SVD. (50 liter tank, 3HK/2200W, dobble uttak for luft)
Kjører denne helt standard, ikke noe gjort med regulator eller noe annet uttak på tanken.

Kjører Castrol 0W30 helsynt motorolje på den, starter og går fint i maaange kuldegrader (uisolert der den står). Manualen sier 5W50, for -5C til +35C, men siden sjeldent så varmt og heller kaldere enn -5, så ble det 0W30 olje)

Står alltid med trykk på, men har en bryter for stikket den er kobla på i garasjen, så kompressor står uten 220v til vanlig.(i tilfelle lekkasje eller noe og vil ikke at den da skal stå å gå forever og medfølgende brannfare/etc)