#11
 2     0
Hvilke erfaringer har folk med å bruke Bademiljø, Comfort osv sånn prismessig? Jeg skal totalrenovere et bad, så 5 kvadrat bad må rives, og 10 kvadrat bad skal bygges igjen.

Noen mener at det på grunn av utsikt til dårligere tider legger håndverkerne på mye på pris nå, for å forberede seg litt på dette.

Jeg skjønner at det kan være penger å hente på å prosjektere selv, men jeg har ikke snøring på hva som må gjøres og rekkefølgen på det, så jeg tror kanskje en slik prosjektering blir litt for mye for meg.

Badet er i 2. etasje i et trehus, og jeg må si jeg synes 10-års garantien til Bademiljø virker som en grei trygghet.

Hovedspørsmålet mitt er vel egentlig: Kommer jeg til å blir lurt på pris ved å velge en kjede-entrepenør?

ok
   #12
 37     0

Her har jeg kun ett svar: JA!

Min erfaring er at du blir lurt på pris og service er dårlig.

Men, det er nok litt enklere å klagepå en stor kjede...
   #13
 22,342     Akershus     0
Vi gjorde en oppussingsjobb i et hus der badet var satt bort til et annet firma. Prisen for dette arbeidet var mye høyere enn det jeg hadde tatt. Folkene som gjorde jobben virket for meg uerfarene (selvfølgelig polakker) og brukte lang tid på et resultat som var sånn passe. (Om membran var tett etc vet jeg ikke)

Min erfaring er at de flinkeste folkene arbeider for seg selv, men problemet er å finne dem. Ofte får de jobber via sitt nettverk og trenger ikke å reklamere. Når du finner noen er det viktig med referanser.

Husk også at de store kjedene er satt sammen av mange små uavhengige bedrifter, som det ikke en gang er sikkert at har en person med våtromssertifikat.
ok
   #14
 37     0

Så i et forbruker tv-program at en av de omtalte kjedene ikke hadde ett eneste medlem med Våtromssertifikat. Det sier vel sitt...
taz
   #15
 3,840     Haugesund     0
Så i et forbruker tv-program at en av de omtalte kjedene ikke hadde ett eneste medlem med Våtromssertifikat.


Da ville jeg valgt en annen kjede. Min erfaring er at: de etterstreber alle regler, da forsikringsselskapene sitter på skuldrene deres.
Et skikkelig firma får og jobber for disse....
Men selvfølgelig sett i lys av de astronomiske tidene som nå ser ut for å ha passert, blir det tryggere å tryggere å engasjere (ærlig/ærekjær) rørlegger. Kjenner til bademiljø i Hgsd, der virker det som om de kurser folkene i det som måtte være nødvendig. Noe en "minimalistisk" bedrift IKKE vil gjøre, da dette "koster" penger.
Men som det står i selvangivelsen, "utgifter til inntekts erverv" trekkes fra  ;D og så synes jeg det er råflott å komme inn i en butikk, å se "den" veggen med diplomer!

Men det er nå bare meg  Smile
Signatur
  (trådstarter)
   #17
 2,172     Oslo     0

Følger opp denne tråden med en liten oppdatering.

Sendte for 3 mnd siden en e-post til samtlige representanter for de samme tre kjedene i Oslo:

  • Varme og Bad

  • Comfort

  • Bademiljø



Ønsket å kjøpe en sideplate til et Porsgrund bad Seven badekar.

Har fortsatt ikke fått svar fra noen av de jeg sendte en e-post til.

Tilfeldig?
Jeg tør påstå at dette ikke er tilfeldig :-\

Disse tre kjedene er i mine øyne HELT talentløse når det kommer til kundeservice og hjelpsomhet. Jeg ønsker jo kun å kjøpe et enkelt produkt til 1000-lappen.


   #18
 7,685     Bærum     0
Generelt er det mange som ikke prioriterer å svare på mail. Utrolig irriterende for oss som bruker mail som kommunikasjonsform. Jeg har fått totalrenovert bad av Bademiljø. Mye tull underveis, men de var greie til å rette opp det de gjorde feil. Kjøpe boblebad, steamdusj og møbler fra Svedbergs. Det var en gedigen skuffelse. Da dette var meget dyre produkter forventet jeg høy kvalitet. Utrolig dårlig brukeropplevelse. Følte at jeg hadde fått prototyper til full pris. Svedbergs var lite interessert i å høre på våre klager, men bademiljørepresentanten ryddet opp så godt de kunne.

Forøvrig skjønner jeg ikke hvorfor du ikke bare ringer og spør om pris.
  (trådstarter)
   #19
 2,172     Oslo     0

Forøvrig skjønner jeg ikke hvorfor du ikke bare ringer og spør om pris.


Vel, når det gelder mine første henvendelser ifm husbyggingen er det litt for enkelt å rusle inn i butikken og be om pris på en rørlegger/baderom leveranse som endte på 600.000. Noen ganger er det greit å sette seg ned og beskrive hva man ønsker - spesifisere osv.

Når det gjelder min siste henvendelse ang. badekarfronten mener jeg fortsatt at det burde være mulig å svare på en e-post. Jeg har ringt Comfort på Storo og Skøyen uten å får svar, ring ring, ring... noe jeg ikke har tid til å drive med i timesvis. Når alle tre kjeder reklamerer med e-post adresser til alle sine butikker på sine nettsider burde man forvente svar.

Jeg forventet vel ikke svar på min e-post ang. badekarfronten, men klarte likevel ikke la være å gjøre et forsøk.

For meg var dette nok en bekreftelse på at Comfort, Varme & Bad og Bademiljø er tre firmaer/kjeder jeg holder meg LANGT unna.

Men, jeg forbeholder meg retten til å sende en ny e-post når jeg en gang senere ønsker å sjekke servicenivået  ;)
   #20
 806     0
Jeg er så inderlig enig med deg i det du skriver her. Disse butikkene har jevnt over en så elendig kundeservice at det er til å dø av.
Men hva kan en vente fra en bransje hvor produktleverandørene Willeroy og B etc alle sammen er tatt for omfattende prissamarbeid g prispumping og er gitt flere hundre millioner i bøter.

Hele bransjen er pill råtten og de er etter hvert så bortskjemt med fortjeneste at de gidder ikke ta andre jobber enn de som er grovt overpriset. Hvis de ender på under tusen kroner utfakturert pr arbeidstime pluss masse utstyr med minst 100% fortjeneste så gidder de ikke se på jobbene engang.

Jeg skulle ha vannbåren varme og det var ikke noen fra disse kjedene som gadd legge rørene for under 900 kr/m. Da var det kun å levere rør, monteringsutstyr og legge det klart til støping. Fylling og alt annet utstyr kom utenom.

For å legge det ene rommet som er drøye 35 kvm skulle de ha  32 tusen kroner. Da er det MINST 25 tusen igjen til arbeidspenger og jobben tar max et par tre timer.

Det endte med at jeg gjennom en bekjent fikk jobben gjort for timebetaling til en selvstendig rørlegger og han presenterte en regning på 11000 og sa at grunnen til at det ble såpass dyrt var at han brukte de beste rørene som var å få.

Det var en tredjedel av prisen og han sa han var godt fornøyd med den fortjenesten og det gav han en årslønn som ligger lagt over gjennomsnitttsinntekt i Norge.

Signatur