Bilverksteder er jo enda verre. Bilmekanikere er gjerne ganske dårlig betalt, men kunden må fort betale 1000,- + mva for det. I tillegg har de gjerne normerte prislister, så selv om det kanskje bare tok 2 timer, kan man fort betale for langt flere.
Det heiter fastpris. Om du vil betale timepris finns det verksted som opererer med det og.
Elles vil du finne at bilverksted ikkje opererer med lokkeprisar for arbeid for så å flå deg med fantasiavanse på materiell dei insisterer på å levere sjølv.
Nå sklir vi litt off topic her, men du har tydeligvis ikke konsepter om avansen bilverksteder har på deler. I hvertfall merkeverkstedene.
Uansett så skrur jeg på bilen min selv, og kjøper delene der jeg får fornuftig kvalitet til fornuftig pris.
Signatur
Prøver å gjøre det skikkelig med en gang. Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Bilverksteder er jo enda verre. Bilmekanikere er gjerne ganske dårlig betalt, men kunden må fort betale 1000,- + mva for det. I tillegg har de gjerne normerte prislister, så selv om det kanskje bare tok 2 timer, kan man fort betale for langt flere.
Det heiter fastpris. Om du vil betale timepris finns det verksted som opererer med det og.
Elles vil du finne at bilverksted ikkje opererer med lokkeprisar for arbeid for så å flå deg med fantasiavanse på materiell dei insisterer på å levere sjølv.
Nå sklir vi litt off topic her, men du har tydeligvis ikke konsepter om avansen bilverksteder har på deler. I hvertfall merkeverkstedene.
Fem år på eit større merkeverksted har gitt meg god innsikt i dette.
Hva mener du med det? De har rørleggeravanse slik jeg har observert det?
Det stemmer ikkje. Avansen på bildelar er ikkje så mykje å skryte av. I motsetning til rørleggeren kan ikkje verkstedet bestemme kven som skal få levere delane, og delesalg til kundar utanom verkstedet (privatpersonar og frittståande verksted) utgjer ein stor del av salget. Ein er difor nødt til å konkurrere på pris på delane.
Avansen på bildelar er ikkje så mykje å skryte av.
Hvorfor gir merkerksted 40% avslag på originaldeler hvis man har en avtale ol?
I motsetning til rørleggeren kan ikkje verkstedet bestemme kven som skal få levere delane, og delesalg til kundar utanom verkstedet (privatpersonar og frittståande verksted) utgjer ein stor del av salget. Ein er difor nødt til å konkurrere på pris på delane.
Det finnes mere enn en rørlegger de konkurrerer også.
:-\ Har bedt rørleggerfirma om tilbud på å legge noen nye rør i gulv kjeller osv. Jeg fikk tilbud på 58000, men det var ikke spesivisert på stk pris og timepris. Dette synes jeg var litt merkelig, er det vanlig i denne bransjen? Er det noen her på forumet som har erfaring med dette?
Nå sklir vi litt off topic her, men du har tydeligvis ikke konsepter om avansen bilverksteder har på deler. I hvertfall merkeverkstedene.
Uansett så skrur jeg på bilen min selv, og kjøper delene der jeg får fornuftig kvalitet til fornuftig pris.
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Fem år på eit større merkeverksted har gitt meg god innsikt i dette.
Det stemmer ikkje. Avansen på bildelar er ikkje så mykje å skryte av. I motsetning til rørleggeren kan ikkje verkstedet bestemme kven som skal få levere delane, og delesalg til kundar utanom verkstedet (privatpersonar og frittståande verksted) utgjer ein stor del av salget. Ein er difor nødt til å konkurrere på pris på delane.
på 58000, men det var ikke spesivisert på stk pris og timepris.
Dette synes jeg var litt merkelig, er det vanlig i denne bransjen?
Er det noen her på forumet som har erfaring med dette?
Takknemlig for svar.
Sjekk feks denne tråden:
http://www.byggebolig.no/index.php?topic=15341.0