Tror ikke folk er flinkere til å vaske bilene i dag enn de var for 30år siden heller. Det er nok en medvirkende faktor med rust, ekstrem forskjell på en godt vedlikeholdt bil og en som knapt har sett vannslangen de siste årene.
Men nå begynner vi å trekke denne tråden langt ut på viddene
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it. They are only there to sign the cheques". Bill Shankly
"Maybe in life it's impossible to give 100 per cent to your job. Okay, I'll accept 98 per cent" Rafa Benite
Hverken meg eller britax som dro det i gang, vi bare svarte på det. Og som vanlig når det sklir ut så må minst tre stykker bemerke at det har sklidd ut og en må se seg enig i at det har sklidd ut....og jeg må kommentere at det er kommentert at det har sklidd ut.
Men jeg antar at dere klarer se sammenhengen og hvorfor bremserør på biler kom inn i diskusjonen. Noen mener kobberrør er så dårlige at de ikke vil ha dem i huset sitt og heller vi ha rør i rør, mens i bremsesystemet på bilen sin har de full tillitt til kobberrør.
Det er hva vi kaller et paradoks mine damer og herrer.
Basert på mine erfaringer som rørlegger så hadde jeg aldri montert kobberrør framfor Pex. Om ytterrøret sprekker så ville jeg likevel vært mer komfortfabel med ha ha vannet gående i et pexrør enn i et CU rør.
Hadde det vært snakk om god gammel "tykkvegget"-kobberrør med gjenger og skikkelige loddinger så hadde jeg heller ikke vært veldig bekymret. Men kobberrørene som er på markedet i dag, type prisol etc. ville jeg ikke hatt. Det er ikke få lekkasjer jeg har reparert på den type rør.
Jeg er 100% sikker på at levetiden til et pex-rør er lenger enn levetiden til et prisolrør.
Har for øvrig vært borti en lekkasje på et pex rør. Da var det faktisk mus som hadde gnagd seg gjennom røret. Men det skal nevnes at dette var et pexrør uten ytterrør, og det var lagt helt åpent og synlig på et sted med mye mus. (Har selvsagt vært borti en del spikre i rør, men der er problemet det samme uansett rørtype).
Mulig prisol har vært på markedet siden 80 tallet ja.. Og det er fortsatt på markedet. Samme med kuterlex.. Samme greiene, samme problemene... Det gjelder vel strengt tatt alt av glødde kobberrør på kveil.
Det er nok en medvirkende faktor med rust, ekstrem forskjell på en godt vedlikeholdt bil og en som knapt har sett vannslangen de siste årene.
Men nå begynner vi å trekke denne tråden langt ut på viddene
"Maybe in life it's impossible to give 100 per cent to your job. Okay, I'll accept 98 per cent" Rafa Benite
Bobil ::)
det har med det at alle tråder sklir ut, enten om fjas, eller om paragrafer i hytt og pine
Men jeg antar at dere klarer se sammenhengen og hvorfor bremserør på biler kom inn i diskusjonen. Noen mener kobberrør er så dårlige at de ikke vil ha dem i huset sitt og heller vi ha rør i rør, mens i bremsesystemet på bilen sin har de full tillitt til kobberrør.
Det er hva vi kaller et paradoks mine damer og herrer.
Hadde det vært snakk om god gammel "tykkvegget"-kobberrør med gjenger og skikkelige loddinger så hadde jeg heller ikke vært veldig bekymret.
Men kobberrørene som er på markedet i dag, type prisol etc. ville jeg ikke hatt.
Det er ikke få lekkasjer jeg har reparert på den type rør.
Jeg er 100% sikker på at levetiden til et pex-rør er lenger enn levetiden til et prisolrør.
Har for øvrig vært borti en lekkasje på et pex rør. Da var det faktisk mus som hadde gnagd seg gjennom røret. Men det skal nevnes at dette var et pexrør uten ytterrør, og det var lagt helt åpent og synlig på et sted med mye mus.
(Har selvsagt vært borti en del spikre i rør, men der er problemet det samme uansett rørtype).
Samme med kuterlex.. Samme greiene, samme problemene...
Det gjelder vel strengt tatt alt av glødde kobberrør på kveil.