753
7
0
Din opplevelse i byggevarehuset
3,083
Gol
0
Hei.
Har lenge tenkt på dette med kundens opplevelse i byggevarehuset.
Har noen spørsmål jeg gjerne vil ha deres svar på?
1. Hvilke byggevarehus besøkte du? (Monter,Byggmakker, Maxbo, byggmax, xl-bygg)
2. Hvordan blir du tatt i mot?
3. Liker du og titte,finne fram varer selv ?
4. Ble du møtt av et vennlig annsikt og en hilsen?
5. Hvordan var kundeopplevelsen ?
6. Hva kunne vi gjøre for og gjøre deg 100 % fornøyd?
7. Hva forventer du av kompetanse hos Byggevarehusene?
8. Vet du til enhver tid hva du skal ha ?
Sikkert mere jeg kunne spurt om men fyll på med det dere har av info.
Kjekt og vite hvor skoen trykker for og bli enda bedre en det vi er
Ha en fin dag.
Har lenge tenkt på dette med kundens opplevelse i byggevarehuset.
Har noen spørsmål jeg gjerne vil ha deres svar på?
1. Hvilke byggevarehus besøkte du? (Monter,Byggmakker, Maxbo, byggmax, xl-bygg)
2. Hvordan blir du tatt i mot?
3. Liker du og titte,finne fram varer selv ?
4. Ble du møtt av et vennlig annsikt og en hilsen?
5. Hvordan var kundeopplevelsen ?
6. Hva kunne vi gjøre for og gjøre deg 100 % fornøyd?
7. Hva forventer du av kompetanse hos Byggevarehusene?
8. Vet du til enhver tid hva du skal ha ?
Sikkert mere jeg kunne spurt om men fyll på med det dere har av info.
Kjekt og vite hvor skoen trykker for og bli enda bedre en det vi er

Ha en fin dag.
Signatur
2) Med helsing og smil. Alle kjenner alle.
3) Ja, dersom eg kan finna det sjølv.
4) Ja
5) Bra
6) Ha det eg treng. Kunnskap om varene og bruk av varene. Hjelpsom utan å vera pågåande. Tydeleg prising. osv osv
7) God oversikt over sortement. God kunnskap om varene. Kan svara på spørsmål om bruk. Kunna veileda/hjelpa ein kunde som er uskker sjølv. Kunnskap om kvalitet.
Jeg forventer ikke en så sløv innstilling fra ansatte i en byggvarebutikk.
Jeg får trøste Nils-Kristian at dette ikke var hos Monter ....
Trenger ikke trøst, jeg er ute etter ærlige svar. Uten dette så kan vi desverre ikke bli bedre heller om det er steder som kan bli bedre
Er ikke bare interesert i kundeopplevelser hos oss men generelt..
Nils-Kristian
Montèr Byggeservice
2. Av utstilte varer relevant for sesongen. Nå: Ved og vedovner.
3. Liker å titte og vurdere alternativer og priser på butikkvarer. Men trelast etc. synes jeg det er like greit at noen som er kjent på lageret plukker og bringer ut til meg, som at jeg skal kjøre(!) rundt og leite inne i et drive-through lager
4. Ingen fyr i flosshatt og lang frakk i døra, men ja, når man kommer til kassen eller når man henvender seg i de forskjellige avdelingene.
5. Som den skal være. Fikk det jeg kom for, og ingen prøvde å selge meg noe jeg ikke ville ha.
6. Ha varene jeg ønsker på lager eller med kort bestillingstid, til konkurransedyktig pris og kvalitet.
7. At de kan hjelpe meg med valg av løsninger og produkter når jeg ikke er helt sikker på hva jeg skal ha. Og at de har oversikt over hvilke varer de har, og hvilke de kan skaffe hvis de ikke har dem, eller hvor jeg skal henvende meg for å få dem. Samt formidle kontakt med håndverkere.
8. Nei, derfor trengs kompetansen nevnt i første setning på 7.
2. Ble ikke tatt i mot, virket mer som jeg forstyrret dem i kaffepausen
3. Liker å se meg rundt, flott om det kommer en selger som spør om jeg trenger hjelp til å finne frem noe osv.
4. Nei
5. Særdeles dårlig, føler at man plager dem, kjøer kun det jeg absolutt må. Velger heller andre steder.
6. Ha kunnskap, vite hvor ting er, sørg for å ha tilbehør på lager. For eksempel når du selger en Makita BRF550 skruautomat til 5k så sørg for å ha passe bits på lager. Blir for dumt når man ikke vet og dette må eventuelt bestilles.
7. Forventer grunnleggende kompetanse og at man leser seg opp på det man selger. Har man ikke ting på lager så vær behjelpelig med å skaffe dette uten ekstra gebyrer osv.
8. Som regel, men man glemmer fort veldig mye. Mersalg i form av "kjekt å ha" er jo bra for alle parter. For eksempel om jeg kjøper sponplater så kanskje få anbefalt mengde lim som trengs osv. Altså det lille ekstra som man kommer må når man er tilbake hjemme og ikke tok med....
2. De ansatte hilser som regel på normalt vis
3. Ja, synes det er greit å orientere seg først. Liker ikke at de ansatte "henger" etter meg mens jeg ser etter varer.
4. Ble i alle fall møtt av et ansikt
5. Helt på det jevne og akkurat slik jeg forventet.
6. Svare på spørsmål jeg måtte ha og være ærlig dersom dere ikke kan svare meg. Det er for mange "lørdagshjelper" som åpenbart ikke tør å svare at de ikke har tilstrekkelig kompetanse, men lirer av seg et eller annet vas.
7. At de ansatte har kompetanse innenfor de produktområdene de har ansvar for. Når jeg er på lageret/trelasten forventer jeg at de ansatte kan svare på spørsmålene om produktene de har der. En gang skulle jeg ha noen blokker Siporex. Han jeg traff på der ute mente hardnakket at de måtte kuttes med vinkelsliper. Det er for dårlig.
8. Stort sett - fordi jeg legger en innsats ned i å lese meg opp og undersøke på forhånd.
Skulle ha 200mm lange fasadeplugger.
Ingen av butikkene hadde dette i butikk, og ingen av de kunne heller betille dette for meg ifra sin leverandør.
Endte opp med å måtte kjøpe dette i en spesialt butikk for festemateriell et stykke unna for min del. De hadde kunnskap og kunne skaffe dette på 2-3 dager ifra leverandør.
Galácticos!