3,686    9    0  

Litt dårlig følelse å ikke få tak i byggmesteren etter ferien

 15     0
Nå har vi jo ikke startet byggeprosessen engang, men vil jo gjerne få sent inn søknad til Husbanken så fort som mulig.
Har ringt hovedkontoret, de virket ikke særlig 'bekymret', men skulle prøve å ringe de også.
Får jo en veldig dårlig følelse av dette.
Var noe sykdom der før jul, og muligheten er jo stor for at dette kan ha fortsatt inn i det nye året.
Lite lyst til å bytte firma nå, tegninger er klare osv. Usikker på hvor lang tid det tar å ferdiggjøre en kontrakt, den har vi iallefall ventet på.
Må jo betale for tegningene om vi ikke bruker firmaet...

Noen andre som har opplevd å måtte bytte husleverandør 'litt uti' prosessen?

   #1
 661     Bærum     0
Nå har det jo strengt tatt bare vært 2.5 dager etter ferien da (de fleste hadde vel fri torsdag og fredag), så du er ikke litt i overkant utålmodig nå da:-)? Jeg ville nå iallefall gitt det ut uken.
  (trådstarter)
   #2
 15     0
Mulig det  :)
Venter tilbakemelding fra ham på en del ting han skulle finne ut av så vi kunne bli ferdig med søknad til tidlig januar, ikke noe kontakt siden før jul.
Kontoret visste ikke noe om ferie heller, så synes det er litt rart..
   #3
 262     midt i landet     0
Ha ha, jeg har det akkurat likt! Nesten iallefall, jeg har ikke ringt, bare sendt to mailer på nyåret som jeg forventet å få kjapp respons på. Nå lurer jeg på om de synes jeg maser, og om de har lyst til å droppe oss som kunde... (sannsynligheten for at de avviser en kunde er jo tross alt kjempestor  Cool ) Synes det sier noe om hvor sårbare man er når man bygger hus, man blir så veldig avhengig av andre i en så viktig prosess, og jeg er nok mer enn gjennomsnittlig glad i kontroll.

Uansett, jeg håper du får tak i han snart, og at alt er som det skal være!
Signatur
   #4
 813     Østfold     0
Dere som er litt vel utålmodige bør tenke på at disse byggmestrene forhåpentligvis har mange flere baller enn akkurat deres ball i lufta, derfor er det ikke uvanlig at henvendeleser ikke blir besvart umiddelbart akkurat, svaret kommer nok  Cool
Signatur
   #5
 943     0
Aldri forvent rask respons fra byggeleder rett etter / rett før ferie / høytider , de har somregel mer enn nok å gjøre. Det kan også godt hende han har lest eposten din, men rett og slett glemt å svare pga mye å gjøre.

Det jeg gjorde var å sende mail om det ikke var så viktig / mindre viktig informasjon. Om det var noe akutt ringte jeg alltid først, deretter sendte jeg en bekreftelses-epost.

   #6
 1,459     Trondheim     0
Forbanna uting at folk ikke ringer tilbake eller svarer på mail. Dårlig tid er ingen unskyldning. Ja, jeg jobber selv i bransjen men koster svært lite å svare for seg, om ikke annet enn at "jeg kommer tilbake" til deg.
Signatur
   #7
 736     Drøbak     0
Hadde jeg latt være å svare mine kunder (olje & gass) hadde vi fort fått dårlig rykte i bransjen, og møtt utfordringer med å få nye jobber. Selv med mye å gjøre kan man skrive en kort setning om at man kommer tilbake til kunden ASAP.
Jeg syns det virker som en gjenganger i byggebransjen at man svarer når man "gidder". Det tyder på at det fortsatt er gode tider. Jeg er fortsatt skråsikker på at går man konkurs som håndtverker har man gjort noe fundamentalt feil, det skal ikke være mulig.
Signatur

   #8
 6,705     Akershus     0

Hadde jeg latt være å svare mine kunder (olje & gass) hadde vi fort fått dårlig rykte i bransjen, og møtt utfordringer med å få nye jobber. Selv med mye å gjøre kan man skrive en kort setning om at man kommer tilbake til kunden ASAP.
Jeg syns det virker som en gjenganger i byggebransjen at man svarer når man "gidder". Det tyder på at det fortsatt er gode tider. Jeg er fortsatt skråsikker på at går man konkurs som håndtverker har man gjort noe fundamentalt feil, det skal ikke være mulig.


Min oppfatning av mange håndverkere er at de rett og slett kunne ha hatt godt av å gå et kundebehandlingskurs. Det er så lite som skal til for at kunden føler seg godt ivaretatt. Enten det gjelder å besvare henvendelser eller måten man forholder seg til uenigheter på.

   #9
 836     Østfold     0
Enig cheffen! Man skal selvfølgelig ha forståelse for at andre har mye å gjøre. Men håndtverkeren er den profesjonelle part i dette. For en privatperson er det en stor prossess å bygge, og det er ofte store summer som skal bytte hender.

Alle forstår en: "beklager, men blir litt forsinket, og får ikke startet hos deg før......"

Å ikke gi lyd i det hele tatt er ganske uakseptabelt idag med alle lettvinte muligheter til å gi en beskjed på ett minutt.

Mange håndtverkere hadde hatt godt av å lære seg å skape de rette forventningene hos kunden i stedet for å være for optimistisk. Som den profesjonelle part så er man sikkert klar over at det ofte oppstår ting som skaper forsinkelser. Setter man litt mindre stressende deadliner, og sier noe om dette i forkant får kunden mer realistiske forventninger. Kunden trenger vel stort sett å ha tryggheten om at alt blir gjort skikkelige, og ikke minst fullført. Det er vel bare i unntakstilfeller en forsinkelse skaper voldsomme konsekvenser
Signatur