3,686
9
0
Litt dårlig følelse å ikke få tak i byggmesteren etter ferien
15
0
Nå har vi jo ikke startet byggeprosessen engang, men vil jo gjerne få sent inn søknad til Husbanken så fort som mulig.
Har ringt hovedkontoret, de virket ikke særlig 'bekymret', men skulle prøve å ringe de også.
Får jo en veldig dårlig følelse av dette.
Var noe sykdom der før jul, og muligheten er jo stor for at dette kan ha fortsatt inn i det nye året.
Lite lyst til å bytte firma nå, tegninger er klare osv. Usikker på hvor lang tid det tar å ferdiggjøre en kontrakt, den har vi iallefall ventet på.
Må jo betale for tegningene om vi ikke bruker firmaet...
Noen andre som har opplevd å måtte bytte husleverandør 'litt uti' prosessen?
Har ringt hovedkontoret, de virket ikke særlig 'bekymret', men skulle prøve å ringe de også.
Får jo en veldig dårlig følelse av dette.
Var noe sykdom der før jul, og muligheten er jo stor for at dette kan ha fortsatt inn i det nye året.
Lite lyst til å bytte firma nå, tegninger er klare osv. Usikker på hvor lang tid det tar å ferdiggjøre en kontrakt, den har vi iallefall ventet på.
Må jo betale for tegningene om vi ikke bruker firmaet...
Noen andre som har opplevd å måtte bytte husleverandør 'litt uti' prosessen?
Venter tilbakemelding fra ham på en del ting han skulle finne ut av så vi kunne bli ferdig med søknad til tidlig januar, ikke noe kontakt siden før jul.
Kontoret visste ikke noe om ferie heller, så synes det er litt rart..
Uansett, jeg håper du får tak i han snart, og at alt er som det skal være!
Husbloggen til mitt forkastede renoveringsprosjekt finner du her: http://enrenoveringsblogg.blogspot.no/
Mail: Naessmaskin@outlook.com / post@ksn-as.no
www.ksn-as.no
Tlf:48018107 | PM
Det jeg gjorde var å sende mail om det ikke var så viktig / mindre viktig informasjon. Om det var noe akutt ringte jeg alltid først, deretter sendte jeg en bekreftelses-epost.
Jeg syns det virker som en gjenganger i byggebransjen at man svarer når man "gidder". Det tyder på at det fortsatt er gode tider. Jeg er fortsatt skråsikker på at går man konkurs som håndtverker har man gjort noe fundamentalt feil, det skal ikke være mulig.
Siving
Leilighet (2009-2011)
Husprosjekt (2011-2020)
Hytteprosjekt (2016- )
Husprosjekt (2021- )
Min oppfatning av mange håndverkere er at de rett og slett kunne ha hatt godt av å gå et kundebehandlingskurs. Det er så lite som skal til for at kunden føler seg godt ivaretatt. Enten det gjelder å besvare henvendelser eller måten man forholder seg til uenigheter på.
Alle forstår en: "beklager, men blir litt forsinket, og får ikke startet hos deg før......"
Å ikke gi lyd i det hele tatt er ganske uakseptabelt idag med alle lettvinte muligheter til å gi en beskjed på ett minutt.
Mange håndtverkere hadde hatt godt av å lære seg å skape de rette forventningene hos kunden i stedet for å være for optimistisk. Som den profesjonelle part så er man sikkert klar over at det ofte oppstår ting som skaper forsinkelser. Setter man litt mindre stressende deadliner, og sier noe om dette i forkant får kunden mer realistiske forventninger. Kunden trenger vel stort sett å ha tryggheten om at alt blir gjort skikkelige, og ikke minst fullført. Det er vel bare i unntakstilfeller en forsinkelse skaper voldsomme konsekvenser