#12
 943     0
fall i portåpningen ? Hvordan løser du dette ? fall bare den siste meteren mot porten ?

Eller mener du utom porten så vannet renner bort ?
   #13
 22,342     Akershus     0
Det menes vel fall fra porten og utover. Dessuten bør det være fall mot porten i garasjen.
   #14
 5,188     Østlandet     0

fall i portåpningen ? Hvordan løser du dette ? fall bare den siste meteren mot porten ?

Eller mener du utom porten så vannet renner bort ?
Når du kjører inn bilen på vinteren følger det med endel is og snå som smelter. Derfor må hele plata ha fall mot portåpningen, ellers får du svømmebaseng og alt som står på gulvet blir vått.
0,5 -1 cm fall pr meter burde vel være ok.
Etterpå retter du opp grunnmuren når du setter opp såleblokkene.
Signatur
   #15
 22,342     Akershus     1
Man setter ublokker rett på platen, og så setter man et vannrett bord på hver side av blokkene og fyller i jevnt med betong.
   #16
 10,486     Akershus     0
Er det ikke like greit med forskalingsblokker?

Appropos fall, er det en idé å ha et hull i muren et sted, og fall dit, i stedet for å lede det mot porten, med påfølgende fare for at den fryser fast?
Signatur
   #17
 22,342     Akershus     0
Fint helt til hullet fryser igjen...

Dessuten blir det uansett mest søl ved porten.

   #18
 10,486     Akershus     0
Dumt hvis det fryser igjen ja, men fryser det på innsiden av porten, så er vel det minst like dumt?
Signatur
   #19
 22,342     Akershus     0
Jeg har ikke hatt problem med det, men man kan sikkert støpe ned en kabel.
   #20
 943     1
Mener du avrette "under" første rad med blokker, eller rette av på toppen disse før man setter opp resten ?

Bør man ikke få bort vannet som da blir liggende ved porten også på en måte helst ? Så det ikke ligger igjen masse vann her... går kanskje med en form for rist ? Tilfører kanskje unødig mye "kaltluft" inn i garasjen om den er oppvarmet..