Termofotografering er en god ide. Gi beskjed på mail til nordan og byggmester at du tar foto og at de vil få regning på det. Gi dem mulighet for å finne feilen en gang til om de ønsker det før du termofotograferer. Om fotoet viser at vinduene er rett montert må du nok bære kostnaden.
Slå av ventilasjonen, se om det påvirker det du føler.
En skal være rimelig ute å køre som snekker vist ikke en klarer en vindustetting. Vinduene skal jo enten være dyttet med glava eller fugeskum på innsiden, men vist det ikke er gjort så har de ett problem. Min erfaring ivertfall med denne nye duken de bruker, er den så tynn at det skal mye til for å få den 100% tett, å da krever det etter min mening skum på innsiden for å tette 100%
Hadde det vært mine vinduer hadde jeg dratt innom Europris og kjøpt to bokser fugeskum for en hundrings og blåst dette inn rundt karmen i stedet for å bruke tid og penger på takstmann og fagfolk. Fuge skum gir vindtetting, dampsperre og isolasjon.
Problem solved!
Lukk opp vinduet når du fuger, gassen må du ikke innhalere. Avstiving av karmen med to pinner til skummet har herdet.
Signatur
Audi og VW har mange flotte bilmodeller, men dårlig kvalitet, skyhøye verkstedregninger og nedlatende kundebehandlig gjennom mange år har ført til at jeg har lovet meg selv på tro og ære at jeg resten av livet aldri skal kjøpe noe som helst hos VAG igjen. Aldri.
Innsettingsbeslag?!?!?! For no bullshit! Lager de vinduer som trekker bør de ordne opp etter seg. "Du fortjener det beste" står det på siden deres, du gjør det... hold deg borte fra Nordan!
Tillater meg et spørsmål til det du skriever Harald(og evt andre):
Fuge skum gir vindtetting, dampsperre og isolasjon.
Byggeleder hos meg vil tette rundt vinduer med vindsperren som klemmer ytterst deretter en fug før en fleksibel klemmelist(ser ut som skumgummi og formes etter mellomrom vindu-lekter). Deretter vanlig isolasjon under utforing.
Spørsmålet blir da; er det nevnte opplegg bedre/like bra/dårligere enn fugeskum som på meg virker velig komplisert.
Smak og behag tipper jeg. Så lenge det ikke slurves blir det bra uansett, men følg snekkeren med argus øyne og gi beskjed hvis du kjenner trekk rundt vinduene.
Signatur
Audi og VW har mange flotte bilmodeller, men dårlig kvalitet, skyhøye verkstedregninger og nedlatende kundebehandlig gjennom mange år har ført til at jeg har lovet meg selv på tro og ære at jeg resten av livet aldri skal kjøpe noe som helst hos VAG igjen. Aldri.
Audi og VW har mange flotte bilmodeller, men dårlig kvalitet, skyhøye verkstedregninger og nedlatende kundebehandlig gjennom mange år har ført til at jeg har lovet meg selv på tro og ære at jeg resten av livet aldri skal kjøpe noe som helst hos VAG igjen. Aldri.
En skal være rimelig ute å køre som snekker vist ikke en klarer en vindustetting. Vinduene skal jo enten være dyttet med glava eller fugeskum på innsiden, men vist det ikke er gjort så har de ett problem.
Min erfaring ivertfall med denne nye duken de bruker, er den så tynn at det skal mye til for å få den 100% tett, å da krever det etter min mening skum på innsiden for å tette 100%
Hadde det vært mine vinduer hadde jeg dratt innom Europris og kjøpt to bokser fugeskum for en hundrings og blåst dette inn rundt karmen i stedet for å bruke tid og penger på takstmann og fagfolk.
Fuge skum gir vindtetting, dampsperre og isolasjon.
Problem solved!
Lukk opp vinduet når du fuger, gassen må du ikke innhalere. Avstiving av karmen med to pinner til skummet har herdet.
Fuge skum gir vindtetting, dampsperre og isolasjon.
Byggeleder hos meg vil tette rundt vinduer med vindsperren som klemmer ytterst deretter en fug før en fleksibel klemmelist(ser ut som skumgummi og formes etter mellomrom vindu-lekter). Deretter vanlig isolasjon under utforing.
Spørsmålet blir da; er det nevnte opplegg bedre/like bra/dårligere enn fugeskum som på meg virker velig komplisert.
Så lenge det ikke slurves blir det bra uansett, men følg snekkeren med argus øyne og gi beskjed hvis du kjenner trekk rundt vinduene.