4,257
5
0
Skade på glass
51
Kristiansund
0
Hei,
jeg fikk byttet et vindusglass på stua som var sprekt, det er det største stuevinduet, så det kom på 12000,-
Jeg bor der ikke selv, men min leieboer har gitt meg beskjed om at det er en skade på glasset, at en skive av glasset er borte. (se bilde)
Er dette bare en bagatell, eller bør jeg reklamere på dette? Jeg synes jo det virker skjemmende, i tillegg så har jeg jo skjønt at det er to-lags isolerglass med gass mellom, og dette må da vel svekke glasset og øke risikoen for at det sprekker?
Man har vel fem års garanti på slike arbeider, men ruta skal vel ha betydelig lenger levetid enn som så? Så om den sprekker om 6 år pga skaden, så har jeg ingen sak lenger... Mitt sterkeste kort nå er at jeg fortsatt ikke har betalt noen ting. Bør jeg sette hardt mot hardt og nekte å betale før de bytter den, eller er dette en rent skjønnhetsmessig sak som neppe vil få noen betydning?
jeg fikk byttet et vindusglass på stua som var sprekt, det er det største stuevinduet, så det kom på 12000,-
Jeg bor der ikke selv, men min leieboer har gitt meg beskjed om at det er en skade på glasset, at en skive av glasset er borte. (se bilde)
Er dette bare en bagatell, eller bør jeg reklamere på dette? Jeg synes jo det virker skjemmende, i tillegg så har jeg jo skjønt at det er to-lags isolerglass med gass mellom, og dette må da vel svekke glasset og øke risikoen for at det sprekker?
Man har vel fem års garanti på slike arbeider, men ruta skal vel ha betydelig lenger levetid enn som så? Så om den sprekker om 6 år pga skaden, så har jeg ingen sak lenger... Mitt sterkeste kort nå er at jeg fortsatt ikke har betalt noen ting. Bør jeg sette hardt mot hardt og nekte å betale før de bytter den, eller er dette en rent skjønnhetsmessig sak som neppe vil få noen betydning?
Glasset kan jo allerede være lekk, men at du ikke ser det før om flere år. Eller at det sprekker på et senere tidspunkt. Hvis du ikke varsler før dette skjer, selv om det skjer innenfor 5 års reklamasjon, kan du tape reklamasjonen, da du skal varsle om mangler på produktet innen rimelig tid. Lar du det surre og gå, kan firmaet si at du ikke har varslet innen rimelig tid, og avvise deg. (Normale firmaer er nok ikke så krasse på dette, men eierskifteforsikringer bruker alle knep i boka).