#21
 1,029     Oslo     0
Tror nok det heller har med kundebehandleren man kommer borti. Har vært i kontakt med de ved to anledninger og har ingenting å utsette på de. Har heller ingenting å utsette på Gjensidige heller for ordens skyld.

   #22
 21,481     Enebolig     1
Absolutt. Men jeg synes det er å håpløst at man drukner i reklame som omtaler medlemmer som spesielle, og at de gode avtalene gjør at man får særbehandling osv.
   #23
 1,151     Akershus     0
Brukte forsikringen gjennom LO en gang når jeg klarte å knuse skjermen på den bærbare pc`n.

siden jeg og samboeren er LO medlemmer begge to så betyr det 0 egenandel.

Hun jeg pratet med fikk historien om hvordan jeg noe klønete fikk til dette, hun spurte etter hva slags pc det var og så fikk jeg en mail med ferdig bestilt pc som var på vei til meg!

Lett sjokkert spurte jeg om jeg ikke måtte sende inn pc`n så de så at jeg ikke svindlet dem eller lignende, og fikk bare tilbake at det går bra! (der datt jeg nesten av stolen)

Så nå skriver jeg på nye pc`n som jeg fikk av forsikringen, mens den gamle er koblet opp som media pc til tv`n!
   #24
 21,481     Enebolig     0
Joda, solskinnhistorier finnes de også. Mange her på forumet har uttrykt sin vrede over feks Gjensidige, noe jeg ikke kjenner meg igjen i. Sparebank1 har jeg både gode og håpløse historier om.

I ditt tilfelle skulle man tro at man ser litt på historikk, men man blir jo overrasket der også...om man nå skal tro VG.
   #25
 1,151     Akershus     0
Er vel gjerne sånn at sinte folk skal spy ut sin vrede mens folk som er fornøyde ikke er så hissige på å legge ut kommentarer!

Men klart, noen har hatt sitt svare stri med å få ut rimelig enkle oppgjør også virker det som!

Ja de så nok sikkert på historikken, er eneste gang jeg noensinne har brukt forsikring så hjalp nok på!
Sikkert enklere enn om man ringen hver 14.dag for å melde den nye telefonen sin "stjålet"
   #26
 1,818     Skogsvåg på Sotra     0

Tror nok det heller har med kundebehandleren man kommer borti. Har vært i kontakt med de ved to anledninger og har ingenting å utsette på de. Har heller ingenting å utsette på Gjensidige heller for ordens skyld.

Godt mulig, men da har de klart å samle flere "nutcaser" på samme sted, for det er ikke første gang jeg har hatt noen temmelig sære samtaler med de  ;D Du vet, med 3 stk lett hyperaktive smågutter i huset tenkte jeg det var steike smart å ha den innboforsikringen med uhellsforsikring (eller hva det kalte den). Men hva hjelper det når de avskriver verdien og har egenandeler som gjør at det skal være ganske så kostbar vare før forsikringen i det hele tatt fungerer etter hensikten. I 2 forskjellige tilfeller ble jeg møtt med noe a la "nei det er sikkert ikke verdt noe, for her må vi trekke for alder etc". Blant annet et 2 år gammelt 46" flatskjerm som ene småen hadde klart å lage permanent merke i. Ikke forstår jeg hvordan damen i andre enden fikk det til, men det var knapt verdt noenting. Dette var den gang da en 46" faktisk kostet peng, jeg ga vel rundt 25K for den. Godt mulig det ble feil utregnet, men en så aggressiv/negativ holdning har jeg aldri opplevd på noen kundeservice noensinne. Hva skal man da med en uhellsforsikring som de reklamerer med at skal dekke hva ungene klarer å kverke, når det ikke gjør det? Det er ikke sååå mange ting i heimen vår her som er så mye dyrere enn den TV-en. Blir litt sur av slikt jeg. Jada, klart jeg skulle undersøkt FØR jeg tegner forsikringene, men likevel.
Etterhvert fikk jeg forståelsen av hvor mye LO bidrar direkte i politikken, både økonomisk og med ymse påstander til sine medlemmer om hvor dum en er om en ikke stemmer rødgrønt (sist lokalvalg, mye rare påstander fra FagForbundet/LO da), og bla.a. pga dette ville jeg bytte til et YS-tilsluttet forbund. Spurte Sparebank1 i 2 separate henvendelser (1 skriftlig og 1 muntlig) om det var mulig å fortsette med uføreforsikringen de har til LO-medlemmer etter at jeg gikk vekk fra fagforbundet. Begge henvendelsene ga tydelig beskjed om at det ikke var mulig. Jeg sa likevel opp, og tror du ikke jeg fikk brev fra Sparebank1 hvor de beklager at jeg har sagt opp forsikringene, men at jeg kan få fortsette forsikringene. Tydeligvis har de utfordringer med informasjonsflyten internt. Jeg blir skeptisk av slikt jeg.
Forøvrig klarte de aldri å komme med pris på forsikring av mine kjøretøy. Godt gjort når man er et forsikringsselskap?  :P

Skal ikke påstå at Gjensidige er "de beste", men etter å ha vært kunde hos de siden midten av 80-tallet og hatt ymse skadesaker med de, (ikke alle har gått i min favør men i det minste har de vært proffe), er jeg "hellig overbevist" at de er flere hakk tryggere å ha som forsikringsselskap enn Sparebank1. Sånn er det med den saken  Cool
Signatur
   #27
 21,481     Enebolig     0
Det er inntrykket jeg også sitter igjen med. Men treffer man idioter i andre enden, så legger man på, og ringer en gang til. Dessverre loggføres alt for tiden, og enkelte forsikringer er begrenset til et par saksbehandlere.

   #28
 725     Lier     0
Litt OT. Alle selskaper er som oftest like vrange når de slår seg vrange. Derfor tegner jeg hos de som har best dekning, og er billigst til enhver tid.
Signatur
   #29
 205     Kolbotn     0
Tidligere pleide jeg å dra ut kontakter når jeg reiste bort, men nå har jeg servere og PVR bokser som står på for å gjøre opptak.

Jeg har superforsikring på innbo fra if og en tilleggstjeneste fra hafslund strøm som dekker egenandelen på forsikringen ved "skade på elektrisk utstyr i ditt hjem som følge av et elektrisk fenomen".

Jeg har opplevd mye skader på datautstyr på jobb, men har i stor grad sluppet unna hjemme.
Signatur
   #30
 1,818     Skogsvåg på Sotra     0
Kan legge til at jeg har flere linjeinteraktive UPS-er, som gir strøm til PC-er og alle små dingser som TV-boks, fiberboks, trådløs aksesspunkt, svitsjer, m.m. Kan ikke si med sikkerhet at de har reddet utstyr, men kan med sikkerhet si at flere enheter er blitt betydelig mer stabile i hverdagen. Vi bor nær trafo (4 stolper borti gaten) som bare noen få hus benytter, så spenningsnivået er relativt høyt.
Signatur